• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Ascona 400 kapottos

@Pastra wrote:Oeffff.... die doet weinig meer, ook al is het een tijdje terug! En die B-stijl :wtf Die is goed geknikt!

Gr.

Pastra

die B heeft helemaal geen stijl meer :jerry

Oeffff.... die doet weinig meer, ook al is het een tijdje terug! En die B-stijl :wtf Die is goed geknikt!

Gr.

Pastra

Beetje plamuur ;)

Zo te zien zitten beide splitters nog op het voorscherm, maar is die ene helemaal gebogen.

Je ziet er één aan elke kant zitten.

Haha, recente foto?? Kijk eens goed naar de kapsels en kleding van de mensen op de foto's. Plus, de kwaliteit van de foto's zal ook een jaartje of 25+ oud zijn. Neemt niet weg dat dit eeuwig zonde is :(

Die's kastuk!! sunde, maar die foto's zijn al wat jaartjes oud zo te zien

anders zitten er nog splitters op voor @louwe 16 klepper :jerry

uhhh, 1 maar ;)

die andere zat er ook wel op, ligt vast ergens in de bosjes.

maar om nu nog te gaan zoeken ed, lijkt me niet nodig, foto`s zijn niet recent ;)

@corres wrote:niks zonde aan moeten ze maar geen rally rijden met die dingen

wat moet je dan doen ?

hem in je schuur zetten, en 1 keer in de week er naar kijken ??

Natuurlijk, maar persoonlijk zie ik liever dat er een Impreza total loss wordt gereden dan een originele 400.

Ja, zeker. Al moet ik ook zeggen dat ik er van geniet als iemand de ballen heeft om nog te racen met een originele 400. Overigens geniet ik van vrijwel iedere auto die nog aan de start van een race staat, ben ook van plan om Le Mans Classic te bezoeken volgend jaar.

@Pastra wrote:Oeffff.... die doet weinig meer, ook al is het een tijdje terug! En die B-stijl :wtf Die is goed geknikt!

Gr.

Pastra

Inderdaad! En dat ondanks de rolkooi. Valt mij nog vies tegen :shock:

Met het plaatsen van een rolkooi oftewel een paar buisjes in de auto maakt je nog niet onkwetsbaar, rolkooien van toen kun je niet vergelijken met die van tegenwoordig, bovendien waren ze op een gegeven moment ook van Aluminium.

Daarbij hangt het er ook nog altijd nog van af wat je raakt, dan kan een rolkooi wel degelijk knikken, buigen of afbreken.

De oudere rolkooien waren vaak wel goed bestand tegen klappen van voren, maar zijwaarts deden ze niet zoveel.

Maar de techniek staat niet stil, schade en schande ook niet, daardoor en de betere kennis van zaken zijn ze tegenwoordig vaak van betere kwaliteit.

Terug
Naar boven