• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Alles op een rij: versnellingsbakken (4-5 bak)

Zou ik hem wel kunnen gebruiken? Enig idee waarvan hij wel is?

Ik heb hem erbij gekregen alszijnde passend..

Mooiste zou natuurlijk een andere pook zijn, wel voor een Getrag/Manta, maar zie dat maar eens te vinden.. :(

Kan wel passen, maar het schakelpatroon klopt al niet en als ik het zo bekijk heeft deze ook een blokkeer inrichting voor de achteruit.

Geen idee waar hij vanaf komt, schat zo in; BMW, maar dat is een gok.

Ik ga wel op zoek naar een originele pook.

Ondertussen eens kijken of ik hier iets van kan maken. Heb al een kunstof ring besteld, kijken of ik die stalen ring eraf kan slijpen, dan en zelf een pook-knop erop lassen oid.

Nou, er zit ong 1mm speling tussen die ring en het gat waar die in moet komen. Lijkt mij dat dit gaat rammelen, of onnodige speling op gaat leveren....

Dus dat "passend" valt ook wel weer mee.

vraag je dan ook af, of het afslijpen van die ring en het kopen van zo'n plastic bus wel de oplossing is, wie weet past dat ook al niet.

Nu ik de bak toch op de werkbank heb liggen: Is het nog zinvol om hem met één of ander goedje door te spoelen om alle oude olie en gruis eruit te krijgen?

@McLambo wrote:Nu ik de bak toch op de werkbank heb liggen: Is het nog zinvol om hem met één of ander goedje door te spoelen om alle oude olie en gruis eruit te krijgen?

Iemand hier een antwoord op? Ik heb inmiddels inbus 17mm gevonden, dus ik kan ermee aan de slag king:

Als iemand ooit nog eens een achteruitrij schakelaar nodig heeft voor de Getrag 240, hier is een aftermarket artikel van Quinten Hazel:

Merk: QH

Type: XRLS17

Omschrijving: Achteruitrijlichtschakelaar

Prijs: 8.40 EX

Opel nr:1239259

Schroefdraad M12 x 1.5

Sleutel 19mm

2-polig

Zwart huis

Technische info: Circuit N.O.; OE.23141352153

smpe_XRLS17.jpg

wat je eventueel kunt doen om de bak van binnen wat schoner te krijgen, ( indien deze niet uitelkaar ligt) en wat ik zelf wel eens doe met blokken en bakken, even doorspoelen met diesel. mooi dunne soep, en neemt wel wat rommel mee naar onder toe.

lostrekken, en compleet schoonmaken is altijd beter, maar mijn inziens niet altijd noodzakelijk.

de schakelaar is naar mijn weten gewoon te bestellen bij de betere automaterialen zaak,

maar evengoed bedankt voor het posten van de juiste gegevens ;)

pookje 5 bak.. even denken hoor, maar dat moet in een ascona B komen,

daarvan zit het pookgat niet op de juiste plek voor een pasklare montage van de G240.

pookje aanpassen is je dacht ik al bekend, aangepast frame en pook moet hier nog ergens liggen,

maar of deze over is, dat kan ik direct niet zeggen.

voor info omtrend deze pook, via pm, dan hoeven we dit topic niet vol te spammen.

goodluck :thumbup

Ik heb uiteindelijk met wasbenzine gespoeld, daarbij de boormachine even op de ingaande as en een tiental seconden laten draaien.

Toen kwam er nog wat zwarte drek naar buiten en een weinig ijzer vijzel

Er zat toch aardig wat aan die magneet toen ik die voor het eerst eruit draaide, maar dat is denk ik normaal....

Ik heb wat een apart probleem bij een b ascona.

volgens een kennis van mij kon je een baksteun van een 4bak ook gebruiken voor een 5bak(getrag 240). ik heb zo'n steun eronder gezet (sleufgaten in de steun gemaakt) met het bakrubber van een 5bak. maar nou past de voorpijp van de uitlaat niet meer!? deze komt tegen die dwarsbalk van de achteras aan. Kun je zo'n steun nou wel gebruiken of deugt die uitlaat niet?

komt tegen de traverse van de achteras aan???

is je voorpijpje niet wat geknikt ofzo?

hangt de motor wel goed in de wagen?

niet voorover?

verkeere pijp.. kadett C ofzo?

komt idd tegen de traverse aan :hmmz

de motor hangt goed in de steunen, dus ik denk dat die pijp niet goed is.

komt wel onder een b ascona vandaan, dus daarom vind ik het wat apart :hmmz

maar ja, dan maken we de uitlaat wel passend

Ben tegen een getrag 240.0.0253.90-226 aangelopen.

Mooi prijsje, volgende week haal ik m naar huis.

Ik wil m achter mn c30ne plakken, dat moet toch gewoon gaan?

Ik ben op zoek geweest naar een 265, maar met die vraagprijzen van tegenwoordig......

Ik wil mn achteras std houden. (1.9 rekord C)....

Wordt het dan een slome auto met een hoge top, of wordt het een sprinter met teveel toeren op snelheid?

Ik weet niet wat voor overbrenging er in mn achteras zit.

20130319_170734_zpsa6816de5.jpg

Bakje gehaald. Moet dus die steun boven op aanpassen voor in mn rekord.

Kan iemand zien waar die nou vanaf komt? De steun is best lang.

Zal m even nalopen en opfrissen...Stond al een tijdje op de plank.

uut rekord E ja.

hoe het met de overbrenging in je achteras zit.. zo even geen idee,

mogelijk via google. maar ergens is een duitse site waar het wel op staat.

senator-monza.de

senatorman.de

beide sites beschikken over een boel info, en niet alleen voor de senator of monza !

wat betreft de bak zelf, achter je 3 liter... kan MAKKELIJK !

heb de mijne hier al flink op zijn mieter geweest, en deze draaid nog.. al had ik dat zelf al lang

anders verwacht :P :P

gewoon een beetje normaal mee omgaan, en het spul houd het wel klaar !

Terug
Naar boven