• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Aircopomp gaat aan en uit!

Hoi Jos, wat geeft de opcom aan over de druk op het aricosysteem als de arico niet draaid? Als de druk te hoog is werkt die namelijk ook niet.

@Ron, Bedankt voor je reactie. Maar met de Op-com kan ik nergens de druk uitlezen (Astra G / Zafira A). Het enige wat ik heb kunnen uitlezen is dat als ik de airco schakelaar aanzet dat de airco schakelaar ingeschakeld word, En ik zie bij een andere uitlees mogelijkheid dat er staat airco compensatie . (dan gaat ook mijn
toerenteler hoger draaien). Maar voor de rest kan ik helaas niks meer zien van het airco systeem.

Op-com uitlees waardes;

Airco schakelaar uit;
20170521_094949_zpsjsjaqb0p.jpg

Airco schakelaar aan;
20170521_095031_zpskkpix33t.jpg

20170521_094643_zpszkroafqd.jpg

Ik kan ook niet als ik onder de auto lig de airco poelie met de hand draaien. Volgens veel mensen en op youtube gekeken zo de airco poelie met de hand moeten kunnen draaien. Maar bij mij krijg ik hem met de hand niet gedraaid. Afgelopen week toen ik de airco inschakelde heb ik ook een soort koppelingsplaten geur geroken. (net zoals 2 jaar geleden mijn startmotor was doorgebrand zo'n soort geur was het). Heb daarna meteen de airco uitgeschakeld. Baal er wel erg van. Dit gebeurd me precies nadat ik 14 dagen daarvoor een airco onderhoudsbeurt heb laten uitvoeren. Het enige wat ik erg raar vind is dat tijdens het leeg halen van mijn goedwerkende airco opdat moment dat de machine 5ml olie eruit heeft gehaald en na het reinigen bij het opnieuw vullen gaf de machine aan dat er 16ml olie is toegevoegd met 5ml uv vloeistof. Dat is dus veel meer dan dat ervoor inzat. Het zou toch niet zo zijn dat de machine te veel olie heeft toegevoegd. Waardoor dit probleem is ontstaan mag ik hopen.

[quote quote=18343601]Hoi Jos, wat geeft de opcom aan over de druk op het aricosysteem als de arico niet draaid? Als de druk te hoog is werkt die namelijk ook niet.

[/quote]

@SnowWolf, Bedankt voor de informatie. Helaas is dat ver uit mijn beurt. Kom zelf uit limburg namelijk. ;)

Ik weet bijna 100% zeker dat je pomp vastgelopen is
omdat je hem niet kan draaien, hij hoort heel soepel naar links en rechts te kunnen.
Liever teveel olie erin als te weinig.
je kan beter een nieuwe pomp aanschaffen bij een bedrijf die niet te duur is, ze hebben bijvoorbeeld voor €240 een
nieuwe pomp inclusief spoelen en vullen en garantie,
het is ontzettend klote als hij het niet doet!
Succes :toppie:

@NielsZ18XE & SnowWolf. Bedankt voor jullie reacties en tips. Ik ben nog dingen aan het onderzoeken. Maar een 2de hands airco pomp ga ik zeker niet proberen. Heb namelijk nu ook een goed net gereinigde airco systeem alleen is nu mijn airco pomp waaschijnlijk kapot. Wil niet nog vaker het systeem moeten laten leeghalen en opnieuw vullen want dat kost ook al gemiddeld €50 per keer. Dus zeker voor een nieuwe. Heb op internet al een NFR airco compressor nieuw gevonden met 2 jaar garantie voor €200. Maar ben nog onderzoekende wat voor kosten er nog moeten bijkomen. Heb namelijk gelezen dat het airco systeem bij nieuw airco pomp gespoeld moet worden. Ben even nu aan het kijken om een totaal plaatje te krijgen. En kijken of het me niet te duur word. Een werkend airco is geweldig maar helaas duur wanneer het defect gaat. Moet even kijken of de totaal prijs niet te hoog word. Wil namelijk ook met gezin nog leuke dingen kunnen doen in de vakantie.

Het advies van SnowWolf klinkt zeker niet verkeerd begrijp me niet verkeerd. Maar de reisafstand is me te ver. Montfoort is voor mij 400KM en Enschede is maar liefst 460KM retour. Als ooit iets aan mijn airco systeem niet werkt moet ik voor de garantie weer helemaal die kant op dus voor mijn helaas niet goedkoper.

Graag gedaan man,

Ik heb 2 kapotte pompen gehad binnen korte tijd, systeem niet gespoeld gewoon een ander op gezet die zit er nu 3 maanden op en koelt als een gek haha, dus met spoelen weet ik niet of dat 100% moet... ze adviseren het wel maar goed, bij mij koste 2e hands pomp €70 en €50 vullen dus €120

@NielsZ18XE, Ik hoop nu dan dat je langer kunt genieten dan 3 maanden. Want iedere 3 maanden een andere airco pomp en opnieuw vullen is ook niet echt goedkoop en makkelijk.

Terug
Naar boven