• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Airco Astra H werkt niet

Jah idd, vandaag nog even gecheckt en zit niks meer in dus waarschijnlijk ergens een lek?!

Ik neem aan dat dit een gesloten kring is en niet zomaar leeg kan lopen?!

Heb de een grote beurd gedaan maar niks aan de airco gezeten.

Dus waarschijnlijk eerst een lektest?!

@chieltjuh wrote:Jah idd, vandaag nog even gecheckt en zit niks meer in dus waarschijnlijk ergens een lek?!

Vergeet niet dat het spul ook een keer op raakt (o.a. door gebruik en verdamping). Als je dus een half jaar geen airco aan hebt gehad en je zet hem vervolgens aan, dan is het 9 van de 10 keer de vloeistof die op is!

@SjoerdB wrote:@chieltjuh wrote:Jah idd, vandaag nog even gecheckt en zit niks meer in dus waarschijnlijk ergens een lek?!

Vergeet niet dat het spul ook een keer op raakt (o.a. door gebruik en verdamping). Als je dus een half jaar geen airco aan hebt gehad en je zet hem vervolgens aan, dan is het 9 van de 10 keer de vloeistof die op is!

Okeey maar zoiets lijkt me toch sterk?! jah ik heb mijn airco meer dan een half jaar niet aan gehad.

Maar qua vloeistof zat er ook echt amper meer druk op het systeem!!

Srry dat ik je opmerking in twijfel trek maar echt geen zin om dan elk jaar er nieuwe vloeistof in te laten gooien:)

Ik heb nu 45 k gereden in een 2,5 jaar, totaal zit nu op 85k en ik neem aan dat de vloeistof door de vorige eigenaar nooit vervangen is.

vrijwel nooit de airco gebruikt dus kan zo zijn dat dat het systeem langzaam is leeggelopen?!

Kan iemand me daar iets meer over vertellen?! de airco boer zal natuurlijk wel een diagnose en een lektest willen rekenen, en geef liever geen geld uit aan een lektest als dit niet nodig is:)

Even nog een vraagje over de airco.

Dus als je je airco lang niet aan hebt, waardoor de rubbers uitgedroogd zijn en dus daarop gaat lekken.

Kun je hem dan wel gewoon opnieuw laten vullen of moet je er dan eerst weer nieuwe rubbers enzo inlaten zetten aangezien die uitgedroogd zijn?

Dan zou je eerst nieuwe rubbers etc etc moeten plaatsen, tenminste, als de keerringen van de pomp nog goed zijn.

Wel eerst een uur of 2 laten vacumeren, kans dat er niks aan de hand is is aanwezig..

Willem

Terug
Naar boven