• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Airco astra-G Z16XE

Klopt die heb je dan nodig.

De verkoop weerstand koelventilator voor OPEL

nummer op de verpakking (90589723 en 1808447)

Opel-Nummer: 1808447

GM-Nummer: 90589723

@Willem: volgens mijn Opel dealer is de weerstand onderdeel van de ventilator en daarom zou de ventilator in z'n geheel vervangen moeten worden.

Kost 285 euro en dan moet er ook nog aan gewerkt worden...

@Blue-Dragen: bedankt voor het bevestigen van de productnummers! Ik ga eens kijken waar ik het onderdeel kan halen.

ALs er een onderdeelnummer van is, moet je m ook los kunnen bestellen..

en anders op de sloop zoeken.

Willem

Bedankt Blue-Dragon!

Nog een vraag over het vervangen van de weerstand: komt hier speciaal gereedschap bij kijken of heb ik bij wijze van spreken aan een schroevendraaier voldoende?

Onderdeel binnen, maar kan er met geen mogelijkheid vanaf de bovenkant bij. De weerstand zit rechtsonder de ventilator... :swear

weerstand.jpg

Waarom denk je dat? Heb veel research gedaan om tot het juiste onderdeel te komen.

Zou wel balen zijn als blijkt dat ik toch een andere moet hebben...

Ik heb zelf een z16xe, had voorheen geen klima control maar manueel. heb even gekeken en die van mij ziet er toch echt heel anders uit.

kachelweerstand-oe-ref-6845782.jpg

Hoi mensen even update...... Pas op met die weerstanden los bestellen want die je hierboven ziet (eerste plaatje zwart module) heeft een pootje te weinig. bij de astra G facelift vanaf ongeveer 5-2002 heef de airco maar 1 ventilator en heeft de weerstand 3standen, 1 en 2 vertraagd draaien en 3e stand volgas draaien. maar die stekker op de weertand die op de koelventilator zit gemonteerd heeft 4 aansluitpootjes. deze zit op de facelift. ik heb gewoon 2 weerstanden bij Conrad.nl besteld 1 van 100watt met 33Ohm en 1 van 100watt met 53ohm (grote goud gekleurde weerstanden) deze in plaats van die orginele weerstanden geplaatst en koelventilator draait nu weer prachtig.

Krijg geen meldingen meer van koelvloeistofpeil controleren omdat de fan telaat aansloeg (stand3). Tevens wordt bij de facelift astra-G en de nieuwere Astra-h gtc de koelventilator aangestuurd door het motorregelapperaat en niet meer door een koelmodule die bij de linker voorkant hing. het is even knutselen met die weerstanden , maar nou ben ik 17jaar monteur geweest dus geen punt, maar mocht je wat willen weten en berichtje mag je altijd sturen.

Hmm, ik krijg steeds meer het gevoel dat ik ondanks het uitzoekwerk alsnog de verkeerde heb besteld...

Iemand uit omgeving Assen die misschien even onder mijn motorkap mee wil kijken?

@eaglejohn je moet even onder je motorkap kijken dan kijk je tussen je accu en koelradiateur naar beneden. daar zie een

waterslang aan de radiateur zitten daar links van zit de stekker die op de weerstand zit het model wat je laat zien op je foto lijkt er

wel op maar bij jou en mij zitten er dan 4 pootjes in de stekker. 2 grote links en rechts en daartussen 2 kleintjes voor de 1e en 2e standjes.. maar die complete koelfan haal je er zo uit links en rechts aan de bovenkant 2 torx-boutjes los draaien dan zie je ook gelijk die stekker beter zitten en dan eruit pakken.

Jij hebt het over de weerstand die aan die onder de kap zit voor de koelfan wij hebben het over de kachelventilator he.

Het heeft niets met facelift temaken, maar heeft temaken met het type kachelhuis en aircosysteem geleverd in de auto.

Er is manueel, automatisch met en zonder airco en dan van delphi en van behr. ofwel veel verschil. Wil je weten wat je meot hebben haal de oude eruit.

Terug
Naar boven