• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Airco Astra H werkt niet

chieltjuh

Post veel
Beste,

Na een jaar weer eens de airco aangezet omdat het bloedheet was in mijn astra H.

Deze geeft dus helemaal geen koude lucht meer.

Is het makkelijk om zelf een diagnose te stellen (en hoe). of kan ik dat beter door naar een aircoboer rijden?

Ik ben in het bezit van een opcom(geen idee of ik daar mee de status van t airco systeem kan checken)

Alvast bedankt voor de reacties:) :thumb

Dikke kans dat hij gewoon even een keer afgevuld moet worden. Probeer de volgende keer ook je airco af en toe aan te zetten, ook in de winter.

Jah dat hoop ik ook, maar kan zoiets ineens leeg lopen of is het uitlaten langer dan een 3 kwart jaar gwn niet goed?

Denk zo wel ff langs een aircoboer rijden:)

Loopt lanzaam leeg tot dat het te laag is en dan doet die het niet meer had ik vorig jaar oo, niks van gemerkt en ineens geen koeling meer, effe bij de garage langs geweest (nouja effe) en hij werkte weer.

dan maar zo?

redneck-car-air-conditioning.jpg

Zelfde probleem gehad. Bij mij was de spoel defect. Spoel vervangen voor 182.-. Dat was goedkoper dan een nieuwe airco pomp.

De monteur zei dat het wel vaker voorkomt bij de astra H.

Na te lang in de stad gelopen te hebben voor een nieuwe zomercollectie kleding voor mijn vriendin had ik geen zin meer om langs de aircoboer te gaan, dus mischien morgen even langs rollen..

Wordt vervolgd :thumb

Heb hetzelfde probleem als chieltjuh.

Is het een keer voor de airco en dan doet hij het niet :(

Ik heb hem verder ook nooit aan staan

Je moet een airco altijd een keer in de maand een minuut of 15 laten draaien, dit zorgt ervoor dat het smeermiddel weer overal langs komt anders is het inderdaad ineens als het mooi weer is pech hebben en dan doet de airco het ineens niet meer.

Ook in de winter is de airco ook heel makkelijk om condens van de ramen weg te krijgen.

Mark

www.AstraTuningClub.nl

waarschijnlik met opnieuw vullen vacumeren enzo doet ie het weer.

Heb vandaag ook de mijne laten vullen waarna de airco weer zijn werk weernaar behoren deed.

€50 ben je klaar

goede service en uitleg bij autogalerij in wormerveer.

is wel een beetje uit de buurt voor je.

Maar er zal vast wel een goede bijje in de buurt zijn.

kun je zo testen of je koudesysteem leeg is onder de motor kap zitten 2 ventielen. druk die ff snel in kun je zo zien of er nog koudemiddel in zit

Haha, die van m'n ouders' H doet het ok niet meer! En die van mijn G is ook kapot (van de week ga ik de spoel vervangen, die is kapot)

Het is niet goed voor de Rubbers en dichtingen en keeringen van het systeem om de airco langer NIET te gebruiken, deze kunnen dan gaan lekken.

daarom dient men iedere maand de airco voor minimaal 15minuten te gebruiken, buiten de maanden dat het vriest, dan werkt de airconditioning niet.

willem

Terug
Naar boven