• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Android 8.0 Wondefoo radio geen geluid na inbouwen in opel zafira b 2008

Ehm heb nog eens gekeken, maar de draden zitten wel goed, zat van de achterkant te kijken waar de draden zitten, maar nu blijkt dit niet helemaal juist te zijn. 1 tot 10 zitten draden op, dan 12 en dan 14 tot 16

x3acdur2311xxz8ezokdf18y7nwk78wv.jpg

En werkt het systeem nu.. ?

Ben ook op zoek naar een Android radio maar heb geen trek in al dat gezoek als hierboven vermeld.

Heeft iemand een goed alternatief?

Met vriendelijke groet Bas

Alles werkt behalve geluid, het ligt aan het canbuskastje. Deze wordt nieuw opgestuurd, dan moet het goed komen. Zodra ik hem draaiend heb laat ik het weten. Wat je ook kan doen is naar de automat gaan, en 400 meer betalen. :good:

Nou China laat nog even op zich wachten, maar ondertussen wel dingen uitgezocht.

Tot conclusie gekomen dat het canbuskastje echt stuk moet zijn.

We wachten dus nog even.

Opgelost!!!!! Vandaag nieuwe module gekregen en...... deed het nog niet.

Toen naar een goede kennis gereden, gemeten, getest en op den duur achter gekomen dat er uit puur ongeluk sluiting is gekomen in een speaker van de achterdeur. Blijkbaar is deze radio gevoeliger dan de standaard cd30. Maar goed alles werkt, heb nu 2 werkende modules.... top tevreden over alles. Echte aanrader!

Hallo Udo,

Ik heb precies het zelfde probleem als jou met mijn radio, de linker achterspeaker doet het niet en nu heb ik geen geluid, alles doet het verder en als ik mijn oude radio weer terugplaats heb ik wel geluid, behalve die linker achterspeaker.
Zoveel verstand heb ik er niet van dus mijn vraag is wat moet ik nu doen of wat heb jij gedaan?

Ik hoop dat je mij kan helpen.

Ik heb dit bericht ook als pb gestuurd maar misschien weet iemand anders het ook wel :dank-u:

Rob Smit

Hallo,

Als je de draden van de betreffende luidspreker uit de stekker van de radio haalt, dan is het probleem opgelost.

Udo

Bedankt, ik had dit inmiddels gedaan maar later bleek dat het niet de speaker was maar de bedrading in de deur (met dat rubber eromheen). 4 draden gebroken waaronder 1 speakerdraad.

Een nieuwe vraag aan jou, kan je dat kleine originele display nog bedienen want de tijd staat niet goed maar die knoppen zaten op de oude radio.

*edit. Gevonden, via het stuurwiel. :applause01: :applause02:

<p style="text-align: center;">Mooi dat het opgelost is. Heb je toevallig een foto gemaakt hoe je de deurspeakerdraad hebt losgehaald en welke draad het was? Heb hem zelf nog steeds eraf liggen. En inderdaad, via stuur, maar ook via de radio zelf kun je het instellen.</p>

In eerste instantie de speaker losgekoppeld en alles deed het weer maar toen ik de deur weer dichtdeed was het geluid van de radio weer weg en ik hoorde iets sluiting maken in de kabelboom naar de achterdeur.
Er bleken 4 draden kapot te zijn, inc. de speakerdraad. alles herstelt en de speaker weer aangesloten (ook nog even de zekering opgeblazen van de raambediening :wacko: ) en toen deed alles het weer.
Schijnt veel voor te komen na verloop van tijd in die verbindingen.

4t5dkql8e6owqeknw7g3nm22dfda8e83.jpg

Aha, er zit een blauwe plastic ring die je naar buiten kan duwen als de bekleding eraf is en dan kan je de stekker eruit trekken. Ik twijfel of je nog moest draaien. Mij lukte het iig zonder veel moeite. Had meer moeite met dat kleine stekkertje van de speaker. Dan zit er nog een kleine grijze klip op die het rubber op de stekker houdt.

Hier nog een filmpje van hetzelfde euvel met uitleg, er zijn dus reparatiesetjes te koop, volgens hem breken de gesoldeerde draden na een tijdje weer :-( we zullen zien.

Terug
Naar boven