• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Ascona C Project; Verlagen en updates 16/5

De wintervelgen maar eens aan het spuiten.

Het meeste werk dat schuren, stomme randjes ook...

20120502221312.jpg

Afplakken en ontvetten

20120502221320.jpg

In de primer zetten

20120503153906.jpg

20120503153921.jpg

Een dan maar zwart blazen, nog n paar laagjes te gaan, en een signaalrood bed maken king:

20120503175004.jpg

20120505132853.jpg

20120505132858.jpg

@Dolmans wrote:en hoe gaat het met de werkzaamheden?

Met de werkzaamheden wel goed, roest is voor een tijdje weer behandeld.

Vanavond een begin maken aan het opschuren van de wintervelgen en deze van een andere kleur voorzien.

@opelremco wrote:Zijn weer als nieuw. :thumbup

Moet zeggen dat die honingraat velgen hem ook erg goed staan. :wors :wors

Probleem is dat een velg van t zomersetje hoogstwaarschijnlijk krom is, dus weet niet of deze nog lang blijven. Maar verkopen kan ik ze ook niet. Iemand een idee waar ik deze velgen evt recht kan laten maken?

De wintervelgen maar eens aan het spuiten.

Het meeste werk dat schuren, stomme randjes ook...

20120502221312.jpg

Afplakken en ontvetten

20120502221320.jpg

In de primer zetten

20120503153906.jpg

20120503153921.jpg

Een dan maar zwart blazen, nog n paar laagjes te gaan, en een signaalrood bed maken king:

20120503175004.jpg

20120505132853.jpg

20120505132858.jpg

@opelremco wrote:Zijn weer als nieuw. :thumbup

Moet zeggen dat die honingraat velgen hem ook erg goed staan. :wors :wors

Probleem is dat een velg van t zomersetje hoogstwaarschijnlijk krom is, dus weet niet of deze nog lang blijven. Maar verkopen kan ik ze ook niet. Iemand een idee waar ik deze velgen evt recht kan laten maken?

Van Goedkeur naar Afkeur in 20 seconden...

Auto heeft linksachter ooit een flinke klapper tegen het wiel gehad, waardoor de wielkuip in de kofferbak een stukje gescheurd was. Hier is blijkbaar nooit iets aan gedaan en zag dat het flink aan het roesten was. De roest eens flink weggepoetst en toen kwam ik aan de buitenkant er weer uit... Maar ingestreken met RustRoest rommel, en nu is het gelukkig wel keihard geworden. Moet binnenkort even een de roest eruit slijpen en een nieuw plaatje erin lassen.

Denk wel dat het verstandig is om de schokdemper aan de bovenzijde te demonteren zodat er geen spanning op de kast staat als ik er een stukje uit ga slijpen. Iemand een idee hierover?

@Nybra wrote:Van Goedkeur naar Afkeur in 20 seconden...

Auto heeft linksachter ooit een flinke klapper tegen het wiel gehad, waardoor de wielkuip in de kofferbak een stukje gescheurd was. Hier is blijkbaar nooit iets aan gedaan en zag dat het flink aan het roesten was. De roest eens flink weggepoetst en toen kwam ik aan de buitenkant er weer uit... Maar ingestreken met RustRoest rommel, en nu is het gelukkig wel keihard geworden. Moet binnenkort even een de roest eruit slijpen en een nieuw plaatje erin lassen.

Denk wel dat het verstandig is om de schokdemper aan de bovenzijde te demonteren zodat er geen spanning op de kast staat als ik er een stukje uit ga slijpen. Iemand een idee hierover?

Zwaar klote zoiets.

Ik denk ook dat het geen gek idee is om hem eerst es op as steuntjes te zetten en dan de bovenzijde van de demper los te halen.

Dan is van vervorming idd geen sprake.( mocht dit niet al zijn gebeurd zijn )

Terug
Naar boven