• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

APK en stabi-stang

Hm zal binnenkort maar eens gaan kijken. Even bij de APK meester navragen welke kant aan vervanging toe is.

Nu hoorde ik gister bij het wegrijden in eens een nieuw bijzonder geluid (ik heb altijd iets, net na de keuring). Als ik stil sta hoor ik iets trillen en het lijkt alsof het tegen de motorkap aan trilt / resoneert. Het gaat over zodra ik maar een klein beetje gas geef of in beweging brengen. Als ik met 120 in z'n vrij zet, hoor ik het niet. Ik moet er echt voor stil zijn.

Ik zat al te kijken en zie dat de zekeringbox in het motorruim redelijk hoog zit, maar dit is het volgens mij niet.

Daarnaast viel me ook gelijk op, dat ik de rollen etc bij de v/snaar hoor, boven het geluid van de motor en distri-ketting uit. Teken dat deze het aan het begeven is? KM stand is nu 287K en ik heb er zelf 94K meegereden en zolang zit ook dit setje van de V-snaar erop.

Hm zal binnenkort maar eens gaan kijken. Even bij de APK meester navragen welke kant aan vervanging toe is.

Nu hoorde ik gister bij het wegrijden in eens een nieuw bijzonder geluid (ik heb altijd iets, net na de keuring). Als ik stil sta hoor ik iets trillen en het lijkt alsof het tegen de motorkap aan trilt / resoneert. Het gaat over zodra ik maar een klein beetje gas geef of in beweging brengen. Als ik met 120 in z'n vrij zet, hoor ik het niet. Ik moet er echt voor stil zijn.

Ik zat al te kijken en zie dat de zekeringbox in het motorruim redelijk hoog zit, maar dit is het volgens mij niet.

Daarnaast viel me ook gelijk op, dat ik de rollen etc bij de v/snaar hoor, boven het geluid van de motor en distri-ketting uit. Teken dat deze het aan het begeven is? KM stand is nu 287K en ik heb er zelf 94K meegereden en zolang zit ook dit setje van de V-snaar erop.

[rquote=1857853&tid=141776&author=koenelsenaar]Haha, lekker dom :angel[/rquote]

en als ie niet van de stabistang wil kan je de stabirubber doorzagen.

Willem

[rquote=1857853&tid=141776&author=koenelsenaar]Haha, lekker dom :angel[/rquote]

en als ie niet van de stabistang wil kan je de stabirubber doorzagen.

Willem

Helaas nog steeds niets kunnen vinden waar het geratel vandaan komt. Stabistang moet ik ook even goed naar kijken.

Ik vermoed dat het links is, omdat daar ook de vering nog wel eens kraakt. Wellicht dat het opgelost is met nieuwe stabistangen.

Helaas nog steeds niets kunnen vinden waar het geratel vandaan komt. Stabistang moet ik ook even goed naar kijken.

Ik vermoed dat het links is, omdat daar ook de vering nog wel eens kraakt. Wellicht dat het opgelost is met nieuwe stabistangen.

Nog steeds veel last van het ratelen. Het valt me op dat het vaak alleen is als de auto al even gereden heeft. Dus bij het starten ratelt ie nog niet.

Iemand een idee wat er zou kunnen trillen??

Nog steeds veel last van het ratelen. Het valt me op dat het vaak alleen is als de auto al even gereden heeft. Dus bij het starten ratelt ie nog niet.

Iemand een idee wat er zou kunnen trillen??

Terug
Naar boven