• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

ascona b 1.6s

giannib

Post weinig
Gisteren een ascona b gaan ophalen in heesch.

54000 km op de teller en geen spatje roest

PC030035-1.jpg

PC030033-1.jpg

PC030032-1.jpg

Heb deze hier op het forum gevonden,deze word eerst gekeurd als oldtimer en dan volledig herspoten.

hey

was een soort groen mettallic maar is volledig afgewreven.

Denk dat hij wel met een lekke koppakking zit,hangt beetje wit schuim aan de oliedop.

Is eigenlijk al een mirakel dat hij draait na 22 jaar stilstand.

ZO!dat is nog wel ff een klusje denk ik..... :hmmz

Maar wel weer een ascona op straat erbij :thumb

Hou ons op de hoogte,graag met :kewlpics :kewlpics :kewlpics

Veel plezier met de ascona :thumb

bij de ontsteking(bobine) zit een zwart blokje waarvan een draadje naar de bobine loopt.

Kan iemand mij zeggen wat dit is en of dit noodzakelijk is om de auto te doen draaien?

Het gaat om een 1.6s cih.

Alvast bedankt

@giannib wrote:bij de ontsteking(bobine) zit een zwart blokje waarvan een draadje naar de bobine loopt.

Kan iemand mij zeggen wat dit is en of dit noodzakelijk is om de auto te doen draaien?

Het gaat om een 1.6s cih.

Alvast bedankt

Heb je er toevallig ook een foto van? :)

@corres:hij heeft inderdaad lang stilgestaan zonder draaien,22 jaar zelfs :sleepin

De 1600 blijft als hij goed is,en anders komt er een 1.9 in die een kennis goedkoop liggen heeft.

Zou natuurlijk ook een 16v willen,maar dit is belgie he,het land waar niks kan maar alles moet.

@stender:de sr wielen blijven er niet op hoor,maakt te veel toeren ermee.

word een mooi wagentje :thumb

het is toch ook zo dat in belgie de wegenbelasting op vermogen van de motor word berekend?

of had ik dat mis?

Mario

Dat klopt, maar eens dat je wagen 25 jaar oud is betaal je maar 32,35 euro per jaar,

ongeacht de cilinderinhoud !

Volledig belastingvrij zoals in Nederland bestaat hier niet. Trouwens de Belgen hebben

totaal geen interesse om voor de goedkoopte met een "oude" auto te rijden.

Ze hebben , behalve een baksteen ook een "nieuwe" auto in hun maag.

Eigenlijk word onze wegentaks op de cilinderinhoud berekend. Maar als we onze auto voor de eerste

keer inschrijven moeten we "belasting in verkeersstelling" betalen. En die word berekend naar twee normen:

Als je een klein turbo-multiklepperke motortje hebt met veel pk's per cilinderinhoud betaal je naar vermogen,

Als je een dikke koppelrijke motor hebt met minder vermogen betaal je naar cilinderinhoud,

dus ze hebben ons steeds bij onze Kl...

@ giannib: ziet er goed uit, maar ik zou efkes de gardebou'kes d'r af nemen ter controle, daaronder is't roestgevoelig.

Succes!

de gardebous zitten vastgeplamuurd door de vorige eigenaar

Die wou een strakke auto en doordat ik hem dringend nodig heb,heb ik het zo gelaten

Wel heb ik erachter gekeken en gevoeld en zit dus echt geen spat roest aan

Terug
Naar boven