• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

angel eyes

duhast1988

Post weinig
Hallo

Ik ben van plan angel eyes in mn tigra te bouwen.

alleen ik heb een x van een vriend gehoord, dat toen hij dit gedaan had het nog helemaal afgesteld moest worden in de garage?

wat moet ik hier over denken, of kan ik ze zomaar inbouwen?

mvg

meestal als je een nieuw setje koopt zijn ze redelijk goed afgesteld

maar hij is nog niet 100 %

beste is af te stellen in een garage omdat ze daar het licht beeld kunnen meten en zo dus ook het beter af kunnen stellen

origineel gepost door duhast1988

alleen die stekker doos moet dan toch goed overeen komen tussen je lampen en kabelboom?

stekkers moeten over een komen, anders kan je (mits je er verstand van hebt) zelf een stekker maken wanneer je natuurlijk weet welk kabeltje welke stroompje geeft (let op beschermen tegen vocht, wil je het netjes ? SOLDEREN!!)

Daarnaast heb je een stelmotortje in je koplampen zitten, deze moet je mee nemen naar je angeleyes.

Correct me if i'm wrong: Maar voor zo ver mij bekend moest een auto die 'standaard/vanaf fabriek' was voorzien met hoogte regeling voor de koplampen ten alle tijde voor de APK met het systeem zijn voorzien.

origineel gepost door duhast1988

Oke bedankt voor de nuttige info!!

Ik had ook weleens gehoord dat je altijd last krijgt van vocht?

'aftermarket' koplampen kan je in mijn ogen altijd het beste kitten (achterkant) veel van de lampen lekken nog wel eens op de naden waardoor je vissenkom effect krijgt :)

je moet ook goed op letten als je een 2e hand setje koopt dat er rubbers bij zitten om er achterop te zetten.

als je later nog eens xenon in wil bouwen kan het ook nog zijn dat deze lamp te groot is om rubber over heen te doen

ook opletten dat de motoren zijn gemonteerd want er zit nog wel verschil in dit. de originele motoren kunnen nog wel eens te klein zijn waardoor ze niet op de koplampen passen

nog een tip:

aan de achterkant van de koplamp een zakje plaatsen die altijd bij dingen geleverd die van vocht vrijgesteld worden, dat schijnt te helpen dat dat zakje het vocht weg trekt uit de lamp steeds. Meestal iets dichtkitten van de koplamp beinvloed toch dat het vochtig word in de lamp.

Groeten

Terug
Naar boven