Die auto zonder gas op kenteken, heb ik idd afgekeurd afgemeld. Bij een ander is dus de kans ietsje groter dat-ie in een steekproef valt. Gisteren had ik een auto waarvan het kenteken niet compleet was (ik had maar de helft van deel I, in het boek gekeken, stond niks over in, voor de zekerheid ging ik toch maar ff bellen met de RDW. Precies wat ik al dacht: Ik mag die auto NIET keuren als de papieren niet compleet en op orde zijn.
Daarnaast denk ik dat de gemiddelde consument gewoon opzoek gaat, naar een ander APK station, dat wel gewoon die auto keurt. En weigeren, wie zegt weigeren? Ik kan ook geen tijd hebben (en da's dan wel weer een valide argument, zeker als je nagaat dat ik de enige keurmeester van mn bedrijf ben, en naast in de werkplaats rondhangen/werken ook nog andere taken (naast monteur ben ik dus ook werkplaatschef, telefonist, verkoper, directeur en administratief medewerker

) heb, komen dingen soms in een wachtrij terecht..
Ik heb ook nog even navraag gedaan bij de RDW over het onderwerp 2liter in het vooronder, maar op papier 1.1.. Er kan gezeik zijn met de typegoedkeuring, dacht ik zelf.. Ach het is toch aan de keurmeester zelf. Opvoeren, OK. Prima! Maar zet het wel op papier allemaal, kost wel wat, maar het weegt niet op tegen de kosten die je krijgt, als je met een onverzekerde auto (zo is het in principe dan wel) iemand aanrijdt..
Ik ga een diesel aanschaffen, naast die diesel komt dan een hobby-auto (kleine verdomd rappe kart moet het worden), ik breng eerst de auto zelf in goede staat, dan onderstel aanpassen, dan de motor erin die ik wil, en dan eerst naar de RDW, voor ik hem uberhaubt verzeker (ik als garagist kan hem namelijk gewoon - tijdelijk - in bedrijfsvoorraad gooien).