• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Ascona C avonturen,automaat weg,nog 1 Ascona over!

Mooi werk ! zo'n Ascona C is ook net een D kadettje hea :P

Die witte plastic dingetjes bij de koplamp.. ( ik denk dat daar dat plastick kapje onder de koplamp op komt ) heb je er daar nog een paar van liggen toevallig ? dat zijn precies dezelfde om de kappen van de ronde koplampen van men D kadett te monteren en laat ik er nou 2 missen :P

kom er helaas zelf ook nog eentje te kort.

Ben al een eeuwigheid bezig om ze bij opel classicparts te bestellen.

Is de pest dat ze altijd sneuvelen bij demonteren.

de gewone Opel dealer kan ze ook al niet bestellen,ik heb ze ook her en der gesprokkeld.

Nieuw hemeltje?

Wordt dat nog gemaakt? of moet je dat ergens speciaal laten maken?

En de deurrubbers; ook nieuw: Of de oude gebruikt?

deurrubbers heb ik de originele gebruikt,die waren nog helemaal heel en netjes.

De hemel heb ik uit de auto gehaald en naar een auto bekleder/stoffeerder gebracht,die heeft het materiaal besteld en de hemel nagemaakt,als je dat ook wil laten doen 1 advies,laat diegene hem er ook inzetten,is zelf niet te doen.

Heb ik bij een kennis gezien,heeft ze nieuwe hemel compleet verkloot.

Mijne zit er subliem in.

Ik ben niet met een grootschalige restauratie bezig, maar loop alleen de pijn puntjes langs. Ik laat het hemeltje er dus lekker inzitten :-). Maak het wel schoon

en weer even een update,het schiet aardig op,het interieur zit er al helemaal in,het wordt echt wat.

Schokbrekertjes achter vervangen voor monroe sensatracs,het waren de eerste nog,deden niet echt veel meer.

neusje is ook klaar.

De originele Ascona J striping zit er inmiddels ook op,tot groot ongenoegen van de plaatwerker,die loopt al de hele week te blazen tegen me. Heeft ie er zo zn best op gedaan,maak ik er een zebra van! Mn bijnaam is daar inmiddels dan ook Patje plakplaatje:angel

De achteras zit er inmiddels ook weer onder,geschilderd en wel,gister de remleidingen gemaakt en eronder gezet,maandag op de brug die leidingen nog even iets netter doen,zit nu nog iets gekronkeld.

Tsja en dan is het even geduld tot het voorruit binnen is,dan moeten er nog banden om de gestraalde en gepoedercoate velgen.

Carburateur moet een revisiesetje in ,dan nog wat leidingen en slangen en wat vloeistoffen en dan kan er zo'n beetje gereden worden.

Foto's komen eraan,met dank aan opelfreak1975.

Zal morgen buiten wat mooiere proberen te maken.

die gaat opelfreak1975 erop zetten,ik kan op de 1 of andere manier met mn comp geen foto's meer uploaden.

Dus ik heb ze naar hem doorgemaild.

hierbij de foto's van de ascona van asconahobbyist

ascona35.jpg

ascona36.jpg

ascona37.jpg

ascona38.jpg

ascona39.jpg

ascona40.jpg

nee,dat was de sport die je ook vanaf modeljaar 84 had.

Deze had nog enkel een snelheidsmeter,en dan was er ook nog verschil tussen 1983 en 1984 want de 84er had dan nog een snelheidsmeter tot 220 en onze tot 200.

De 84er kreeg dan nog de letters Ascona J in een wat zwieriger lettertype en vanaf half 83 waren de deurkaarten met stof inplaats van geheel kunstleer met een chroombies

Ok, dat is duidelijk. Ik heb gisteren een Duitse 18i Sport gekocht. Volgens mij kennen we die niet in Nederland. Ik denk dat het een soort SR/E is. Deze ga ik gebruiken om mijn station om te bouwen. Net als jij dus; een voorkant van deze Duitser tegen de achterkant van mijn Station. Ik wil hem SR/E uitvoeren, dus onderkant antraciet en de rest rood en de raamlijsten en dakgootlijsten ook antraciet.

AsconaSport5.jpg

AsconaSport3.jpg

AsconaSport2.jpg

AsconaSport1.jpg

AsconaSport6-1.jpg

hoe oud is die sport?

De sport van 83 en 84 had eigenlijk hetzelfde interieur als de J en de Luxus alleen met een rode bies,dus geen recaro kuipstoelen

Hou er wel rekening mee dat een C1 tot 85 een iets andere bodemplaat heeft als de C2 en 3,met name de stoelbevestiging.

Die sport is overigens zeker wel in nederland geleverd,ik meen met alleen de 1.8E motor

welk interieur ga je in je vauxhall staion maken dan??

Ik heb eventueel dan wel (als het netjes is)interesse in dat van je sport.

Maar eerst moet mijn Kadett E gesloten bestel af en daarna begin ik aan et Ascona Stationcar project.

KadettE.jpg

Dat zijn echt de laatste want het wordt al aardig vol...

Magazijn.jpg

ah,die sport,die had ik ook zien staan ja,die is in nl ook geleverd,heb m wel eens zien rijden,had altijd een K serie kenteken,ik geloof KS iemand bij mij op t dorp.

Mooie collectie die je daar hebt:o

@ Asconahobbyist: dit interieur in ieder gaval niet. De achterbank van de station is anders. Daar komt bij dat het ook grijs (velours) is, dus dat past mooi bij het rood. Het is inderdaad een 84er.

Dat kan wel, maar ik moet hem eerst nog hier zijn te krijgen. (ik koop altijd auto`s zonder ze eerst te bekijken ;)) Hij staat boven Bremen. Er ligt hier in het noorden zo`n 25cm sneeuw. Dus het wordt wel eind deze week of anders volgende week.

Terug
Naar boven