• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

apk

mallemalle

Post weleens wat
vraagje voor de keurmeesters opt forum

Maat van mij heeft auto laten keuren, 6 weken voor apk verval datum

Afgekeurd, bedrijf heeft wagen als afgekeurd zijnde afgemeld bij rwd

Bedrijf zegt dat hij nu niet meer met de wagen mag rijden, want afkeur

Ik denk, hoezo, de apk datum is toch nog niet verlopen

Wie heeft de waarheid in pacht?

bvd

Marzz

jow, maar ik bedoel dat er weinig mensen echt een afkeur rapport krijgen , ( ik ben ze in mijn kennissenkring nog niet tegengekomen ) .en ik denk dat de meesten dan ook niet weten dat ze niet meer mogen rijden ( volgens de richtlijnen van apkkeurmeesterservice.nl !!) ik zal morgen eens aan mn kameraad vragen ,die is keurmeester, eens kijken wat die er van zegt.

jow, maar ik bedoel dat er weinig mensen echt een afkeur rapport krijgen , ( ik ben ze in mijn kennissenkring nog niet tegengekomen ) .en ik denk dat de meesten dan ook niet weten dat ze niet meer mogen rijden ( volgens de richtlijnen van apkkeurmeesterservice.nl !!) ik zal morgen eens aan mn kameraad vragen ,die is keurmeester, eens kijken wat die er van zegt.

Interessante vraag.....

ff googelen en je weet het:

Mag dus niet officieel.

Dat is dus het trucje van de garage, nou moeten ze hem dus wel maken.

Een fatsoenlijk bedrijf overlegt eerst, maken of niet....Direct afmelden als afkeur is gewoon werk binnenhalen...ZIELIG

Interessante vraag.....

ff googelen en je weet het:

Mag dus niet officieel.

Dat is dus het trucje van de garage, nou moeten ze hem dus wel maken.

Een fatsoenlijk bedrijf overlegt eerst, maken of niet....Direct afmelden als afkeur is gewoon werk binnenhalen...ZIELIG

in mijn apk boek staat dat indien de auto afkeur gemeld word, je nog gewoon tot de apk verval datum mag rijden

bij apk afkeur melden word ook gewoon een nieuw apk formulier geprint, met de oude verval datum erop

die behoor je ook gewoon samen met de auto mee te krijgen

ook kan je gewoon een steekproef op je afkeur melding krijgen

verder, als de auto afkeur gemeld is, en je binnen 2 dagen deze auto als goedkeur meld, je voor 90% kans op een steekproef hebt

( is gedaan omdat er veel mensen dan naar een ander bedrijf rijden waar ze wel eens wat makkelijker keuren )

in mijn apk boek staat dat indien de auto afkeur gemeld word, je nog gewoon tot de apk verval datum mag rijden

bij apk afkeur melden word ook gewoon een nieuw apk formulier geprint, met de oude verval datum erop

die behoor je ook gewoon samen met de auto mee te krijgen

ook kan je gewoon een steekproef op je afkeur melding krijgen

verder, als de auto afkeur gemeld is, en je binnen 2 dagen deze auto als goedkeur meld, je voor 90% kans op een steekproef hebt

( is gedaan omdat er veel mensen dan naar een ander bedrijf rijden waar ze wel eens wat makkelijker keuren )

Exact mijn reactie toen hij me belde, ze zetten je nu gewoon voor het blok

En dat is ook zo, komen bij, volgens de garage, reparatiekosten 1400 euro, en hij moet ze maar op hun woord geloven

Ik geloof daar iig niets van en heb meteen gezegd dat ie zijn wagen daar weg moet halen, gaatie doen

bedankt

Exact mijn reactie toen hij me belde, ze zetten je nu gewoon voor het blok

En dat is ook zo, komen bij, volgens de garage, reparatiekosten 1400 euro, en hij moet ze maar op hun woord geloven

Ik geloof daar iig niets van en heb meteen gezegd dat ie zijn wagen daar weg moet halen, gaatie doen

bedankt

Je mag gewoon rijden mijn vorige auto was twee maand geleden goedgekeurd en vervolgens met een steekproef afgekeurd. Ik mocht van die vent van de rdw gewoon rijden omdat de a.p.k nog geldig was tot eind januari.

