• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

aircorelais x16szr

Ik zal vandaag eens in tis zoeken hoe dat dat precies zit. Volgensmij regelt de koelcomputer in de bumper dat en zit er geen relais. Maar ik vermoed dat deze het probleem geeft. Er is geen vacuum lek gaskleppositiesensor is vervangen.

Nu rijd hij op gas, iemand een idee hoe of wat daar mischien nog het probleem kan zijn?

Als men de airco aanzet krijgt de ecu het signaal dat deze wat hoger in toeren moet gaan lopen, weet iemand toevallig hoe dat dit precies werkt? Krijgt de ecu een negatief of positief signaal? Ik zit te denken aan een kabelbreuk hierin, waardoor de ecu hoger in toeren gaat lopen omdat het voor hem lijkt alsof de airco is aangezet.

kan ik de pomp gewoon afkoppelen

een andere multieriem erop

dan loopt hij al niet meer mee toch

en de stekker los van de pomp of blijft hij dan nog die fout geven

kan ik de pomp gewoon afkoppelen

een andere multieriem erop

dan loopt hij al niet meer mee toch

en de stekker los van de pomp of blijft hij dan nog die fout geven

De Airco word inderdaad via de Koelmodule geregeld. Dus je hebt geen relais in je zekering kast zitten voor je airco. De koel module zit bij de astra G linksvoor achter de bumper bij je mistlamp.

Het kan ook zijn dat de Koelmodule kapot is waardoor de ECU geen goede gegevens doorgeeft. Heb je toevallig ook problemen met

de fan van de koeling van je motor. Gaat die toevallig niet op max draaien.

De Airco word inderdaad via de Koelmodule geregeld. Dus je hebt geen relais in je zekering kast zitten voor je airco. De koel module zit bij de astra G linksvoor achter de bumper bij je mistlamp.

Het kan ook zijn dat de Koelmodule kapot is waardoor de ECU geen goede gegevens doorgeeft. Heb je toevallig ook problemen met

de fan van de koeling van je motor. Gaat die toevallig niet op max draaien.

Accu kant.... in de hoek van de Bumper...

Ook willen de kabels nog wel eens bloot komen te liggen welke voor of over de radiateur lopen

En de buitentemperatuur staat hier los van...

Koelmodule Astra-G Airco modellen:

eb77a38b2Df4762D4cd62Db6de2Db43ef3dddd3fkoelc1.JPG

Willem

Accu kant.... in de hoek van de Bumper...

Ook willen de kabels nog wel eens bloot komen te liggen welke voor of over de radiateur lopen

En de buitentemperatuur staat hier los van...

Koelmodule Astra-G Airco modellen:

eb77a38b2Df4762D4cd62Db6de2Db43ef3dddd3fkoelc1.JPG

Willem

wim als ik jou niet had he

ga morgen eens kijkken

dus zit onder de koplamp moet ik de bumper

demonteren of kan ik er zo bij

groetjes kees

wim als ik jou niet had he

ga morgen eens kijkken

dus zit onder de koplamp moet ik de bumper

demonteren of kan ik er zo bij