• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

ASCONA B C20LET !!!CHASSIS VERKOCHT!!

Leuk project natuurlijk!!!

Denk alleen wel dat je de bak snel naar de eeuwige jachtvelden zal sturen met een goede chip en zoveel koppel. Ik heb ik totaal 2 1.8s bakken en 3 R25 bakken kapot gereden met een 300pk LET ervoor.

Rij nu reeds jaren met 265 getrag bakken en dat gaat tot nu toe altijd goed, ik zou dan ook zeker mijn ogen open houden voor een dergelijke oplossing, vooral op lange termijn.... Mocht je echter wel je R25 slopen, ik heb nog wel een goede liggen voor je :agent

Succes met je opbouw!

Trouwens, wanneer je de differentieel-deksels er toch af hebt en de tandwielen kunt zien, dan kun je natuurlijk ook gewoon het aantal tanden van het grote tandwiel (kroonwiel) tellen en die van het kleine tandwiel (pignonwiel).

Het aantal tanden van het kroonwiel gedeeld door het aantal tanden van het pignonwiel is de overbrenging.

Dus even een tand merken met typex en dan even het aantal tanden tellen totdat je de gemerkte tand weer tegen komt. Dit voor beide tandwielen; aantal tanden grote tandwiel : aantal tanden kleine tandwiel = eindoverbrenging

Nog ff niet,ben net met mn nieuwe baan gestart.:jerry

ook had bij mn vorige werkgever een extra schuur in zijn loods.die ben ik nu kwijt en alles staat nu in mn garage en

kan mn reet niet meer keren in mn garage:fy1:fy1

hopelijk vandeweek ff goed opruimen en dan weer verder met mn ascona.:jerry

ok,ff een update....

heb de puinhoop in mn garage opgeruimd.

jeesus wat heb ik een zooi zeg,haha.veel weggegooit!!

kan nu weer btje normaal door de garage lopen.

hopelijk vandeweek ff tijd voor de uitlaatpijp van

mn downpipe naar de achteras.komt goed.

gr rene

Voor ga ik met record 2200 schijven en klauwen rijden.(nieuw)

Achter laat ik het eerst ff zo,later wil ik wel schijven achter.

Maar eerst ff zien hoelang mn opel as heel blijft

Ook heb ik nu rondom gevlochten remleidingen.

OK! Aandrijfas ligt weer in Rotterdam. :D

Hopen dat ie vandeweek weer klaar is.....

Kan ik weer s verder met testen. :hmmz

Heb inmiddels ook mn 2200 remcilinders(achter)binnen. :thumb

Aankomend weekend weer sleutelen....... :afro

ga je niet over op schijfremmen aan de achterkant? en wat voor remmen zijn dat die op je vooras komen?

oke mensen,ff een rot update.ik moet mn project ff stil leggen:cry:cry:cry

mn ex baas betaald niet!dat is mn dank na 11 jaar hard werken!:omaar met hypotheek enzo gaat mn geld erg hard.

dus maar eerst ff op saldo komen zeg ik.

als er nieuws is horen jullie het weer............

komt goed.groeten Remo

succes daarmee,

ik zie dat je het schakelmechanisme vast op je tunnel hebt gemaakt, ben je niet bang dat die dan uit de versnelling schiet. omdat motor en bak in rubbers hangen, en je nu een vast punt hebt gebruikt?? daarbij was het misschien makkelijker als je een 240 bak had gebruikt.. ik had op mijn c-kadettje ook een r25 bak, maar kon wel het ori.vliegwiel gebruiken.

veel succes ermee!! hoop snel wat foto's te zien, en bedankt voor je reacties! zo leuk als er meerdere een ascona met een let motor bouwen:D respect!

hey mats,het zit nu tijdelijk ff zo.ik heb geen iedee hoeveel het gaat kantelen.op de omega zat de pook ook zo vast.

en hij hangt wel in rubbers hoor.

bij jou kadett zat er een bus op t drukgroep lager.

ik heb de ex eigenaar van jou kadett bij mijn ascona gehad

toen die van mij niet wilde lopen,hij werkt bij opel.

ik ga binnenkort ff een plan maken van dingen die ik nog kan doen zonder geld uit te moeten geven.

ik wil zooo graag verder met mn ascona....

sleutelse mannen!gr Remo

ahh oke, ja hoe het bij de c-kadett precies zat met drukgroep etc weet ik niet meer, ik weet alleen wel dat het mechanische/schakeltafel niet vast zat aan de koets maar aan de bak.. puur om het probleem van uit de versnelling schieten te voorkomen.

klinkt idd wel alsof dat zou kunnen gebeuren ja.

naja,kom er vanzelf achter.en anders zet ik m vast op de bak.ook geen punt.had ook liever andere bak gehad(m3 of zoiets)maarja btje prijzig

Bedankt louwe,ik heb na 11 jaar ontslag genomen

en vanaf het moment dat ik t verteld had ging het mis.

pesterijen,rare opmerkingen enz,enz.

loop nu 2 maanden loon achter en moet wel mn hypoheek

gewoon betalen enzo.ook had ik nog ff de apk van mn

chevy-van a550 euro.daarna nog ff doodzieke kat...enz.enz

maar dat komt ook allemaal wel weer goed.

ik ga ff lijsje maken met wat ik WEL kan doen zonder geld.

heb gellukkig een aantal goede vrienden die altijd voor me klaar staan,dat helpt ook!

ik stop zeker NIET met dit project!

gr Remo

Terug
Naar boven