• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

alles op een rij: Ombouw naar dubbele carburateurs

Ik heb dubbele solex c40's op een 2.2e blok gezet, stationaire draait dit goed, alleen af en toe een kleine knal uit de uitlaat.

Maar zodra ik gas geef gaat het fout, uitlaat knallen en ook uit de inlaat van de carbs...

Wat kan dit zijn ?

ik zal de komende ook bezig zijn met een 2.4 ombouw naar carbu.

vandaag de nodige spulletjes gaan halen

-2 x weber 45

-2 x inlaatstuk

-2 x facet red top (worden overbrugd aangesloten)

en dan nog wat niet carbu related stuff

-2.0 carter

-thermostaat

-pakkingen allerhande

het wordt mijn eerste carbu-bouw.. dus ben benieuwd !

Gisteravond mijn nieuw ingebouwde 2.0CIH blok, met de 40DCOE webers voor het eerst aan het lopen gebracht. Zie de filmpjes. De eerste keer starten, dus nog zonder enige afstelling, en we hadden de rest van de uitlaatlijn niet gemonteerd, alleen het uitlaatspruitstuk :P .

Krijg je de Cabrateur hier echt weer helemaal schoon meE?

Gr Bennie

origineel gepost door henk 400rr

nee, daar is zo'n speciale carburateur reiniger voor,.

Dit bijvoorbeeld:

AC11.JPG

Hangt ervan af hoe smerig hij is en hoe lang deze niet gebruikt is, in veel gevallen is de carburateurreiniger genoeg, maar soms ook niet.

origineel gepost door Redmanta84

Gisteravond mijn nieuw ingebouwde 2.0CIH blok, met de 40DCOE webers voor het eerst aan het lopen gebracht. Zie de filmpjes. De eerste keer starten, dus nog zonder enige afstelling, en we hadden de rest van de uitlaatlijn niet gemonteerd, alleen het uitlaatspruitstuk :P .

Is dat normaal/gezond dat er ook vuur uut de inlaat komt?:wtf

Heb ook iets inelkaar geflanst moet het alleen nog even netjes afwerken..

Foto-GWUAOJHI.jpg

Foto-TS3IO6QL.jpg

Foto-RHRNRPJW.jpg

Foto-VACWLU8Z.jpg

Mocht iemand nog verbeter punten zien zeg het dan. dan kan ik het nog aanpassen

voor ik het op mijn blok monteer.

Gr

Ziet er netjes uit hoor. Zo gauw geen commentaar.

Tip, test het volledig kunnen sluiten van de gaskleppen goed. Was bij mij een probleem. Je krijgt m dan nooit goed stationair lopend.

Alleen een vraagje, waar heb je het gasstangensetje vandaan? En weet je of deze ipv op je solexen(?) ook op een weber past?

Gashandel zat bij een partij dubbele carb. die ik gekocht heb.

Hij is bedoelt voor 1 dubbel carb. maar heb hem aangepast voor 2 dubbele.

Weet zo dus ook niet of die op webers of dollorto's past.

Zal morgen eens goed kijken of bij bijde de gaskleppen goed sluiten.

Gr

Ik heb de mijne net klaar:thumbup

Een 2.4 met gesmede zuigers(Wiseco),cat cam 312,45 weber en uiteraard alles nieuw.

Foto-AGFGBWR4.jpg

Foto-K4LDFNTN.jpg

Foto-8NGVZKMU.jpg

Foto-G4UVZKDE.jpg

Wauw, dat ziet er goed uit!

Alles nieuw.... ik kan me niet beginnen voor te stellen wat dit geintje gekost heeft :cool:

Maar dan kun je er weer ff mee vooruit! :thumbup

hallo.

heb net bij hein z'nw ebers over genomen incl spruistukken voor 20.

maar ik zit even te zoeken welk thermostaathuis ik nou nodig heb,

wanneer zijn het korte wanneer lange spruitstukken?maten ca?

of zijn e rook type's waar bij je eht origineel kan laten zitten?want als ik hem er zo voorhang,moet het gewoon kunnen geloof ik.

gr mike

ik wil zelf een luchtfilter box maken voor op de webers, er is vast wel iemand die dit gedaan heb en mijn uitleg kan geven over how to build??

welke spullen heb ik nodig

moet die box een speciale inhoud hebben?

origineel gepost door henk 400rr

Origineel gepost door Ruud B

*schopje*

Ik wil graag 40-webers op een 2.0E hebben.

Een paar vragen:

- als je het oorspronkelijk inlaatspruitstuk (is NIET van 2.0E) weghaalt lijkt er nog de steun van het uit laatspruitstuk in de weg te zitten. Kan dat?

Klopt er zit zo'n voorverwarmings gedeelte op zo'n spruitstuk van een S/N serie, daarom kan die ook neit gebruikt worden, het is of een spaghettie of een origineel "E" spruitstuk

- Webers en spruitstuk heb ik gekocht op MP, zit helaas geen gas-kabel-set bij. Ik begrijp dat er meerdere oplossingen mogelijk zijn, wat is het beste en waar haal je die?

Ik maak ze meestal zelf, het simpeltste is een soort van brugje te maken tussen de 1e en 2e carburateur waarbij je de gaskabel op zo'n plaats zet da je weer gas kan geven, de kabel gaat dan zo'n beetje over het midden van het kleppendeksel, je kan ze ook kopen en dat kost ene paar centen, maar dan ben je er ook van af, de vraag is dan even of je ook een excoot als gaskabel hebt of een vrij gemakkelijk verkrijgbare gaskabel, stel dat hij knapt, moet je ook weer wat anders hebben.

even inhaken op het spruitstuk verhaal.

ik heb met mijn dubbele solexen wel het originele s spruitstuk.

zit een plaatje opgemaakt dit werkt goed!

hallo,

ik heb last van te warme lucht bij mijn carbs.

nu lees ik over een soort kast erover, hoe kom ik aan dergelijke kast zodat ik een slang kan leggen naar voor in het front?

en is dit een oplossing die het vermogen ten goede komt?

Er is hier sprake van kelken. Maar ik ben liefhebber van open luchtt filters zoals bij K&n. Omdat ik van gedachte ben, dat de stof in de lucht toch ook mee naar binnen gaat in de motor. Is dat niet slecht voor de motor?

Nuja, dat is eigenlijk niet echt mijn vraag die ik wou stellen. Lange of korte kelken zouden dus een invloed hebben op de motor. Maar met open luchtfilters heb je geen kelken. Wat is dan het invloed van openluchtfilters op je motor?

Ik weet ook dat er hoesjes bestaan om over kelken te plaatsen. Maar dat is dan gewoon om dat stof tegen te houden

Wat is het verschil tussen DCOE & DCOM ?

En kun je beter kieze voor Weber dan Solex

vanwege het gemakkelijker afstellen ?

Greetz,

Bear

Terug
Naar boven