• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Alleen maar in 3 en 4 schakelen via t schakelmechanisme

Ja hij hangt nu zonder blok in de auto.

Dan zal ik maar het blok erin gaan leggen als de distributie binnen is.

En als hij dan niet wil schakelen breng ik hem wel naar de garage. Kijken ze hem daar maar na :jerry

Ben ik van de zeik af hahaha.

Om bij de garage te komen hoef ik niet de 3de , 4de en 5de versnelling te gebruiken :jerry

Aandrijfassen zitten er nog niet in.

Zal dat morgen eens gaan proberen , ben op het moment niet daar.

Maar maakt dat veel verschil dan ? :jerry

Normaal moet je toch ook met een uitgebouwde bak kunnen schakelen ?

Het is bij Opel een bekend euvel dat je 'm niet altijd in de versnelling krijgt als je auto stil staat. Weet niet of het nu ook zo is, maar het is natuurlijk altijd mogelijk :P

Ik weet wat je bedoelt ;) Dat had ik wel eens af en toe. Maar als je dan een stukje naar voren rolt( dus met de as draaien) , valt hij wel erin.

Maar dit is iets anders :jerry

wel vreemd,

hangt de bak nu ook horizontaal zoals hij gemonteerd zit?

want als hij doorhangt kan ik me ook voorstellen dat het schakelen niet goed gaat

zit de pen die in de schakelstang gaat wel helemaal goed?

was bij mn meis dr crossa ook even een geklooi eer hij fijn schakelde

miss klein stukje naar links of rechts verzetten?

Bak zit zoals hij hoort te zitten. Horizontaal en recht.

Dat pennetje door de schakelstang zit ook goed, die zit geborgd door dat kleine draadje wat eruit komt.

Ik word er strontziek van, ben alweer aant kijken voor een andere bak.

Maar het kan toch niet dat ik 2 kapotte bakken heb :jerry

Ik heb GSI Racer een bericht gestuurd. Hij woont kort in de buurt.

Hopen dat hij eens wil komen kijken. Ik heb geen idee wat ik met die prul aanmoet haha

Als de pen van je schakeltoren(die je hebt losgehaald) niet goed in de bak zit, schakelen bepaalde groepen versnellingen ook niet. Als je de schakeltoren eraf haalt moet je met een schroevendraaier die 3 ronde "schakelgaffels" (met uitsparing voor schakelpen)kunnen schakelen. Als ze in alle drie in de vrij staan kan het deksel er weer op, zonder de positie van deze gaffels te veranderen! Aandrijfassen erin, kun je zien wat ie doet...

Ik ga het straks eens proberen op de oude bak.

En als het lukt op de nieuwe bak:jerry

Vandaag komt de distributieset :D

Heb vandaag weer wat geprobeerd. Heb hem in verschillende standen gezet.

En toen ik de nok op de andere stand had gezet kon ik ineens naar de 3 en de 4. Maar nu kreeg ik hem weer niet meer in de 1 en de 2 en de 5.

Ben er mee gestopt omdat ik veels te veel last heb van mijn pink. Daar is vandaag een zwaar shredder apparaat op gevallen (200kg ongeveer) :swear

Denk dat het toch aan de schakeldeksel ligt maar zou niet weteb hoe hij nu precies erop zit. Kan iemand eens kijken hoe het bij jou zit?

Nog een vraagje

Ik wou vandaag de krukaspoelie erop zetten, kom ik er achter dat de bout helemaal niet meer pakt.

Het lijkt net alsof de bout te dun is, maar ik weet zeker dat dat de bout is. Torx bout, met een dikke ring erop

Ben ik iets vergeten? :jerry

In het bovenste plaatje zie je de neutraal stand (qua schakelvorken). Deksel monteren en dan zou het moeten schakelen.

46113_247915948672943_1098473889_n.jpg

Dus je bedoelt die 3 u'tjes? Die moeten op dezelfde plaats staan als de foto?

Als ik binnen in de bak de lange stang met uitsparring beweeg en in een andere stand zet, en ik zet de schakeldeksel zo weer erin. Kan ik ineens in een andere groep schakelen. Dus naar de 3 en de 4, en de andere versnellingen weer niet.

In welke stand moet die binnenste stang met uitsparring dan?

De meest linkse, middelste of de rechtse stand? Volgens mij de meest rechtse, hier stond hij ook in als ik het goed heb :jerry

Ik ga het straks eens proberen, hopen dat hij het dan wel doet. Maar de bak is in ieder geval niet kapot, anders kon ik nu ook niet naar de 3 en de 4 schakelen :jerry

Als jij die schakeltoren hebt, en je hebt die stang met waar je schakelmechanisme weer op komt, dus waar je mee schakelt. Kun je die wel links en rechtsom draaien?

Plaatje laat idd de nulstand zien. Bij montage moet de schakelvork naar links en rechts gedraaid kunnen worden, en van voor naar achteren kunnen bewegen.

Terug
Naar boven