• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

APK en stabi-stang

Astra_DLS

Post vaak
Zo, vandaag is de astra weer voor een jaartje APK gekeurd. Enige mankement was een stadslichtje.

De keurmeester gaf wel aan, dat een rubber van de stabilisatorstang gescheurd was. Op dit moment staat er nog geen speling op of is er geen lekkage, maar ik vervang dingen toch graag preventief.

Kan iemand aangeven wat de kosten voor deze stangen ongeveer zijn en hoe moeilijk is het om dit te vervangen?

Thnx

Kosten +- 30 euro per stuk. Is opzich makkelijk zelf te doen, wel is de kans aanwezig dat alles muurvast zit.

Kosten +- 30 euro per stuk. Is opzich makkelijk zelf te doen, wel is de kans aanwezig dat alles muurvast zit.

@ Koenelesenaar heb jij hetzelfde probleem dan? Ik heb bij mij nog niet gekeken, maar ik kreeg het wel mee als opmerking.

Wellicht heeft dit ook betrekking op de krakende vering die ik soms hoor als het koud is.

@ Koenelesenaar heb jij hetzelfde probleem dan? Ik heb bij mij nog niet gekeken, maar ik kreeg het wel mee als opmerking.

Wellicht heeft dit ook betrekking op de krakende vering die ik soms hoor als het koud is.

Jou stabstangverbinder zit onder en bovenin vast met een moer....

sleutel 16 en een tang om de kogel niet te laten draaien.

En anders de slijptol er in, doe ik ook zo vaak :P

Het kraken komt uit de rubbers waarin de stab.stang zelf in kan draaien. Dat kan je invetten maar dan moet je de rubbers loshalen (tip: ratel-ringsleutel 10, ipv torx dop)

Jou stabstangverbinder zit onder en bovenin vast met een moer....

sleutel 16 en een tang om de kogel niet te laten draaien.

En anders de slijptol er in, doe ik ook zo vaak :P

Het kraken komt uit de rubbers waarin de stab.stang zelf in kan draaien. Dat kan je invetten maar dan moet je de rubbers loshalen (tip: ratel-ringsleutel 10, ipv torx dop)

Terug
Naar boven