• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Ascona C begint weer "stationair beroerd"

Heb er wel een, maar daar Zit een Ascona-C2 1986 aan vast, en wil ik eigenlijk na wikken en wegen niet vanaf.

T ding loopt bijzonder Rommelig stationair warm, maar dat klinkt met de Middendemper > rechte pijp als einddemper wel lekker.

Ze is Lekker zuinig. en Rijdt verder prima. op lage snelheden hikt t wel wat, maar ja, je moet wat, vind dat dat wel mag na 28 jaar..

Gang zit er echter zat in.

Handchoke knop:

16SH handchoke motor:

Varajet-II

Willem

:thumb groot gelijk zou hem lekker houden

en bij mij zit er ook best wel gang in nog :thumbup

en ben het er mee eens dat na 32jaar er wel wat mag zijn maar wil dit toch graag opgelost hebben

het is wat vervelend en wil er nog mee naar duitsland 10 mei dus moet hem kunnen vertrouwen ;)

Reinig het Carburateurtje eens een beetje..

Heeft bij mij geholpen.

heb je al eens gekeken of alles goed werkt op de carburateur.

Bij mij ging de 2e gasklep niet open, omdat de Choke niet helemaal terug ging, kost je een hoop gang kan ik je melden. (wel lekker zuinig haha.)

Alle vacuumslangen vervangen aan de Carburateur.

p.s.: Ik heb toen ik m terugkreeg, samen met Brombeer een Rit van dik 300km aaneengesloten gemaakt om te kijken hoe betrouwbaar ze was, ze is er alleen maar beter van geworden, van die rit.

Willem

Ok ik zal hem morgen wel schoon maken :thumbup alles werkt wel de klep gaat gewoon open en dicht!

ook zal ik morgen alle slangen naar de carburateur vervangen :D en ik vermoed dat het aan mijn tankmeter lag

dat ik dacht dat hij meer verbruikte ik heb mijn vlotter bekeken en de draden zijn zwart van de vuiligheid dus ik denk

dat het contact wat vaag is ondertussen, de auto heeft een halfjaar buiten stil gestaan en vanaf toen zijn de problemen

begonnen :( dat had niet gemoeten! ook ga ik er morgen nieuwe remblokken opzetten voor de reis naar duitsland :thumb

@wim-v6 wrote:Reinig het Carburateurtje eens een beetje..

Heeft bij mij geholpen.

heb je al eens gekeken of alles goed werkt op de carburateur.

Bij mij ging de 2e gasklep niet open, omdat de Choke niet helemaal terug ging, kost je een hoop gang kan ik je melden. (wel lekker zuinig haha.)

Alle vacuumslangen vervangen aan de Carburateur.

p.s.: Ik heb toen ik m terugkreeg, samen met Brombeer een Rit van dik 300km aaneengesloten gemaakt om te kijken hoe betrouwbaar ze was, ze is er alleen maar beter van geworden, van die rit.

heb het nog eens bekeken met een maat, en de klep die aan het schutbord kant zit doen helemaal niks!!!!

het lijkt wel of hij lam is of er een veertje van af mist of zo iets :wtf zo als eerder vermeld heb ik compleet geen verstand

van carburateurs dus mijn vraag is nu is dat het probleem want zie op de foto Wim v6 dat dat klepje ook open staat!

David

Willem

Dat klepje rechts bovenop is de Choke klep die links is de bovenklep van de 2e trap, zolang de Choke klep Dichtstaat werkt de 2e trap ook niet.

By the way, bij de koude start word de Choke ook niet gebruikt bij mijn C2, van de winter misschien, heb m net weer in eigen beheer

Willem

@wim-v6 wrote:Dat klepje rechts bovenop is de Choke klep die links is de bovenklep van de 2e trap, zolang de Choke klep Dichtstaat werkt de 2e trap ook niet.

By the way, bij de koude start word de Choke ook niet gebruikt bij mijn C2, van de winter misschien, heb m net weer in eigen beheer

Willem

alles werk nu goed? de choke klep is koud dicht en warm open het lijkt nu dat het nippeltje aan de achterkant van de carburateur waar de carterontluchting op zit nog wel verstopt is maar we hebben vandaag de carburateur gereinigd met fuel cleaner en dat lijkt flink te hebben geholpen het is bijna goed maar kan nog een heeeel klein tikkie beter ook zijn de bougies vervangen deze waren pikzwart en best wel op,{heeft geen verder verschil gemaakt} morgen nog wel even een brandsof filter tussen de slang zetten meschien dat dat ook nog een beetje helpt :thumb

wat mij nu dus opvalt is dat de motor vreselijk reageert op stroom zodra ik mijn lampen aan doe

gaat hij beroerd lopen :wtf als ik ze uit doe word het al een stuk beter :shock:

@wim-v6 wrote:Stationair te laag, of Stationair verstopt..

Ontstekingstijd al eens weer gecontroleerd??

Willem

Beste Wim-v6

we hebben de ontstekingstijd gecontroleerd en die staat precies op de streep op tijd

is toevallig dat tuitje aan de achterkant van de carburateur voor het stationair? die zit volgens

mij idd verstopt :hmmz als ik de carterslang los haal komt er een hoop vocht uitlopen!

David

Stationair zit niet op een Tuitje, Tuitje wat verstopt zit kan zomaar wel eens van de Carterventilatie zijn.

Willem

Ok ja dat zou dan niet echt het verschil moeten maken

ik zal er denk ik ben ik bang toch een naar iemand toe moeten

die verstand van carburateurs heeft en hem daar maar eens laten naar kijken :D

en opnieuw laten afstellen mes dat dat ook nog wat help :hmmz

in ieder geval iedereen veel dank voor de hulp zo ver :thumb

Terug
Naar boven