• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Airco werkt niet op stand 3 en 4

Ik heb een vectra 2002, benzine zonder climate controle. Nu is het zo dat als ik de airco op stand 3 en 4 zet, dat er geen koude lucht van de airco uit komt. Op stand 1 en 2 werkt het wel normaal, maar omdat auto's tegenwoordig zo goed geisoleerd zijn heb ik het echt wel nodig dat deze op 3 of 4 draait als er meer mensen in de auto zitten. Kent iemand dit probleem en hoe op te lossen?

Lijkt mij een slecht werkende airco die de lucht niet meer koel krijgt bij stand 3 en 4.

Heb je de airco recent nog gecontroleerd of gevuld? (denk t niet)

@Kano wrote:Lijkt mij een slecht werkende airco die de lucht niet meer koel krijgt bij stand 3 en 4.

Heb je de airco recent nog gecontroleerd of gevuld? (denk t niet)

Nog niet gecontroleerd, wel van plan bij te laten vullen in decmeber pas tijdens de apk keuring en onderhoud. Vreemde is dat bij stand 1 en 2 wel koud lucht uit komt, betekent dus weer dat er nog airco aanwezig is.

@helmer opelfan wrote:Op stand 1 & 2 word er weinig lucht langs de condensor geblazen. En op stand 3 & 4 word er veel lucht langs geblazen. En als er niet voldoende koudemiddel meer aanwezig is dan kan het systeem niet meer voldoende koelen op de hogere standen

Dan is het airco bijvullen. weet ik genoeg. thanxx :-)

Terug
Naar boven