• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Artec / RH spoorverbreders

bij deze nog maar eens een topicje openen in het Opel-forum, ondanks dat ik al een tijdje geen opel meer heb:angel

Maar er zijn genoeg mensen die me hiermee kunnen helpen hoop ik. Het gaat om het volgende:

ik wil mss een setje Artec velgen kopen: et 45. Deze velgen worden altijd met spoorverbreders / adapters

gemonteerd en zitten er helaas niet bij.

De ideale et voor mijn auto is 30 rondom of 30 voor 25 achter. Dus ik heb 15mm of 20mm spoorverbreders nodig.

Nu meende ik dat het systeem van Artec hetzelfde is als RH-systeem, klopt dit?!

En welk optie is beter: montage van de adapter op de naaf, velg weer op de adapter (systeem A)? of gewoon spoorverbreder met langere bouten? (systeem B)

Iemand een adresje waar ze dit spul verkopen (van RH / Artec) of iemand die toevallig wat heeft liggen...

origineel gepost door Powercorsa

Een spoorverbreder lijkt me beter met langere bouten.

ja normaal wel, maar ik wil dus graag weten of die Artec velgen een bepaald eigen systeem gebruiken. Waardoor je alleen

hun eigen adapter (of die van RH) moet gebruiken. Misschien vanwege de centrering van de adapter op de velg ofzo?

Want je ziet bij Artec / RH velgen, veelal dat systeem A

Ik meende dat NAC hier op het forum 9x16 Artec S1 velgen had. Misschien dat hij er iets over kan zeggen..

origineel gepost door SRLandgraaf

ik heb hier 2 x 20 mm spoorverbreders liggen met langere bouten

als ik de Artec velgen koop, want nog maar de vraag is, dan heb ik schijnbaar toch speciale RH adapters nodig,

omdat die centreren met de velg, bij andere spoorverbreders is dat nog maar de vraag of dat allemaal perfect past..

ik rij ook op Artec wielen, maar mijn centreerringen en spacers op maat laten maken bij Crooke tuning in bunschoten die maakte ze speciaal voor me auto met de juiste dikte en bouten erbij.

moet je andes eve contact opnemen met hem

GR bacardi

rh werkt idd met een apart systeem, spacer vastbouten op as, en dan velg op spacer bouten.....

denk dat artec en rh hetzelfde zijn maar durf niet met 100% zekerheid te zeggen...

origineel gepost door Njoy_Corsa

aangezien artec en rh dezelfde fabrikant is..

klopt, hier ben ik inmiddels achter :)

Zo de velgen zijn gekocht:)

Ben nu de gelukkige eigenaar van een super unieke dikke set 2-delige wieltjes...:wub

Vanaf nu dus officieel gezocht: 4x RH spoorverbreders (15 / 20mm). Voor degene die

nieuwsgierig zijn geworden kan ik mss wel een keer foto's plaatsen.

Ik heb ook artec's (s2-edition) artec en rh zijn zelfde fabriek want op mijn spacers staat RH ingeslagen, die zitten met bouten vast op de as, en de velg dus op zijn beurt weer in de spacers. bij mij 25mm

origineel gepost door koentje

Ben nu de gelukkige eigenaar van een super unieke dikke set 2-delige wieltjes...:wub

Vanaf nu dus officieel gezocht: 4x RH spoorverbreders (15 / 20mm). Voor degene die

heb nog 2 rh spacers liggen 4x100 moet alleen van de week ff kijken welke maat...

gr

Graag, mocht je de gegevens straks hebben dan stuur

me maar even een u2u:thumbup

origineel gepost door opelvssn

origineel gepost door koentje

heb nog 2 rh spacers liggen 4x100 moet alleen van de week ff kijken welke maat...

gr

artecledition.jpg

dat zijn ze: Artec L - special chrome edition:wub

Nu maar hopen dat ze op de auto passen en dan een keuze

maken wel setje blijft: deze of de DZ Exklusiv

hee de had ik te koop in 18 inch.. maar dat special chrome edition is verzonnen:P

zijn gewoon de edition L en die kon je in oa chrome krijgen

denk dat het maken bij jou duurder is dan het kopen van de rh adapters..

ik kan ze ook laten draaien, geen punt maar die rh adapters ( gelijk aan de artecs)

koop je voor een appel en een ei

DSC00854.JPG

mijn 18 inch edition L

DSC00837.JPG

hey ik heb ook de artec edition l velgen.

in 5x110 et 35

maar met gewoon plastic centreerringen.

gaat dit ook of moet dit met die adapters wat jullie zeggen?

gr tim

zal even uitleggen hoe de rh/artec adapters werken:

bij normale velgen ( ik noem bv porsche velgen) die kun je monteren met een adapter op bv een corsa( 5x130 naar 4x100 dit doe je met een reguliere adapter die een naaf op de adapter heeft.

met de naafuitsparing centreer je de velg op de naaf en kun je hem vast zetten

bij rh/artec heb je een uitsparing in de velg.. dus niet de naaf maar in de velg zelf

de velgen centreren op de velg zelf ipv een naaf die op een universele spoorverbreder zit.

de adapter schuift dus een stukje in de velg

IMG_0637.jpg

hier goed te zien

hier het multifit principe

3815280498_6b9475e0c8_o.jpg

ik hoop dat het een beetje duidelijk is

Terug
Naar boven