• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

ascona banden/velgen/veren

Mooi al die berichten.

Zo zie je dat iedereen een persoonlijke smaak heeft. :thumbup

Ats velgen moest ik gewoon een keer hebben want vroeger vond ik ze al mooi en zag je ze vaak onder C-Kadettjes en in de Flash (Opel magazine).

Maar onder een Ascona is het toch wel te klein met 175-50-13 bandjes.

Als je de auto niet verlaagd kan het wel maar dan is het helemaal geen gezicht. :thumbdown

Of hogere banden erop. :hmmz

om maar even verder te borduren over de veren en schokbrekers:

wat is nu het verschil tussen koni geel en rood?

en wat is een mooi setje schokbrekers voor een wat snellere opel? (2400cc)

tis voor straatgebruik en eventueel circuit.

ik heb mij hier nog niet in verdiept dus laat maar horen

Ik heb ook nog een vraagje: Sommige forum leden hier (Rik Ophuis, en Matz) die hebben mercedes veren gebruikt om de ascona te verlagen.

Op de foto's waar deze veren onder de ascona gemonteerd zijn zie je dat zo'n mercedes veer maar 1 soort spoed heeft, en gebruikelijke verlagings veren hebben 2 soorten spoed; 1 grof, en 1 fijn om de fijne oneffenheden, en om de grote klappen op te vangen.

Is het geen nadeel dan om die mercedes veren te gebruiken waarbij de spoed over de hele ver hetzelfde is?

Schokbrekers: Als er iemand een ander merk/type heeft met goed of slechte ervaringen, dan zou ik dat ook graag weten (Billstein, apex, autostyle, monroe, etc)

Terug
Naar boven