• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Ascona C - '88 schokbreker/veer vraag

Ik had ook moeite met de grote moer waarmee de schokkdemper in de huls zit opgesloten.

Door een flinke pijp aan de schokdemperpoot te bevestigen met een paar slangklemmen en een grote "moordenaar" lukte het uiteindelijk.

IMG_1822.jpg

IMG_1826.jpg

De nieuwe moer zat bij mij BIJ de schokdempers geleverd.

Das een mooie tip! thanx postbusmanta. dat met die pijp had ik niet verzonnen :)

hahaha, ja er zat me de hele tijd een kleiner prop-achtig pakje in de weg. Helemaal niet aan gedacht om eens te kijken wat er nou in dat propje zat en in de buurt gehouden - je raad het al: 2 van die moeren!!! :swear

iig dat obstakel weer uit de weg :)

nu nog een veerschotel bemachtigen... is een veerschotel van een E-Kadett hetzelfde? en kan het electrisch gelast worden of toch maar niet?

Zie alles weer wat zonniger in :)

Das een mooie tip! thanx postbusmanta. dat met die pijp had ik niet verzonnen :)

hahaha, ja er zat me de hele tijd een kleiner prop-achtig pakje in de weg. Helemaal niet aan gedacht om eens te kijken wat er nou in dat propje zat en in de buurt gehouden - je raad het al: 2 van die moeren!!! :swear

iig dat obstakel weer uit de weg :)

nu nog een veerschotel bemachtigen... is een veerschotel van een E-Kadett hetzelfde? en kan het electrisch gelast worden of toch maar niet?

Zie alles weer wat zonniger in :)

Ben je er al uit met de lengte van je voordempers?

Ik heb even op de rode Koni's die ik heb liggen gekeken. Daar zit onderop in de bus een soort kerfje waar je de de bus moet doorzagen als je iets kortere dempers er in hebt. Dit is inderdaad iets van 1,5 cm lengteverschil.

Groeten, MArk

Ben je er al uit met de lengte van je voordempers?

Ik heb even op de rode Koni's die ik heb liggen gekeken. Daar zit onderop in de bus een soort kerfje waar je de de bus moet doorzagen als je iets kortere dempers er in hebt. Dit is inderdaad iets van 1,5 cm lengteverschil.

Groeten, MArk

Tijdje geleden al de schokbrekers en veren gemonteerd, en alles past primadokie ;)

4cm verlaging is toch wel een hele hoop :P Vooral in vergelijking met de hulpveren aan de achterzijde die hij eerst had ;)

Enige wat ik nu dus nog moet doen is de veerschotel lassen komende week en daarna kijken of de dealer mn asci'tje kan uitlijnen aan de voor-en achterzijde. Is wel nodig want door de verlaging staat alles anders nu, de voorwielen lijken nu een tikkie naar buiten te wijzen en bij snelheden boven de 50km/h hoor ik mn wiel lichtjes klapperen - dit is ook te voelen.

Voor de rest lijkt alles goed te zijn gegaan mbt de verschillende veren/schokbrekers :)

Minder puntje wat ik vond, is dat de asci waarschijnlijk schade heeft gereden en rechts-voor een flinke tik heeft gehad, ben benieuwd of dit nog invloed heeft of gaat hebben.

Dusssssss, 'k moet nog ff geduld hebben alvorens ik weer lekker kan rondrijden :hmmz

Tijdje geleden al de schokbrekers en veren gemonteerd, en alles past primadokie ;)

4cm verlaging is toch wel een hele hoop :P Vooral in vergelijking met de hulpveren aan de achterzijde die hij eerst had ;)

Enige wat ik nu dus nog moet doen is de veerschotel lassen komende week en daarna kijken of de dealer mn asci'tje kan uitlijnen aan de voor-en achterzijde. Is wel nodig want door de verlaging staat alles anders nu, de voorwielen lijken nu een tikkie naar buiten te wijzen en bij snelheden boven de 50km/h hoor ik mn wiel lichtjes klapperen - dit is ook te voelen.

Voor de rest lijkt alles goed te zijn gegaan mbt de verschillende veren/schokbrekers :)

Minder puntje wat ik vond, is dat de asci waarschijnlijk schade heeft gereden en rechts-voor een flinke tik heeft gehad, ben benieuwd of dit nog invloed heeft of gaat hebben.

Dusssssss, 'k moet nog ff geduld hebben alvorens ik weer lekker kan rondrijden :hmmz

Terug
Naar boven