• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Antivries

Hoeveel antivries moet ik in het koelwater (water dus) van mijn Omega doen. Is een fles van 2 ltr. voldoende? :angel

FransJ

er gaat ongeveer 8 liter koelvloeistof in de omega. Je zult moeten nagaan wat de meng verhouding van de anti vries is. De meest aangehouden temp is tot -36.

Gr jack

er gaat ongeveer 8 liter koelvloeistof in de omega. Je zult moeten nagaan wat de meng verhouding van de anti vries is. De meest aangehouden temp is tot -36.

Gr jack

Dank voor jullie aandacht. Vervangen zou mooi zijn maar dat zal nu niet gaan. Ik raak een beetje in paniek m.b.t. de nachtvorst. Ik lees dat je antivries onder de radiateurdop ;) moet gooien. Ik heb geen radiateurdop, alleen een bijvul potje. Ik heb er nu 2 ltr. ingedaan. Genoeg? Wat te doen?

Dank voor jullie aandacht. Vervangen zou mooi zijn maar dat zal nu niet gaan. Ik raak een beetje in paniek m.b.t. de nachtvorst. Ik lees dat je antivries onder de radiateurdop ;) moet gooien. Ik heb geen radiateurdop, alleen een bijvul potje. Ik heb er nu 2 ltr. ingedaan. Genoeg? Wat te doen?

Hai FransJ, antivries met water lijkt me ook geen ideale oplossing.Beter is echt de koelvloeistof.

De antivries zorgt inderdaad wel dat het water niet bevriesd maar het blijft water wat stoffen bevat wat schade aan je koelsysteem kan veroorzaken. Roest of afzetting in je waterpomp of kanalen bijvoorbeeld...

In geval van even een noodoplossing kan het vaak geen kwaad maar zorg dan dat je snel vervangt met koelvloeistof.

Groet Marvin

Hai FransJ, antivries met water lijkt me ook geen ideale oplossing.Beter is echt de koelvloeistof.

De antivries zorgt inderdaad wel dat het water niet bevriesd maar het blijft water wat stoffen bevat wat schade aan je koelsysteem kan veroorzaken. Roest of afzetting in je waterpomp of kanalen bijvoorbeeld...

In geval van even een noodoplossing kan het vaak geen kwaad maar zorg dan dat je snel vervangt met koelvloeistof.

Groet Marvin

In dat geval lijkt me afvullen tot de max rand en motor goed warm laten draaien zodat het de mogelijkheid heeft om zich met alles te vermengen. De eerste 10 tot 15 minuten doet namelijk niet het gehele koelsysteem mee.

Groet Marvin

In dat geval lijkt me afvullen tot de max rand en motor goed warm laten draaien zodat het de mogelijkheid heeft om zich met alles te vermengen. De eerste 10 tot 15 minuten doet namelijk niet het gehele koelsysteem mee.

Groet Marvin

Ik heb inmiddels iemand gevonden (HOERA !!) die even de boel overspoelt. Ben ik mooi vanaf gekomen. Dank voor jullie aandacht! Groet Frans

Ik heb inmiddels iemand gevonden (HOERA !!) die even de boel overspoelt. Ben ik mooi vanaf gekomen. Dank voor jullie aandacht! Groet Frans

heb het dus ook gemengt met geconcentreerd koelvloeistof,dit zou dus nog steeds kunnen bevriezen??2 op 8 liter??

heb het dus ook gemengt met geconcentreerd koelvloeistof,dit zou dus nog steeds kunnen bevriezen??2 op 8 liter??

origineel gepost door gayco

Ja,

Zoals hierboven ook al vermeld,pure koelvloeistof is ook beter voor heel je koelsysteem;)

gr

Danny

origineel gepost door gayco

Ja,

Zoals hierboven ook al vermeld,pure koelvloeistof is ook beter voor heel je koelsysteem;)

gr

Danny

Terug
Naar boven