• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

ascona a afgekeurd....grrrr achteras gezocht!

asconiakkefietje

Post weinig
heb ik mijn ascona laten keuren bij de siba in uden

en jawel.....afkeur!

dacht dat ie goed was maar....

afgekeurd op co moet 1,5 zijn maar mag toch 4,5 zijn of ben ik gek?

stuurkoppeling maar die kan ik zelf vervangen.

achterklep ging niet open?????? zonder sleutel niet nee:wtf

echt niet wakker die lui

en hij liep niet op benzine....wat ie dus wel doet, maar dan moet ie wel even aanzuigen als je m overzet van lpg af...:wtf

tja....

maar nu is het mindere achterwiellager la was ook niet ok?

maar nu is mijn klok ook al niet zo geweldig dus wilde ik

kijken of er iemand een goede komplete as heeft die ik zo over kan flatsen?

groeten

moet je auto per se ook op benzine lope voor apk? :wtf

mijn commodore loopt alleen op LPG en benzine zit niet eens aangesloten

zo heb ik hem een half jaar geleden ook gekocht

nee klopt is helemaal niet verplicht

lpg staat op kenteken en is hoofdbrandstof

en slaat zowiezo nergens op want hij rijd er wel gewoon op.

maar het duurt even voor ie benzine krijgt als je m overschakelt.... stelletje gapers daar...

CO hoeven ze zelfs helemaal niet naar te kijken .

hoe ouder de auto is hoe soepeler de CO eis en hoe deze dus mag uitstoten.

Daar hebben de helden van de werkplaats gewoon een tabel voor.

Maar bij mijn ascona 1973 (misschien is dat de rede) mogen ze helemaal geen CO meting doen, want bij een auto van deze leeftijd zijn daar geen eisen meer aan verbonden !!!:hmmz:hmmz:hmmz

kofferbak is inderdaad wel heel erg zielig

APK is er voor de veiligheid en sinds wanneer is een auto niet meer veilig als de kofferbak niet open zou kunnen :hmmz

ik zou de volgende keer toch naar een andere garage gaan voor de keuring en als ze weer over zulke punten geen zeuren vraag ze dan maar eens om te laten zien waar in de regels staat dat een kofferbak open moet kunnen :jerry

Co voor lpg auto's van na het bouwjaar na 1973 is tegenwoordig idd max 1,5.

Als je gastank in de kofferruimte ligt moet de achterklep open kunnen om deze te controleren op bevestiging en lekkage enz.

Als ze het niet geprobeerd hebben met de sleutel zijn ze wel erg kortzichtig da's waar.

Een lpg auto hoeft niet op benzine te kunnen lopen,dan moet de keurmeester op het formulier vermelden dat het voertuig niet op benzine loopt.

Originally posted by bascona1

Zo'n 15 mm per kant breder toch,of niet :hmmz

nee, is iets meer ik dacht iets van 35-37 mm per kant

origineel gepost door David_Ascona_B

kofferbak is inderdaad wel heel erg zielig

APK is er voor de veiligheid en sinds wanneer is een auto niet meer veilig als de kofferbak niet open zou kunnen :hmmz

ik zou de volgende keer toch naar een andere garage gaan voor de keuring en als ze weer over zulke punten geen zeuren vraag ze dan maar eens om te laten zien waar in de regels staat dat een kofferbak open moet kunnen :jerry

toevallig heb ik het boek boven liggen en ik kan je verzekeren dat dit WEL een APK punt is.

Waarom precies zou ik na moeten kijken maar dan kan ik straks wel eens doen.

ik meen dat het er mee te maken om iets te controleren maar ik zou het boek erbij moeten pakken wat precies.

Dat het bullshit is ja van de ene kant wel. Van de andere kant er zijn wel meer regels die nergens op slaan bij de APK.

lars kun je mijn mischien u2uen dan kan ik daar op antwoorden

als ik zelf een u2u verstuur gaat er vanalles mis om de een of andere wazige manier....

Ik heb wel een Ascona A achteras en bij mij in de buurt zit ook een APK keurstation die niet zo moeilijk doet.

Heej Oly Ja idd met nadruk op had....

die is inmiddels gesloopt.

En heb er geen spijt van, ding was gewoon te slecht om er iets moois van te maken.

Had wel wat zon 1200...geen vermogen maar het loopt gewoon altijd goed!

Heb nu nog 2 voyages en een 4drs 1.6s automaat...

Heb toen bij jou toch 2 blokken gehaald met de b kadett transporter???:P

Terug
Naar boven