• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Ascona C Project; Verlagen en updates 16/5

Bij deze nog wat foto's, dat is duidelijker dan een verhaaltje. En betere kwaliteit dan met telefoon.

@opelpower89

De compleet cilindrische voorveer, dus niet met ingerolde winding. Dat bedoelde ik dus :P

s7303134.jpg

De rechterspiegel er maar opgezet. Kijkt veel makkelijker zo. Vooral als tijdens je rijles telkens wordt gezegd in je spiegels te kijken.

s7303128.jpg

Kap van de verwarmingsmotor maar getaped, was gescheurd, en een nieuwe daarvoor lijkt me een beetje zinloos besteld... Verder moet ik nog even de stofhoes van de stuurcilinder vastklemmen zie ik :jerry

s7303126q.jpg

Daar zou het volgens vele moeten roesten...

s7303125.jpg

s7303124.jpg

Heeft deze een poetsbeurt nodig? En iemand een tip hoe ik het beste al die kabels kan wegwerken??

s7303122.jpg

Beter shot van de velgen, met wat kleine slechte plekjes.

s7303109.jpg

s7303112.jpg

Nieuwe pakking en het carter maar weer zwart gemaakt, let niet op de vieze vingers, en de druiperd aan de zijkant...

s7303104.jpg

Van rommelzolder tot droomhuis.

s7303129n.jpg

En nog maar wat random pic's

s7303098.jpg

s7303119.jpg

s7303118.jpg

s7303108.jpg

s7303133.jpg

Nou, geslaagd voor theorie, dat scheelt alweer 3 weken rijles :D Hopelijk januari op voor praktijk. Kan ik eindelijk knallen in me Ascona :D

Nou, geslaagd voor theorie, dat scheelt alweer 3 weken rijles :D Hopelijk januari op voor praktijk. Kan ik eindelijk knallen in me Ascona :D

Hee bryan..

Dat ziet er al goed uit....

Moet nog eens langs komen.. Zeker in de kerstvakantie. dan help ik wel mee met lekker verlagen.

En indd. mensen klagen altijd van waarom leg je je auto zo laag. maar ik wil al niet meer anders

Maar 60-60 is een nette hoogte toch. niet verkeerd.

Hee bryan..

Dat ziet er al goed uit....

Moet nog eens langs komen.. Zeker in de kerstvakantie. dan help ik wel mee met lekker verlagen.

En indd. mensen klagen altijd van waarom leg je je auto zo laag. maar ik wil al niet meer anders

Maar 60-60 is een nette hoogte toch. niet verkeerd.

Hé Bryan,

Goed werk! Wordt steeds mooier de oude auto van mijn vader :D

Als ik een keer in de buurt kom, kom ik wel eens kijken.

Kun je mijn Manta uit 88 bewonderen en mij misschien nog wat opknaptips geven!

John

(zoon van Piet)

Hé Bryan,

John

(zoon van Piet)

@Dolmans wrote:Hé Bryan,

John

(zoon van Piet)

Hey John,

ik wist niet dat je hier ook op het forum zat, ja die manta is zeker mooi, heb die toen gezien met forelvissen 2 of 3 jaar terug.

Bryan

@Dolmans wrote:Hé Bryan,

John

(zoon van Piet)

Hey John,

ik wist niet dat je hier ook op het forum zat, ja die manta is zeker mooi, heb die toen gezien met forelvissen 2 of 3 jaar terug.

Bryan

Het schiet niet zo op helaas, het is nog even wachten op de centreerringen voor de mooie slofjes. Daarna een dagje voor de APK opvragen en hopen dat me pa geen gekke dingen vind :P

Mag de 30e op voor me praktijk, dus wil dan toch graag het beestje weer terugzetten waar het hoort, op het zwartgrijze goud.

Is er nog iemand die toevallig een leuk idee heeft om die plek om me kofferklep op te vullen?? Wel een orginele graag :P

Het schiet niet zo op helaas, het is nog even wachten op de centreerringen voor de mooie slofjes. Daarna een dagje voor de APK opvragen en hopen dat me pa geen gekke dingen vind :P

Mag de 30e op voor me praktijk, dus wil dan toch graag het beestje weer terugzetten waar het hoort, op het zwartgrijze goud.

Is er nog iemand die toevallig een leuk idee heeft om die plek om me kofferklep op te vullen?? Wel een orginele graag :P

Zo, heb toch maar winterbanden besteld, lijkt me toch iets veiliger met het weer van vandaag. Laat het nou net zo zijn dat ik vandaag rijexamen heb...

Verder zijn de centreerringen afgeleverd, maar niet op het juiste adres... Terwijl er toch duidelijk is gezegd de ringen af te leveren bij een bedrijfsautogarage in weert, en niet bij een schilderbedrijf in roermond...

Zo, heb toch maar winterbanden besteld, lijkt me toch iets veiliger met het weer van vandaag. Laat het nou net zo zijn dat ik vandaag rijexamen heb...

Verder zijn de centreerringen afgeleverd, maar niet op het juiste adres... Terwijl er toch duidelijk is gezegd de ringen af te leveren bij een bedrijfsautogarage in weert, en niet bij een schilderbedrijf in roermond...

Bale... Rijexamen afgelast door de sneeuw... Terwijl de groep na mij gewoon mocht, toen er dus inmiddels nog meer sneeuw lag...

Terug
Naar boven