• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Andere AMD processor

Hallo,

Ik heb hier een Targa Lidl PC staan. Daar zit nu een AMD Athlon™64 BE-2300 processor in met 1.9 Ghz snelheid.

Ik wilde hier minimaal een processor van 3,4 Ghz dualcore inhebben.

Maar welke past er eigenlijk in? Ik weet dat er een ASUS M2A-VM-HDMI moederbord met een AM2 aansluiting opzit.

Bij AMD kom ik uit bij een 2.9 GHz Athlon 5600 processor uit.

Dit is te weinig. Maar verder op internet kom ik ook nog een Athlon 6000 processor tegen. Die zou moeten passen maar staat niet op de Athlon site.

Het moederbord is compatible met Athlon64 / Athlon64 FX /

Athlon64 X2 / Sempron processoren. Ik moet dus sowieso een X2 hebben, maar welke???

Kan mij iemand opweg helpen naar de juiste processor voor dit moederbord? :o

Linkje naar AMD

Hier is de lijst met am2 cpus van AMD.het verschil tussen de 5600 en 6000 is echt minimaal hoor.

Is gewoon dezelfde cpu alleen met iets hogere kloksnelheid..

En die kan je zelf ook instellen ;)

en ook even, wellicht ter overvloede, eventjes kijken naar het stroomverbruik (staat ws wel ergens mooi op de amd site) van de nieuwe processor t.o.v. de oude, en of je voeding dat dus aankan.

Nou denk ik dat dat niet zo'n punt zal zijn, maar zekerheid boven alles :D

Tsja, zou ook kunnen.. Maar ik pc houd niet van stof.. Op den duur gaat het in je koelers zitten waardoor de koeling ook niet meer optimaal is..

Bedankt voor de vele reacties ;)

Ik kijk even of ik een leuke AMD Athlon kan vinden voor een mooie prijs, en dan eens kijken of hetzelf in te bouwen is.

Het puntje koelpasta en grotere koeler is hier bekend!!

En overclocken, doe je dat in de bios met de voltage op de CPU of hoe moet ik dat zien??

Haha nee hoor, zo ben ik niet ;) Maar gelijk heb je wel!

Ik bekijk tweakers.net even en als het teveel abracadabra wordt

laat ik het mooi voor wat het is :angel

Thanks

www.bouweenpc.nl kijk even op het forum, daar zijn mensen die verstand hebben van overklocken. Heb je dit nog nooit gedaan? Begin er dan gewoon niet aan! Of met een oude pc, want het kan maar 1 keer verkeerd gaan!

Dat met stikstof heb ik ook gezien. Die lui halen echt alles uit zo'n bord! Zou je dit zonder stikstof doen dan kun je het spulletje weggooien.

Als je serieus wilt overklocken is een goeie koeler meestal al voldoende. Eventueel kun je op waterkoeling overgaan, maar ook daarvoor moet je wat extra verstand hebben:)

haha.. over overclocken.. Ik heb de typische Q6600 (quad core p4 op 2,4 Ghz) al 2 jaar op 3,6 draaien.. En met de standaard koeler crashte ie alleen in de zomer op full load.

Nu een mooi Koelertje van 30 euro er op met wat arctic silver ertussen en het draait zo stabiel als standaard.

Maar ik zei het ook alleen als wink eigenlijk! Dat overclocken hoeft helemaal niet joh..

Gewoon die cpu en een leuk koelertje erop en dan is ie weer lekker sneller.

Mijn advies is overstappen op Intel, ga lekker voor de core i5 of i7.

Daar kan je zonder moeite 5jaar mee vooruit!

Wat een onzin advies.. :D

Dan moet ie allemaal nieuwe zooi kopen terwijl ie nu voor een paar tientjes klaar is..

Waarom denk je dat ie een lidl pc met alles onboard gekocht had? Omdat ie lekker met geld smijt?? :P nee hè ;)

Je kan altijd wel bezig blijven met pcs updaten maar het moet wel het doel raken...

Ik draaide altijd met AMD, heb nu een I7 920 en ben er niet echt over te spreken.

Zelf heb ik ook een lekker grote koeler van Xigmatek.

2_1238095257.jpg

Koelen wil hij wel:D Maar met deze hitte blijft de pc lekker uit. Dan pak ik de laptop wel.

origineel gepost door kaneelschep

Wat een onzin advies.. :D

Dan moet ie allemaal nieuwe zooi kopen terwijl ie nu voor een paar tientjes klaar is..

Waarom denk je dat ie een lidl pc met alles onboard gekocht had? Omdat ie lekker met geld smijt?? :P nee hè ;)

Je kan altijd wel bezig blijven met pcs updaten maar het moet wel het doel raken...

Haha precies ;) Kaneelschep snapt mij :P

Terug
Naar boven