• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

apk kwikfit/de sprint?

b07

Post vaak
wat is jullie ervaring met kwikfit en, de sprint?

de apk is van beide vrij goedkoop 9,95 bij de sprint en,

25 euro bij de kwikfit.

ik heb wel het idee dat ze strenger kijken naar wat apk toelaatbaar is als onbekende bedrijfen.

ik ben 2 keer bij de sprint wezen keuren en, 2 keer afgekeurd 1 keer stonden me koplampen tehoog en ,1 keer was me uitlaat niet goed volgens hun maar ,wat er niet goed aan was konden ze mij niet vertellen,ik ben dus naar een ander bedrijf gegaan om te keuren en wat denk je daar werd die gewoon goed gekeurd.

bij de kwikfit ben ik nog nooit geweest.

kwikfit zijn vrienden laatst heen geweest voor de APK...

en het was 1 en al oplichterij........... afrader dus! (de kwikfit hier in emmen dan in ieder geval)

als het volgens de regels gebeurt niet maar ,ik denk dat sommige bedrijven geld willen verdienen en daarbij niet altijd eerlijk zijn.

Kwikfit doe ik alleen olie. Het is vaak niet een echte garage, maar een olie en bandenboer.

Ik hoor hele slechte verhalen over hun reparaties en APK. 1001 dingen die stuk zijn of afkeur zijn, terwijl dat niet zo is. Ze vinden vaak meer dan andere garages. Er zijn ook wat tesen van ANWB en consumentenbond geweest volgens mij hierover.

Tweede probleem hoor je nog wel eens dat ze 1 echte monteur hebben rondlopen (en dat moet), maar dat er jochies zonder papieren aan je auto sleutelen (om te leren zeggen ze dan).

Ik heb het allemaal niet uit eigen hand, nogmaals, ik doe het niet, maar heb genoeg verhalen gehoord die mij zeggen dat het allemaal niet zo lekker loopt daar

meestal goeie raparaties, helaas slechte producten. bosal!!!! troep. en ja, meestal wel goeie repaaties, mits er een goeie shef is

ik zat net even op google te lezen daar vind je echt veel verhalen over mensen die opgelicht zijn bij de kwitfit

zo las ik een stuk dat iemand daar 700 euro moest betalen voor een afgekeurde apk kapote hoes ,ruitenwissers en, uitlaat:o

deze persoon vertrouwden het ook niet en, is naar een ander gegaan voor de apk en daaruit bleek dat alleen de hoes vervangen moest worden, totale kosten 100 euro .

nou zal het niet bij iedere kwitfit garage zo zijn maar, ik neem het risico niet om daar ooit heen tegaan

origineel gepost door MONSTERCORSA

idd kwikfit is oplichting

had toen remblokken laten vervangen

zegt die pipo ja je schijven moeten ook :sleeping

Als je het echt goed wil doen en op safe wilt gaan vervang je natuurlijk de wiellagers en de veerpoten mee.. Kans op haarscheurtjes he.. :vertag :jerry

*squeek - squeek* (knijpt in de rode neus van pipo)
hihie.gif

Kwikfit is RUK! proberen je inderdaad altijd extra zooi aan te smeren die je niet nodig hebt.

Ze wilde mn vriendin een nieuwe uitlaat, Middendemper en accu aansmeren bij apk.

Ik heb zelf een accu gekocht en hem ergens anders gebracht en zo door de apk.

EDIT.. en ze wilden daar rond de 600 euro voor hebben....

aan de andere kant..... de opel dealer wilde mijn waterpomp vervangen. hoefde geen urrloon te betalen vanwege de distrie riem die ik daar liet doen... 190 euro!!!!!!!!!!!!!

precies dezelfde pomp kost bij de onderdelen zaak hier (zelfde merk en type) 6 tientjes!!!!

