• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Airco lekkage?

YourivdAar

Post weinig
Een hele goede middag allemaal.

Ik was net weer even met de tigra bezig en omdat het kleppendeksel pakking weer afsluit was ik het blok aan het poetsen zo ook aan de onder kant. Nu hangt en een groen druppeltje onder aan de airco pomp. Het lijkt wel of er een soort nippel zit onderop de pomp. Hij is een maand geleden gevuld misschien omdat ik hem gebruik dat de druk hoger word oid? Dat dit ventieltje/nippeltje overstort zeg maar.

Iemand misschien een idee?

Vanaf onderen gezien zoals hij gemonteerd zit dus, lekt het vanaf boven. Ben wel handig maar heb geen idee wat de poulie is en waar die zit.

Vanaf onderen gezien zoals hij gemonteerd zit dus, lekt het vanaf boven. Ben wel handig maar heb geen idee wat de poulie is en waar die zit.

waar lekt de pomp??

als het op de keerring is bij de poulie kun je in sommige gevallen die keerring vervangen en dan is het probleem opgelost...

anders eens naar een aircoboer gaan en daar vragen...

Een pomp ansich is niet zo duur.. (als ik me niet vergis iets van 90/100 euro)

Als de condensor kapot is kost het wat meer (350 euro nieuw)

Wellicht ff informeren bij een onafhankelijk airco inbouwbedrijf. Die zijn qua prijs schappelijker dan een dealer.

waar lekt de pomp??

als het op de keerring is bij de poulie kun je in sommige gevallen die keerring vervangen en dan is het probleem opgelost...

anders eens naar een aircoboer gaan en daar vragen...

Een pomp ansich is niet zo duur.. (als ik me niet vergis iets van 90/100 euro)

Als de condensor kapot is kost het wat meer (350 euro nieuw)

Wellicht ff informeren bij een onafhankelijk airco inbouwbedrijf. Die zijn qua prijs schappelijker dan een dealer.

Ja dat klopt. Mijn garage heeft me geadviseerd om een pomp op de sloop te halen. Het is echt puur de pomp die lekt. Echt jammer. Heef hier iemand nog een goede pomp liggen toevallig. Een nieuwe kost 224 euro bij winparts.. Dusja weer een duur grapje..

Ja dat klopt. Mijn garage heeft me geadviseerd om een pomp op de sloop te halen. Het is echt puur de pomp die lekt. Echt jammer. Heef hier iemand nog een goede pomp liggen toevallig. Een nieuwe kost 224 euro bij winparts.. Dusja weer een duur grapje..

Dat groene spul is een toevoeging in het aircosysteem.

Dat maakt het zoeken naar lekjes makkelijker.

Nu heb jij daar dus een druppel en nou kan je wel raden.....

......

.....

Terug naar die aircoboer

Dat groene spul is een toevoeging in het aircosysteem.

Dat maakt het zoeken naar lekjes makkelijker.

Nu heb jij daar dus een druppel en nou kan je wel raden.....

......

.....

Terug naar die aircoboer

Ja dat klopt weet dat dat groene spul is voor de 'lek detectie'. Maar goed. Het is niet denderend erg. Er zit zegmaar onderop die pomp zo'n soort onderbroken ringetje met 2 van die oogjes aan de uiteinden, ben helemaal de naam kwijt.. En daar hangt een druppeltje aan. Ga morgen ff terug.

Ja dat klopt weet dat dat groene spul is voor de 'lek detectie'. Maar goed. Het is niet denderend erg. Er zit zegmaar onderop die pomp zo'n soort onderbroken ringetje met 2 van die oogjes aan de uiteinden, ben helemaal de naam kwijt.. En daar hangt een druppeltje aan. Ga morgen ff terug.

Ben terug geweest en inderdaad die k.u.t. pomp lek.. Iemand tips of iets om dit te verhelpen en anders een goed adres voor een betaalbare nieuwe?

Ben terug geweest en inderdaad die k.u.t. pomp lek.. Iemand tips of iets om dit te verhelpen en anders een goed adres voor een betaalbare nieuwe?

Die heb ik gechecked die is goed(de poulie), zoals je ziet lijkt hij ook te lekken bij dat 'nippeltje' onderop maar er zijn ook leksporen van boven af lijkt het of dit moeten spetters zijn door optrekken en remmen en rijwind?

en deze slang ligt los en er lekt olie uit.. enig idee waar het einde van de slang thuis hoort?

Terug
Naar boven