• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Andere voorstoelen corsa b

Ik schroef altijd stoel met frame los, zijn 2 torx bouten. Aan de voorkant zit hij als het ware in 2 houders geschoven. Als je voorzichtig doet gaat het vast goed.

Je hebt 2 gordel spanners, dus ga los :jerry

Ik had die luxe optie niet, dus koos voor de 4 boutjes. Anders heb je de 2 Torx bouten (T45) op de rail zitten, willen nog wel eens verrot draaien houd daar rekening mee.

So it's really up to you :angel

@joop1970 wrote:Ik schroef altijd stoel met frame los, zijn 2 torx bouten. Aan de voorkant zit hij als het ware in 2 houders geschoven. Als je voorzichtig doet gaat het vast goed.

Bij mij zit achteraan de stoel aan de buitenkantzijde een imbus en aan de andere kant een torx. Ik heb gisteren met ontzettend veel kracht mij zitten uitleven op die inbus (met een fatsoenlijke sleutel, greep zo'n 10-15cm lang). Echter was er bijzonder moeilijk beweging in te krijgen. Heb 'm 270 graden kunnen draaien in totaal. Het enige resultaat is dat het ringetje dat tussen het frame en de bodem zit gedraaid kan worden. Ik ben bang dat als ik met vereende krachten op dat ding blijf proberen dat ie op een gegeven moment gewoon dol draait.... Ik weet niet of ze bij jou ook zo (achterlijk) vast zitten? :(

Viel mee bij mij, maar er zit dus al een andere bout in. Weet nooit wat de vorige garage/eigenaar heeft gedaan.

Moet vanavond inderdaad eens kijken of dat bij de bijrijdersstoel hetzelfde verhaal is... Anders is het misschien fabrieksaf...

In principe wil ik het frame gewoon meenemen als het even kan... Dan heb ik straks ook een laatje onder de bijrijdersstoel :P

Edit vanavond komt pappa ook weer thuis... Eens vragen waar hij z'n gedore dopsleutelset heeft gelaten... Hopelijk heeft ie daar inbus/torx verloopjes bij. Dat werkt hopelijk beter dan zo'n L-vorm ding

@jeroenk wrote:Vanavond weer ern poging. Als ik die veiligheidsvorkjes in de gordelspanner steek is het veilig?

En een beetje voorzichtigheid moet het goed zijn.

Heb die van mij ook vervangen omdat de oude uit elkaar lag en de andere geknapt was.

Heb nu de laatste tijd wel eens last van dat de riem losschiet (random). Bij trekken, bewegen, draaien e.d. blijft hij prima zitten.

Toch binnenkort maar weer naar de sloop voor een andere want dit is niet echt veilig.

Heb toch maar de stoelen losgeschroefd van het frame :) Ze zitten er nu in!

Vanavond de 4 (deur)panelen even erin bouwen... In 2 moet nog een gat worden gemaakt vanwege elektrisch => Raamslinger bij mij :P

Als je de boel toch los hebt, kun je natuurlijk ook elektrische ramen inbouwen ;) Foto's zijn trouwens altijd welkom van je nieuwe interieur, altijd leuk hoe iemand aan het hobbyen is :thumb

Terug
Naar boven