• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Alarm achteraf nog in te bouwen ?

Ja je kan deze inbouwen hoor. Moet je wel effe zien of ie voorbereid is of niet. Het beste kan je even naar een autosloopbedrijf gaan om daar de stukken goedkoper te halen :)

Kijk eerst met een OPCOM of Tech2 eens of je REC de optie ATWS ondersteund.

Als hij dat ondersteund is het vrij simpel in te bouwen (de deuren kan je zowiezo al activeren met de claxon als sirene) - overige delen zijn niet noodzakelijk.

Als je REC dat niet ondersteund dan wordt het nog wel iets van een uitdaging.

@ Juffer1, dan moet je wel een OPCOM of Tech2 hebben ;)

Stel hij wordt wel ondersteund, wat zou zoiets dan nog kosten?

Dat hangt er vanaf hoe uitgebreid je het wil maken.

Als die optie in je REC aanwezig is dan gebruikt hij de standaard deurcontacten en je kan dan de claxon als sirene laten gebruiken. In feite kost het je dan niks.

Wanneer je dit wil uitbreiden dan kan je een extra sirene bestellen (maakt nagenoeg zelfde geluid als claxon), een motorkapschakelaar en een ultrasonoor sensor (die is vrij prijzig).

Controleer bij die laatste 3 onderdelen wel of alle stekkers (bedrading) ook is voorbereid.

HEt zou dus eventueel kunnen zijn dat hij al op de claxon is aangesloten?

Hoe kan ik dat controleren zonder opcom of mijn deur open te breken?

Ik zie zelf die optie nergens staan in mijn c1 van 2003, Heb gekeken bij programering, dan programeer variant configuratie en ook lowbus can configuratie, maar zie jet spijtig genoeg nergens staan:)

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

zit met de zelfde probleem bartje :((( ik ga is zien naar de zekering kast of de module daar is het moet eruit zien zoals op de foto als deze niet uitgerust is moet je daar dan een module plaatsen

$T2eC16JHJGoE9nuQeWR7BQu)iO2H+!~~60_12.JPG

Die module (REC) zal er al wel zitten, de vraag is of jou REC de optie ATWS softwarematig ondersteund.

dat heb ik wel gedaan en heb al gevonden maar is dit de enige dat ik moet vervangen voor de alarm of nog andere?

en hoe moet ik dat uitvoeren via tech 2 ya maar hoe is deze gemakkelijk of niet ?en alleen de rec is dat voldoende voor de optie alarm of moet er nog andere modules veranderd worden ?

Regel een nieuwe REC ga naar de VOD deze kan je oude ontkoppelen en nieuwe koppelen

Kost je ongeveer 50 euro verkoop je oude REC zo houd je de kosten laag

da rec kopen is geen probleem kan goedkoop aangeraken da laten inleren is probleem ze vragen veel geld ervoor en moet alleen de rec veranderd worden of meer modules dat weet ik niet heb vectra c gts model 2003

niet dat 100% het weet wat er juist moet veranderd worden ?ik denk de rec body control en de cim maar moet 100% zeker zijn

om niet voor niks tekopen het kost ook geld allemaal :(((

Waarom zou je CIM ook vervangen moeten worden dan ?

- controleer eerst of alle bekabeling er ligt

- dan REC zoeken voor een type wat al jou opties ondersteund (alarm, stoelverwarming, trekhaak enz enz).

- bij de dealer of iemand met een opcom je oude REC uit laten leren

- bij de dealer of iemand met een opcom je nieuwe REC laten inleren en instellen.

- dan zover je wil de onderdelen installeren (motorkapschakelaar, sirene, ultrasoon sensor).

De voor bereiding achter de knoppen heb ik voor alarm stoelverwarming

Maar in de software van de rec is deze niet te vinden

Terug
Naar boven