Nee dus. De vrijdag dat ik mijn New Vivaro mocht inrijden (en na 10 km al in panne lag door het verbindingsclipje aan de waterkoeling die 'los' was gemaakt, maar dat had wellicht te zien met de optie voorverwarming), was dat mijn eerste ontgoocheling:
Van de heel degelijke in klikjes omhoog verstelbare leuning Renault Trafic 2012 naar het kortere echt en plastic goedkoop 'armhengeltje' dat gewoon omhoog en omlaag kan in deze New Vivaro 2015. Ben trouwens nadien deze ook gaan tonen aan mijn Renault garage en vond de 90 PK ecoflex Start/Stop (die zij NIET hebben en dat scheelt even 2000 EUR catalogusprijs excl. BTW maar excl. kortingen waardoor het nu de Vivaro en niet de Trafic werd) en deze vond het lederen stuur en de zetels veel mooier, maar inderdaad die leuning een maat voor niets.
MAARRE... zoals ik de New Vivaro eerst terug wou verkopen op vrijdag, zo veranderde mijn mening al snel de zaterdag en zondag op veel punten en zelfs wat betreft de leuning:
Want het stuur is nu op twee wijzen verstelbaar ipv omhoog/omlaag en VOORAL het portier is helemaal overgemaakt en links kun je je arm dus hoog OF laag leggen en zo past die wel bij de leuning in de laagste stand, dus zijn die tussenstanden niet zo'n groot minpunt meer.
Terwijl de verschillen tussen New Vivaro en New Trafic enorm veel afgenomen zijn, blijft dit dan misschien een minpunt.
Groter minpunt vind ik eerder de Renault application voor op Iphone 6plus (heb houder wel moeten aanpassen, max. 6 en 5S konden erin qua grootte maar wat zelf prutsen loste dat euvel op), zie
http://www.renault.be/media/E-Broch...3e6887bf37d/12310_BE-NL_D_Renault_R_GO_HD.pdf" onclick="window.open(this.href);return false

connecteer NIET met de NAV50 van Opel en dus krijg je geen eco informatie... Misschien nog eens zoeken naar een bluetooth of WIFI adapter om op de CANBUS (zit nu onder het veel betere want grotere vuilnisbakje links naast het stuur).
Ook heb ik gekeken om die leuning uit mijn Renault Trafic 2012 te halen en op mijn Opel Vivaro 2015 te zetten, maar nee, niet doen, het zijn toch andere zetels.
PS1: Wel heb ik eindelijk de PTO gevonden onder mijn zetel en werd ik uitgelegd dat de zetel er heel eenvoudig uit kan: 2 vijzen achteraan en dan de twee bouten meer binnenin vooraan onder de zetel en hopla, heel de zetel zou er zo uit gezet kunnen worden om daar zelf de PTO te 'verbouwen' met een 230 Volt omvormer van 1000 Watt (1400 Watt piek) en met een extra batterij.
PS2: Twee luidsprekers 2015 zijn ook een minpunt versus de vier luidsprekers Trafic 2012, maar die gaan er overmorgen zaterdag 12/09/2015 wellicht uit en worden vervangen door serieus kwalitatieve (ook een tip, maar dacht van iemand op Renault Forum in Frankrijk, zit wat op teveel fora te laatste tijd). +je