• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Alternator stuk?

Bartjex88

Post veel
Toen ik vanmorgen mijn Vectra B X17DT van '96 starte ging alles goed, Na een dagje werken ging de motor traag rond en sloeg met moeite aan, Nadat ik thuiskwam heb ik de batterij gemeten en ik meet 12,04, Draaiend 13,4 en met blazer en achterraamverwarming op 12,08, Hierbij denk ik dat er ietsje niet klopt, Wie weet wat of kan me helpen?

origineel gepost door sw_reijnders

12.08 is idd te weinig.

ff kijken of je ergens een revisie kan vinden

Kan je deze niet openhalen, Heb zelf automekaniek gevolgt maar heb eigenlijk zelf geen idee wat dit kan zijn , Dagt eerder spanningsregelaar of koolborstels

nee is anders weinig aan te doen ... wat je wel kan doen is de dikke draad van je dynamo naar je accu ff checken op slijtage :) maar dat is het waarschijnlijk niet

95% kans dat je dynamo gewoon stervende is

neem aan dat je een dikke radio bedoelt ;)

maar dat is natuurlijk vrij logisch . . . als je dynamo al niet al te best meer is en je hebt een dikke versterker die al je stroom weg slurpt en je hebt je lichten e.d. aan.

Wat verbruikt wordt, moet ook opgeleverd worden he ;)

andere dynamo + je massa kabel vanaf de accu tot aan je massapunt op de veerpoot verdikken en de kabel die rechtstreeks vanaf je dynamo naar je accu loopt vervangen ... dan heb je de komende 5+ jaar geen problemen weer ;)

origineel gepost door Bartjex88

Kan ik geen andere alternator plaatsen met een hogere laadstroom?

je hebt nu waarsch. een van 100 Amp. en deze is uit te wisselen met een van 120 Amp tenminste bij de Benzine versies wel :)

origineel gepost door sjouke

origineel gepost door Bartjex88

Kan ik geen andere alternator plaatsen met een hogere laadstroom?

je hebt nu waarsch. een van 100 Amp. en deze is uit te wisselen met een van 120 Amp tenminste bij de Benzine versies wel :)

Heb nu 70Amp en is diesel met achteraan vacuumpomp

origineel gepost door sw_reijnders

kijkend op www.h-base.nl is er ook voor de 1.7td een 120 amp dynamo te krijgen

dan zou ik er gewoon lekker die op schroeven

En waar kan ik deze krijgen? en tegen welke prijs, Zoek niet teveel te besteden

Terug
Naar boven