• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Ascona 400 Coupé breedbouw update 06-05-2014

zo vandaag het laswerk afgerond

alles in de grondlak

daarna alles met strijkkit netjes afgewerkt

en toen een dikke laag tectyl eroverheen :thumbup

nu nog een beetje bijwerken en de koffer weer dicht bouwen king:

bak1.jpg

bak2.jpg

bak3.jpg

@ christian-tsx

zal ff een foto maken voor je er zitten nu 40'ers op

dit was mijn laatste tsx :thumbup

24062007594.jpg

origineel gepost door McLambo

Waar heb je die strijk-kit precies voor gebruikt, en waar haal je zoiets vandaan?

strijkkit is voor tussen de naden

als ik iets gelast heb smeer ik het over en tussen de lassen zodat er nergens vocht tussen of bij kan komen.

dat kun je bij elke automaterialen zaak kopen is wel prijzig.

beschermt ook tegen steenslag enz.

enig idee hoeveel pk je hebt?

ik heb ook een 2.4L liggen, ook met 40mm webers, getrag 240 bak, 2.0 kop en misschien een andere nokkenas, dat weet ik niet zeker, als dat niet het geval is komt er alsnog 1 in:jerry

hier komt straks ook een groep A uitlaat onder van Simons.

ben erg benieuwd hoeveel pk deze haalt.

mijn tsx heb ik nog steeds staan, doe er niet veel meer mee, maar toch zonde om te verkopen:

originele nieuwstaat:thumbup kost wat, heb je ook wat:jerry

de manta had op de test bank 137 pk zei de vorige eigenaar maar nm koppel weet ik niet en dat is juist met webers meestal belangrijk want die leveren veel meer koppel dan pk's

maar ik heb wel een 2.4 kop :thumbup

137 valt me wat tegen. origineel 125. ben je er maar 12 pk op vooruit gegaan met een andere uitlaat en webers?

ik denk dat die 40mm webers wat krap zijn. 45ers of 48ers zullen het stukken beter doen, hier ben ik nog na op zoek.

en 2.0 kop heeft meer compressie, zal misschien iets helpen maar ook geen wereld van verschil

origineel gepost door Christian-tsx

137 valt me wat tegen. origineel 125. ben je er maar 12 pk op vooruit gegaan met een andere uitlaat en webers?

ik denk dat die 40mm webers wat krap zijn. 45ers of 48ers zullen het stukken beter doen, hier ben ik nog na op zoek.

en 2.0 kop heeft meer compressie, zal misschien iets helpen maar ook geen wereld van verschil

ik heb ook 45'ers liggen maardie zijn voor mun kadett gsi 16v

maar webers leveren wel veel koppel dus pk's moet je eigenlijk niet eens naar kijken

vandag na lange tijd maar weer een update

begin steeds mer te twijfellen of ik hem nou moet verkopen of niet ?

vanaf volgende maand heb ik een loods voor mun werk maar daar kan ik wel een auto stallen dus miss. is dat een optie :thumbup

verder heb ik de schmidt modern line 14 inch geruild tegen 16 inch brock b2 9j :D daar heb ik de stoeprand schade afgehaald en zaterdag gaan ze weg om te laten stralen en poedercoaten

dit zijn ze nu

brockb5.jpg

houden!!! :)

je gaat er vast spijt van krijgen, als je het kan, zou ik hem lekker zelf houden.

(ben trouwens wel nieuwsgierig hoe die b2's onder de manta staan)

de manta blijft :thumbup

ik heb gister de gestraalde en gecoaten velgen opgehaald :thumbdown :fy1

wat een bras hebben ze de velgen met coaten aan een haak gehangen aan de voorkant van de velg en hebben ze dat plekje later bij getipt :argue

ziet er niet uit en de kleur is ook anders en lelijk :fy1

dus ga ze zelf maar ff strakschuren en spuiten

de 2.4 motor gaat er half april uit en wordt verkocht aan pastra voor in zijn manta :thumbup

ik ga zondag een rdw. omgebouwde 2.0xe halen met 1.8s 5bak bij een mede forumer :thumbup

heb daar alleen een uitlaat spruitstuk voor nodig waar kun je die bestellen :hmmz

mvg.arno foto's volgen

ik heb nog 45er webers en een licht (kom) vliegwiel liggen die waren eigenlijk voor mijn kadett gsi.

maar weet nog niet wat er precies inkomt liefst een turbo :wub maar ik rij korte afstanden dus dat wordt hem niet.

voorlopig een 16v (2.8) iig.

eerst maar eens het een en ander opknappen voor dat het nieuwe blok erin gaat :thumbup

de gestraalde en gecoaten velgen :thumbdown

LGIM0261.jpg

1 velg heb ik alweer opgeschuurd en in kleur staan daarna laat ik ze alle 4 in de blanke lak zetten en de nieuwe banden staan ook al klaar

LGIM0262.jpg

LGIM0263.jpg

en zo zielig staat hij er nu bij

LGIM0264.jpg

LGIM0265.jpg

zo net bij arjan (@ ar) het 1.8s omgebouwde c20xe (2.5) opgehaald

met een radiateur met elektrische vin

luchtaanzuig buis en filter

koppelingskabel

en een complete 2.8 dis ontsteking set :

cil. kop met nokkenassen

ontsteking

kabelboom

computer

binnen kort gaat de 2.4 eruit dan wordt de auto netjes gemaakt en gespoten daarna komt de 2.0 16v 2.8 erin met div. snelle ond.

LGIM0260.jpg

LGIM0259.jpg

Terug
Naar boven