• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Ascona C Project; Verlagen en updates 16/5

Ik ben ook weer druk bezig met de C3, (zie topic).

een verademing is de nieuwe bakolie en het nieuwe benzine filter.

Ook gelijk een paar andere assen geplaatst met dichte hoezen op de kineten.

kriebelt dus weer aardg met dit weer..

ik hoop er ook nog wel even mee te kunnen doen...

Willem

Zo, tijdje niks meer ge-update hier...

Heb gister een nieuw stuk in het wielrandje linksachter gezet en beide zijdes in de roestprotectie gezet, kan ie er weer even tegen aan.

Vandaag nog een nieuwe gebruikte aandrijfas links geplaatst, maar hoor nog ergens een rammel tijdens het rijden.

Het knakken bij vol insturen is nu wel weg, maar denk dat er nog een fuseekogel uitligt, maar dat word tzt ook wel weer gefixt.

Foto`s komen zsm!!

Groetjes

Zo, tijdje niks meer ge-update hier...

Heb gister een nieuw stuk in het wielrandje linksachter gezet en beide zijdes in de roestprotectie gezet, kan ie er weer even tegen aan.

Vandaag nog een nieuwe gebruikte aandrijfas links geplaatst, maar hoor nog ergens een rammel tijdens het rijden.

Het knakken bij vol insturen is nu wel weg, maar denk dat er nog een fuseekogel uitligt, maar dat word tzt ook wel weer gefixt.

Foto`s komen zsm!!

Groetjes

Zoo, nog maar eens even wat nieuws erop gooien!

Deze week komen de ATS cupjes eronder, kijken hoe dit uitziet.

Heb een nieuwe 'sportlook' einddemper van een Vectra A bemachtigd, was eigenlijk geen aanpassing voor nodig, heb 2 uitlaatrubbers aan elkaar gemaakt om op de ideale hoogte uit te komen. Geen herrie, wel een mooie look zonder lelijk sierstukje...

v9c4.jpg

Heb een stukje in de wielrand gelast en beide zijdes in de roestbescherming gezet. Is inmiddels geplamuurd en in de primer gezet. Hier is nog geen foto van.

9so5.jpg

De tank van de sloper was lichtelijk geroest in de 2 kuiltjes bovenop, maar dat is wel bekend lijkt me? Nou deze dan maar roestvrij gemaakt, in de hammerite roestwerende primer gezet en de onderkant van een nieuwe laag tectyl voorzien. Daarna de stoute schoenen aangetrokken en een pot oranje machinelak uit de kast gepakt. Dit samen met een kwast geeft het volgende resultaat.

7tmm.jpg

Omdat ik geen zin had om in het vaste deel van de hoedenplank gaten te gaan maken heb ik besloten om kistjes te maken die in de hoedenplank vallen. Daarna maar bekleed met een rood stofje ( dit omdat verdere veranderingen in het interieur waarschijnlijk ook rood gaan worden ) en de hoedenplank zelf gaat ook in dit stof gehuld worden om 1 geheel te creëren. Kreeg van de boys al commentaar; het lijken wel 2 cadeautjes op je plank...

jo42.jpg

9odo.jpg

En nog maar een poetsbeurtje gegeven en met de hand in de wax gezet. Heb al klei besteld omdat ik niet helemaal tevreden was over het resultaat.

i18e.jpg

d7bp.jpg

qs1b.jpg

wfz8.jpg

Heb nog n paar ideeën opgedaan...

- koplampglazen geel foliën (is dat n woord??)

- witte markeringslampen van Hella in de voorbumper, heb een bumper van de sloper, dus hierin even passen, meten en bekijken.

- Speakers in de voordeuren i.p.v. het dashboard.

- 'US' light module effect aan de voorzijde. BA9S fitting in het knipperlicht bijzetten zodat ik n 5 watt lampje erin kan zetten, eventueel ook andere kleuren. Apart schakelen met een schakelaar binnen om problemen te voorkomen.

Tips&Tricks welkom!!

Groet!

Zoo, nog maar eens even wat nieuws erop gooien!

Deze week komen de ATS cupjes eronder, kijken hoe dit uitziet.

Heb een nieuwe 'sportlook' einddemper van een Vectra A bemachtigd, was eigenlijk geen aanpassing voor nodig, heb 2 uitlaatrubbers aan elkaar gemaakt om op de ideale hoogte uit te komen. Geen herrie, wel een mooie look zonder lelijk sierstukje...

v9c4.jpg

Heb een stukje in de wielrand gelast en beide zijdes in de roestbescherming gezet. Is inmiddels geplamuurd en in de primer gezet. Hier is nog geen foto van.

9so5.jpg

De tank van de sloper was lichtelijk geroest in de 2 kuiltjes bovenop, maar dat is wel bekend lijkt me? Nou deze dan maar roestvrij gemaakt, in de hammerite roestwerende primer gezet en de onderkant van een nieuwe laag tectyl voorzien. Daarna de stoute schoenen aangetrokken en een pot oranje machinelak uit de kast gepakt. Dit samen met een kwast geeft het volgende resultaat.

7tmm.jpg

Omdat ik geen zin had om in het vaste deel van de hoedenplank gaten te gaan maken heb ik besloten om kistjes te maken die in de hoedenplank vallen. Daarna maar bekleed met een rood stofje ( dit omdat verdere veranderingen in het interieur waarschijnlijk ook rood gaan worden ) en de hoedenplank zelf gaat ook in dit stof gehuld worden om 1 geheel te creëren. Kreeg van de boys al commentaar; het lijken wel 2 cadeautjes op je plank...

jo42.jpg

9odo.jpg

En nog maar een poetsbeurtje gegeven en met de hand in de wax gezet. Heb al klei besteld omdat ik niet helemaal tevreden was over het resultaat.

i18e.jpg

d7bp.jpg

qs1b.jpg

wfz8.jpg

Heb nog n paar ideeën opgedaan...

- koplampglazen geel foliën (is dat n woord??)

- witte markeringslampen van Hella in de voorbumper, heb een bumper van de sloper, dus hierin even passen, meten en bekijken.

- Speakers in de voordeuren i.p.v. het dashboard.

- 'US' light module effect aan de voorzijde. BA9S fitting in het knipperlicht bijzetten zodat ik n 5 watt lampje erin kan zetten, eventueel ook andere kleuren. Apart schakelen met een schakelaar binnen om problemen te voorkomen.

Tips&Tricks welkom!!

Groet!

ziet er knap uit en goed onderhouden. persoonlijk niet weg van die rode speakerbakjes. begrijp wel dat je geen gaten wil maar dan bestaan er mooiere oplossingen.

Je kan bvb een doek spannen over de bakjes en de plank dan lijkt dat meer één geheel. Als je begrijpt wat ik bedoel.

ziet er knap uit en goed onderhouden. persoonlijk niet weg van die rode speakerbakjes. begrijp wel dat je geen gaten wil maar dan bestaan er mooiere oplossingen.

Je kan bvb een doek spannen over de bakjes en de plank dan lijkt dat meer één geheel. Als je begrijpt wat ik bedoel.

ziet er goed uit kerel ! zag je van de week nog smorgens over de a2 rijden !

over de rode bakjes moet ik cruez gelijk geven een doek over de hoedenplank en de boxen spannen ziet er meer uit als een geheel

'

ziet er goed uit kerel ! zag je van de week nog smorgens over de a2 rijden !

over de rode bakjes moet ik cruez gelijk geven een doek over de hoedenplank en de boxen spannen ziet er meer uit als een geheel

'

Terug
Naar boven