• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

apk afkeur punten in het systeem

hey,

ik heb even een klein vraagje, worden de afkeur punten in het systeem gezet?

dat ze dat bij een ander apk garage kunnen bekijken zeg maar?

mvg, juniorr

Maar, wanneer je bij de ene garage officieel afgekeurd ben. Kun je alleen daar, of bij een RDW station, de auto ter herkeuring aanbieden.

Staat wel geregistreerd

Bij raadplegen voertuig zien we hoe die de laatste keer gekeurd is

Actjes en alles staan er ook bij

@Looney wrote:Maar, wanneer je bij de ene garage officieel afgekeurd ben. Kun je alleen daar, of bij een RDW station, de auto ter herkeuring aanbieden.

Je mag gewoon bij een ander bedrijf je auto laten keuren na een afkeur. Als hij dezelfde dag nog ergens anders goedgekeurd word heb je wel een grotere kans op een steekproef

Oke, dat wist ik niet :shock: Ik had ooit begrepen dat als de auto bij garage A officieel wordt afgekeurd, deze vervolgens niet bij garage B voor een keuring kan worden aangeboden.

Ziet de nieuwe garage in dat geval wel de afkeurpunten van garage A?

Dat kan volgens mij niet in het systeem. je kunt natuurlijk wel het keuringsrapport van de afkeur overhandigen aan de keurmeester. Ik zou dat zelf niet doen, zo hou je het objectief en gaat de keurmeester zelf beoordelen of het wel of niet afkeur is.

vraag bij een afkeur altijd om een keuringsrapport. Dan weet je zeker dat de dingen die niet goed zijn ook daadwerkelijk afkeur is.

ben ik met je eens, maar er zijn voldoende mensen die eerst willen weten wat er niet goed is en dan die afkeurpunten zelf repareren en dan vervolgens opnieuw laten keuren. Dat is gewoon de praktijk...

Niet dat ik het zou willen hoor. Maar het lijkt me nogal krom. In sommige gevallen zal een second opinion gewenst zijn, maar in de praktijk lijkt het mij vooral rond rijden en hopen dat die ergens gekeurd wordt... Opnieuw laten keuren doe je lijkt mij bij dezelfde garage, daar heb je vaak het voordeel dat je de herkeuring niet betaald, en de keurmeester weet waar die op moet letten.

dat je het zelf wilt repareren snap ik inderdaad. maar het klonk mij even van, oh hij wordt hier afgekeurt, laten we kijken of em dan bij een ander er dan wel doorheen krijgen.

waardoor ik zoiets had van: whuutt? :jerry

Daarom is de kans dat als hij bij de 1 afgekeurd word en ze naar de volgende gaan (op dezelfde dag) je dan bijna altijd een steekproef krijgt, waarbij de rdw dus even komt kijken.

Ik zal t ff uitleggen

Als ik een auto raadpleeg ( daarvoor heb ik t kenteken en de meldcode nodig )

Dan zie ik in mijn raadpleegscherm hoe die de laatste keer gekeurd is; er staan dan eventuele reparatiecodes maar ook adviescodes en opmerkingen bij

Als een auto afgekeurd is staat dat er ook, met alle aangegeven afkeurpunten

En dan maakt het niet uit bij welk keuringsstation de auto gekeurd is

Als ik n auto afkeur meld, en de buurman meld m goed, dan is er binnen 72uur een steekproef kans van 80%

Ik ben zelf ook keurmeester, maar nooit geweten dat je het resultaat van een eerdere keuring kon inzien. Maakt het verschil via welke provider de afmeldingen gedaan worden? Ik meld af via VWE.

Dat kan nu sinds een jaar ofzo

Ik meld af via a2sp of op de rdw site

Maak anders wel ff n printscreen van de week

@dion87 wrote:dat je het zelf wilt repareren snap ik inderdaad. maar het klonk mij even van, oh hij wordt hier afgekeurt, laten we kijken of em dan bij een ander er dan wel doorheen krijgen.

waardoor ik zoiets had van: whuutt? :jerry

Dat zou wel heel bijzonder zijn, het is dan gewoon kans schieten. Betaal je bij ieder bedrijf 40 euro voor het keuring en ben je uiteindelijk duurder uit dan als je gewoon had laten repareren.

En als je al een mannetje hebt waar je 'm kunt laten keuren zonder dat die ernaar kijkt, dan kun je beter gelijk daar naartoe gaan natuurlijk, als dat je insteek is ;)

en toch gebeurt het hoor ;)

Ik had vorige week een Zafira op de brug voor de nationale opel testdag die ik vorig jaar toch echt afgekeurd had en nu met dezelfde rotte re remleidingen eronder :cry

ook nog eens levensgevaarlijk

@Opelkees wrote:en toch gebeurt het hoor ;)

Ik had vorige week een Zafira op de brug voor de nationale opel testdag die ik vorig jaar toch echt afgekeurd had en nu met dezelfde rotte re remleidingen eronder :cry

ook nog eens levensgevaarlijk

Oja, dat is dan weer een gevalletje van "Oh de Opel dealer is zo duur, die keurt expres dingen af" en dan vinden ze een garage die liever een laag tectyl over rotte remleidingen spuiten.

Terug
Naar boven