• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

airco probleem

fast cow

Post vaak
van onze astra h 1.7 cdti uit 2006 werkt de airco niet meer. het lampje gaat wel branden als je hem aanzet maa ik hoor de fan niet draaien. heeft de airco een eigen relais enof zekering die kapot kan zijn en waar zit die? of weet iemand zo waar dit aan zou kunnen liggen?

ik heb de conector op de airco pomp door gemeten en die gaf 0.961 ohm aan. kheb ook gelijk de stekker door gemeten en die gaf 13v aan als ik de airco inschakel.

ik heb de conector op de airco pomp door gemeten en die gaf 0.961 ohm aan. kheb ook gelijk de stekker door gemeten en die gaf 13v aan als ik de airco inschakel.

Als het systeem leeg is, schakelt hij ook niet in. Misschien toch maar eens na laten kijken of er geen lekkage ergens zit?

ps: ik weet nog wel een adres in Geldrop die er verstand van heeft en niet duur is (vullen €60)

Als het systeem leeg is, schakelt hij ook niet in. Misschien toch maar eens na laten kijken of er geen lekkage ergens zit?

ps: ik weet nog wel een adres in Geldrop die er verstand van heeft en niet duur is (vullen €60)

kheb net de zekeringen gecontroleerd (kofferbak en onder de motorkap) en die waren allemaal heel, toch maar ff langs de airocboer.

kheb net de zekeringen gecontroleerd (kofferbak en onder de motorkap) en die waren allemaal heel, toch maar ff langs de airocboer.

Je kan even een weerstandsmeting doen op de spoel. Even de stekker boven de pomp loshalen en kijken wat ie aangeeft. Ik had er 1 met 70ohm...een nieuwe had 0.3....Dus was die kapot. Na vervangen weer goed.

Als ie wel goed is zal je ergens een lekje hebben.

Je kan even een weerstandsmeting doen op de spoel. Even de stekker boven de pomp loshalen en kijken wat ie aangeeft. Ik had er 1 met 70ohm...een nieuwe had 0.3....Dus was die kapot. Na vervangen weer goed.

Als ie wel goed is zal je ergens een lekje hebben.

Mijn Astra H station uit 2007 had dit vorige week ook. Dit ging vooraf aan een hoop lawaai onder de motorkap.

Bleek de airco pomp defect. Kosten bij elkaar 753 euro excl btw.

Ben blij dat het een leaseauto is....

Groetjes Peter

Mijn Astra H station uit 2007 had dit vorige week ook. Dit ging vooraf aan een hoop lawaai onder de motorkap.

Bleek de airco pomp defect. Kosten bij elkaar 753 euro excl btw.

Ben blij dat het een leaseauto is....

Groetjes Peter

ik ben net bij de airco boer geweest en de spoel is kapot, ikheb gelijk een nieuwe gekocht €75,- en ik moet de kapotte terug brengen.

ik ben net bij de airco boer geweest en de spoel is kapot, ikheb gelijk een nieuwe gekocht €75,- en ik moet de kapotte terug brengen.

Terug
Naar boven