Mvg, Gerrit

Je mag gewoon rijden mijn vorige auto was twee maand geleden goedgekeurd en vervolgens met een steekproef afgekeurd. Ik mocht van die vent van de rdw gewoon rijden omdat de a.p.k nog geldig was tot eind januari.

Mvg, Gerrit

Als de auto als afkeur is afgemeld bij de rdw voor het verstrijken van de apk datum dan vervalt de apk datum en mag je er officeel niet meer rijden.

Als de auto als afkeur is afgemeld bij de rdw voor het verstrijken van de apk datum dan vervalt de apk datum en mag je er officeel niet meer rijden.

Je krijg een vervangend keuringsbewijs waardoor het huidige vervalt dus helaas je mag niet meer rijden.

En zielig is dit niet zo hoort het gewoon !!!

Men is verplicht een auto af te melden of goedkeur (als ie goed is) of afkeur.

Je krijg een vervangend keuringsbewijs waardoor het huidige vervalt dus helaas je mag niet meer rijden.

En zielig is dit niet zo hoort het gewoon !!!

Men is verplicht een auto af te melden of goedkeur (als ie goed is) of afkeur.

tja lullig marchel,

maar als het nu een klein dingetje was, zoals remverschil of kapot lampje.. ja dan is het kinderachtig.

die malle rdw regels daargelaten,

maar 1400 euro rep. kosten. dus het is vast geen lullig iets wat kapot is, en de wagen dus gewoon gevaarlijk.

toch?

een lekke uitlaat repareer je toch voor minder als 1400 euro... dacht ik

tja lullig marchel,

maar als het nu een klein dingetje was, zoals remverschil of kapot lampje.. ja dan is het kinderachtig.

die malle rdw regels daargelaten,

maar 1400 euro rep. kosten. dus het is vast geen lullig iets wat kapot is, en de wagen dus gewoon gevaarlijk.

toch?

een lekke uitlaat repareer je toch voor minder als 1400 euro... dacht ik

Voor zo'n bedrag mag je wel een setje draagarmen en schokbrekers rondom verwachten op z'n minst ja, maar dat je daar geheel niet meer mee kan rijden is niet altijd gezegd. Met lekke schokdempers kun je best voorzichtig rijden. Sterker nog, er zijn zat auto's met luchtdempers die gewoon door de APK komen omdat ze weliswaar niet functioneren, maar ook niet zichtbaar lekken.

Het bedrijf die voor mij APK doet weet dat ik alles zelf repareer verder en ik mag er altijd gewoon me wegrijden na wat afkeur puntjes. Is zelfs binnen twee weken gratis herkeuren op de herstelde punten.

Een keer steekproef gehad op afkeur en mocht volgens de RDW keurmeester gewoon rijden nog.

Voor zo'n bedrag mag je wel een setje draagarmen en schokbrekers rondom verwachten op z'n minst ja, maar dat je daar geheel niet meer mee kan rijden is niet altijd gezegd. Met lekke schokdempers kun je best voorzichtig rijden. Sterker nog, er zijn zat auto's met luchtdempers die gewoon door de APK komen omdat ze weliswaar niet functioneren, maar ook niet zichtbaar lekken.

Het bedrijf die voor mij APK doet weet dat ik alles zelf repareer verder en ik mag er altijd gewoon me wegrijden na wat afkeur puntjes. Is zelfs binnen twee weken gratis herkeuren op de herstelde punten.

Een keer steekproef gehad op afkeur en mocht volgens de RDW keurmeester gewoon rijden nog.

Er zijn ook genoeg bedrijven die auto's niet als afkeur melden omdat de kans dat je daar een steekproef op krijgt aanwezig is en daar ook mee de mist in kunnen gaan bijvoorbeeld verdeerd beoordelen en ook omdat ze dan in de knoei komen met hun werkplaats planning.

Terug
Naar boven