HardcoreHell
Post veel
Vandaag is de auto van mijn vriendin gekeurt (Renault Twingo
)
Nu is deze afegkeurt op de volgende punten:
-Geen goed lichtbeeld koplampen (originele lampen erin en opgelost)
-Stuurkogelhoesje kapot (hoesje van 1 euro, moertje los, hoesje ertussen moertje vast?)
-Wiellager hoorbaar RA (achterwiel rondgegooid en hoorde iets zoemen/schaven, zijn 2 weken terug 4 nieuwe wiellagers onder gekomen door een Renault monteur)
-Subframe heeft roest/rot
Nu de vragen:
-Na het vervangen van de stuurkogelhoes, moet dan de auto uitgelijnd worden?
Of is het alleen vervangen en rijden??
-De wiellagers zijn 2 weken terug allemaal vervangen, en nu blijkt de lager RA hoorbaar te zijn.
Nu hebben we de monteur die de lagers heeft vervangen al gebeld, en die zei dat dat niet aan de wiellager kon liggen, maar misschien aan de remmen.
Wat is of kan het nu zijn??
-Op het subframe, is het materiaal onder het blok dunner dan de rest.
Je ziet ook dat er oppervlakkig roest zit en wat materiaal gescheurd/gebroken is door de roest.
Dan praten over stukje van 0,5cm rond en nog geen 1mm dik.
Volgens de apk monteur was dit officieel afkeur, maar hij wilde het overleggen met zijn baas, omdat hij geen zeikerd wilde zijn.
Volgens de bovengenoemde Renault monteur, is dat helemaal geen afkeur, omdat het roestige gedeelte nog geen gaten vertoond en niet door is.
Wat is van dit verhaal waar??
Nu verloopt de apk op 16-6-2011.
Dus we hebben in principe genoeg tijd voor herkeuring (2 weken).
De Renault monteur heeft aangeboden om de auto te keuren, omdat deze volgens hem wel goedgekeurd zou moeten worden.
Alleen heeft deze man pas 27-6-2011 tijd voor de keuring.
Mag mijn vriendin die 11-12 dagen doorrijden met verlopen apk, als er een afspraak gemaakt is?
Of mag de auto na 16-6 de weg officieel niet meer op?
We willen geen risico lopen een boete te krijgen, aangezien mijn vriendin zonder werk/geld zit (werkgever failliet en geen salaris of vakantiegeld ontvangen).
Nu is deze afegkeurt op de volgende punten:
-Geen goed lichtbeeld koplampen (originele lampen erin en opgelost)
-Stuurkogelhoesje kapot (hoesje van 1 euro, moertje los, hoesje ertussen moertje vast?)
-Wiellager hoorbaar RA (achterwiel rondgegooid en hoorde iets zoemen/schaven, zijn 2 weken terug 4 nieuwe wiellagers onder gekomen door een Renault monteur)
-Subframe heeft roest/rot
Nu de vragen:
-Na het vervangen van de stuurkogelhoes, moet dan de auto uitgelijnd worden?
Of is het alleen vervangen en rijden??
-De wiellagers zijn 2 weken terug allemaal vervangen, en nu blijkt de lager RA hoorbaar te zijn.
Nu hebben we de monteur die de lagers heeft vervangen al gebeld, en die zei dat dat niet aan de wiellager kon liggen, maar misschien aan de remmen.
Wat is of kan het nu zijn??
-Op het subframe, is het materiaal onder het blok dunner dan de rest.
Je ziet ook dat er oppervlakkig roest zit en wat materiaal gescheurd/gebroken is door de roest.
Dan praten over stukje van 0,5cm rond en nog geen 1mm dik.
Volgens de apk monteur was dit officieel afkeur, maar hij wilde het overleggen met zijn baas, omdat hij geen zeikerd wilde zijn.
Volgens de bovengenoemde Renault monteur, is dat helemaal geen afkeur, omdat het roestige gedeelte nog geen gaten vertoond en niet door is.
Wat is van dit verhaal waar??
Nu verloopt de apk op 16-6-2011.
Dus we hebben in principe genoeg tijd voor herkeuring (2 weken).
De Renault monteur heeft aangeboden om de auto te keuren, omdat deze volgens hem wel goedgekeurd zou moeten worden.
Alleen heeft deze man pas 27-6-2011 tijd voor de keuring.
Mag mijn vriendin die 11-12 dagen doorrijden met verlopen apk, als er een afspraak gemaakt is?
Of mag de auto na 16-6 de weg officieel niet meer op?
We willen geen risico lopen een boete te krijgen, aangezien mijn vriendin zonder werk/geld zit (werkgever failliet en geen salaris of vakantiegeld ontvangen).