• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Ascona C Cabrio

rallyastra

Post vaak
Inmiddels weer een nieuw project staan, en wel een Ascona C cabrio. Er zit nu een 1.8 automaat in, er zal nu een 2.0 8V met een hand geschakelde bak worden gemonteerd. Eerst even een paar andere projecten afronden en dan zal ik met deze verder gaan!

twenterand2011112400567.jpg

Ik heb bij een vriend c20ne met wr gereden.. Vond dit niet lekker rijden.. De bak die erop komt is f16 cr volgens mij.

Ik weet hoe c20ne rijdt lol heb eerder ascona...calibra en kadett c20ne gehad.

Weet dat het heerlijk rijdt en betrouwbare zelf makkelijk sleutelbare motor

we kunnen niet wachten tot de zomerse temperaturen weer aanbreken

lijkt me wel,kennis van mij heeft een asci c20ne met cr bak.

Voor een 8v gaat t ding echt als de brandweer,alleen de toeren bij hogere snelheden vindt ik wat hoog,maar die rij je met een cabrio toch niet.

De jouwe is een GT,heb je ook de voorwielophanging met langsarmen aan de radiatorbalk??

Dan krijgt je vloer onder je pedalen (het beruchte roestpunt) veel minder op zn lazer

Ik heb bij een vriend c20ne met wr gereden.. Vond dit niet lekker rijden.. De bak die erop komt is f16 cr volgens mij.

Ik weet hoe c20ne rijdt lol heb eerder ascona...calibra en kadett c20ne gehad.

Weet dat het heerlijk rijdt en betrouwbare zelf makkelijk sleutelbare motor

we kunnen niet wachten tot de zomerse temperaturen weer aanbreken

lijkt me wel,kennis van mij heeft een asci c20ne met cr bak.

Voor een 8v gaat t ding echt als de brandweer,alleen de toeren bij hogere snelheden vindt ik wat hoog,maar die rij je met een cabrio toch niet.

De jouwe is een GT,heb je ook de voorwielophanging met langsarmen aan de radiatorbalk??

Dan krijgt je vloer onder je pedalen (het beruchte roestpunt) veel minder op zn lazer

nee,alleen de GT versies en de 2 liters hadden dat,gek genoeg.

Maar die hebben ook bina nooit last van dat roest probleem,door die langsdragers is er namelijk veel minder torsie op dat punt waardoor de naden minder open gaan staan.

exact dezelfde constructie had de eerste lichting van de Opel Vectra.

ok weer wat geleerd.. volgens mij heeft deze dat wel... mijn oude ascona waren die verlengde draagarmen zeg maar, geklonken.. hier zaten ze met bouten vast meende ik.

we hebben bij mn oude ascona ook motor ombouw gedaan.. die hebben we toen bovenlangsgedaan omdat we dat niet wegkregen

nee,alleen de GT versies en de 2 liters hadden dat,gek genoeg.

Maar die hebben ook bina nooit last van dat roest probleem,door die langsdragers is er namelijk veel minder torsie op dat punt waardoor de naden minder open gaan staan.

exact dezelfde constructie had de eerste lichting van de Opel Vectra.

ok weer wat geleerd.. volgens mij heeft deze dat wel... mijn oude ascona waren die verlengde draagarmen zeg maar, geklonken.. hier zaten ze met bouten vast meende ik.

we hebben bij mn oude ascona ook motor ombouw gedaan.. die hebben we toen bovenlangsgedaan omdat we dat niet wegkregen

Terug
Naar boven