Dus die 130 euro, das net zo schofterig als kwikfit. gewoon voor 300% verkopen...das aardig over de kop als je het mij vraagt.

ik heb "bemiddelt" bij de verkoop van de twingo van mijn schoonzus. De nieuwe eigenaar (maatje van me) die zijn vrouw kreeg een lekke band en ging hierop naar kwik fit. Die wisten haar wijs te maken dat er rondom de verkeerde bandenmaat op zat en dat het levens gevaarlijk was. Dus zei 4x nieuwe banden gekocht. Heel vreemd verhaal: de auto had 17.000 km op de teller en reed nog steeds op de originele banden, dus hoezo de verkeerde maat :fy1

Mja ik hoor ook vaak niet echt goede verhalen over de kwikfit. Ze doen reperaties die niet nodig zijn. De keuring is dan wel goedkoop, maar alles wat er bij komt, maakt het dan als nog duur. Daarbij kan een APK bedrijf kleine afkeurpunten gelijk verhelpen. Sommige bedrijven doen dit niet, en sommige wel.

Als er een lampje kapot is, mogen ze dat van mij direct vervangen en niet afkeuren op zo iets.

Ik ga altijd naar een lokale universele garage die ook keuringen doet. Deze kost 27.50 voor benzine en 45 voor diesel. Dat valt me wel mee en dan ben ik gelijk klaar.

asociaal dat dit soort dingen gebeuren ,vaak zijn het mensen die erg naïef zijn ,of oude mensen die slachtoffer worden van deze praktijken.

wat doe je als je opgelicht ben ?zijn er dan instanties die je in kan schakelen ?

of toch maar Roberto Stegeman inschakelen:D

Ik heb er 1 keer een apk laten doen,

de achter demper was lek, dat kon ik ook zien dus die wilden ze vervangen inklusief middendemper. Ik heb gezegd dat ze dat niet moesten doen, ik ben toen naar de onderdelenboer gereden en gelijk de demper vervangen (alleen de achterdemper want de middendemper was nog goed) en ben toen die zelfde middag nog tergeweest voor herkeuring :P

Leuk vonden ze het niet maar werd wel goedgekeurd! Je had die gezichten moeten zien. en nee hoor de middendemper moest echt vervangen worden hahahahahaha heeft me 250 euro bespaard. en allen die 25 euro voor de apk afgerekend.

ze keken me daarna wel bija de zaak uit.

Dat ligt er helemaal aan bij welke Kwik-Fit je klant bent... Sommige 'onafhankelijke' garages zijn ook niet je-van-het, het ligt er maar net aan wat voor leiding en personeel er in zo'n filiaal staat (dat wil niet zeggen dat dit de juiste weg is hoor!). Maar normaal gesproken zou één organisatie één beleid naar buiten moeten dragen (lijkt mij)!

Groeten van een tevreden Kwik-Fit klant (die zijn er ook, en nee ik ben geen werknemer van Kwik-Fit) :hmmz

Als je opgelicht word ligt het aan de vestiging zelf.

Heb 2 en half jaar bij de kwikfit gewerkt en nooit iemand opgelicht.

Kwikfit keurmeester ziet misschien iets wat de keurmeester bij de dealer weer niet ziet of andersom. Zijn beide mensen met dezelfde papieren om te keuren.

Kwikfit in Spijkenisse zitten aardige en goeie gasten! Heb zelf 20 jaar in Spijkenisse gewoont en ben bij die KF regelmatig langs geweest.

kijk jongens, je kan er lang en kort over discussiëren maar ze pakken de mensen die er niet veel verstand van hebben. En een beetje goed gelovig zijn. Oftewel beïnvloedbaar en naïef.

Of dit nu bij de Kwikfit is of bij de dealer, dat maakt geen verschil hoor.

Zodra jij toont dat je ervaring hebt met auto sleutelen dan is de kans dat ze jouw oplichten kleiner. Neemt al een factor af.

Zelfde als met computers, de meeste mensen kan je alles wijsmaken. Bijv: Je hdd is te klein voor je processor hier heeft u een nieuwe kost u alleen maar 120 euro incl installatie....... BULLSHIT

Terug
Naar boven