• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

APK topic

even snel een vraag, ik sta op het punt om mijn kadett c uit 74 te laten apk te keuren maar is nou mistlicht verplicht ? ik heb het er in ieder geval niet opzitten,

alvast bedankt.

@koenelsenaar wrote:@arjontje wrote:@koenelsenaar wrote:De astra is in november er in een keer doorgekomen, wel een lampje vervangen...

Lichtbeeld was niet goed ofzo, kun je daar iets aan doen?

ligt er aan wat er niet goed aan is.

staat hij te hoog te laag of is er geen scheidingslijn.

Vaak is het lampje verkeerd gemonteerd.

Hoe vaak ik dat moet herstellen, is niet normaal meer.

Je kunt een lampje er toch op een manier inzetten of niet?:P die h4 lampen hebben 3 pootjes...

Je wil niet weten hoe sommige mensen een lampje kunnen vervangen :afro

@petrolhead wrote:even snel een vraag, ik sta op het punt om mijn kadett c uit 74 te laten apk te keuren maar is nou mistlicht verplicht ? ik heb het er in ieder geval niet opzitten,

alvast bedankt.

Nee.

Bij mij is het ieder jaar hetzelfde geneuzel over de koplamp hoogteverstellers. Die werken bij mij al 3 jr slecht. Heb ze een keer vervangen voor gebruikte exemplaren, maar die geven hetzelfde probleem. En ieder jaar 1 of 2 stadslichtjes vervangen.

Je moet er echt een tik tegen aan geven en met de kabels spelen en dan werkt het weer (vaak 2 verschillende hoogtes v/d koplampen). Verder eigenlijk nooit problemen, behalve wat onderhoud dingetjes.

@Stender wrote:@petrolhead wrote:even snel een vraag, ik sta op het punt om mijn kadett c uit 74 te laten apk te keuren maar is nou mistlicht verplicht ? ik heb het er in ieder geval niet opzitten,

alvast bedankt.

Nee.

even muggenziften.

is idd niet verplicht.

Maar wel op auto's met een Datum Eerste Toelating van na 31-12-1997.

even snel een vraag, ik sta op het punt om mijn kadett c uit 74 te laten apk te keuren maar is nou mistlicht verplicht ? ik heb het er in ieder geval niet opzitten,

alvast bedankt.

heb de astra vandaag er voor gehad.

stab stang l voor.

remleiding voor (links of rechts heb papier niet bij de hand)

remleiding achter links EN rechts.

band l.a.

draagarmrubbers l en r

veer links achter.

morgen vroeg even naar de sloop om een paar sport velgen in te ruilen tegen gelijk maar 2 nieuwe achter banden, en ff zien als ik de veer er ook bij kan krijgen anders word het eennieuwe :P

de rest word volgende week of de week er op gemaakt.

draagarmrubbers wist ik en 1 remleiding had ik verwacht.

al met al valt het me nog mee, zoals sommigen misschien gezien hebben op het forum had ik schade bij de koplamp.

na de hele auto haast te hebben gesloopt kwamen we er achter dat het toch mee viel, 1 koplampsteun een beetje bij te hebben gebogen kon de rest met de koplamp verstelling gedaan worden ;)

ach dan kan ie er binnen kort weer een jaar tegen aan ;)

@petrolhead wrote:even snel een vraag, ik sta op het punt om mijn kadett c uit 74 te laten apk te keuren maar is nou mistlicht verplicht ? ik heb het er in ieder geval niet opzitten,

alvast bedankt.

Nee.

Vorige week voor het eerst sinds ik de Ascona heb apk laten keuren.

Voorpijp was lek, nieuwe onder gekomen

Vulslang van de tank was lek

Linker achter remlicht bolletje vervangen

en ze hebben de linker achterrem vrij gemaakt

Hij kan er weer een jaar tegenaan, inmiddels ook kentekenbewijs terug van de RDW met trekgewichten erop dus de boot kan er ook eindelijk achter, ben weer helemaal blij 8)

@Stender wrote:@petrolhead wrote:even snel een vraag, ik sta op het punt om mijn kadett c uit 74 te laten apk te keuren maar is nou mistlicht verplicht ? ik heb het er in ieder geval niet opzitten,

alvast bedankt.

Nee.

even muggenziften.

is idd niet verplicht.

Maar wel op auto's met een Datum Eerste Toelating van na 31-12-1997.

heb de astra vandaag er voor gehad.

stab stang l voor.

remleiding voor (links of rechts heb papier niet bij de hand)

remleiding achter links EN rechts.

band l.a.

draagarmrubbers l en r

veer links achter.

morgen vroeg even naar de sloop om een paar sport velgen in te ruilen tegen gelijk maar 2 nieuwe achter banden, en ff zien als ik de veer er ook bij kan krijgen anders word het eennieuwe :P

de rest word volgende week of de week er op gemaakt.

draagarmrubbers wist ik en 1 remleiding had ik verwacht.

al met al valt het me nog mee, zoals sommigen misschien gezien hebben op het forum had ik schade bij de koplamp.

na de hele auto haast te hebben gesloopt kwamen we er achter dat het toch mee viel, 1 koplampsteun een beetje bij te hebben gebogen kon de rest met de koplamp verstelling gedaan worden ;)

ach dan kan ie er binnen kort weer een jaar tegen aan ;)

Vorige week voor het eerst sinds ik de Ascona heb apk laten keuren.

Voorpijp was lek, nieuwe onder gekomen

Vulslang van de tank was lek

Linker achter remlicht bolletje vervangen

en ze hebben de linker achterrem vrij gemaakt

Hij kan er weer een jaar tegenaan, inmiddels ook kentekenbewijs terug van de RDW met trekgewichten erop dus de boot kan er ook eindelijk achter, ben weer helemaal blij 8)

Terug
Naar boven