• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Ascona C Project; Verlagen en updates 16/5

Wil idd wel dat de speakers zichtbaar blijven. Moet ik wel even uitzoeken hoe k dat klaar krijg zonder dat ik met erin zetten de draai niet meer krijg... Nu moeten de kistjes er los in gezet worden.

Wil idd wel dat de speakers zichtbaar blijven. Moet ik wel even uitzoeken hoe k dat klaar krijg zonder dat ik met erin zetten de draai niet meer krijg... Nu moeten de kistjes er los in gezet worden.

Hallo Bryan, de Ascona ziet er steeds beter uit. Lijkt al helemaal niet meer op de "saaie" wagen van mijn vader :D

Uitlaat staat hem ook goed. Heb zelf al een tijdje een andere, sportieve, einddemper:

Foto-8QFT3QHB.jpg

Foto-MS7EAW7B.jpg

Maar misschien vind jij die overdreven.

Hallo Bryan, de Ascona ziet er steeds beter uit. Lijkt al helemaal niet meer op de "saaie" wagen van mijn vader :D

Uitlaat staat hem ook goed. Heb zelf al een tijdje een andere, sportieve, einddemper:

Foto-8QFT3QHB.jpg

Foto-MS7EAW7B.jpg

@Dolmans wrote:Hallo Bryan, de Ascona ziet er steeds beter uit. Lijkt al helemaal niet meer op de "saaie" wagen van mijn vader :D

Foto-8QFT3QHB.jpg

Foto-MS7EAW7B.jpg

Die Manta kan m goed hebben hoor. Ben zelf niet van de 'dtm' look met die pijpjes naar boven.

Word nog een einddemperloze uitlaat gemaakt, kijken wat t geluid doet.

Groet, Bryan

@Dolmans wrote:Hallo Bryan, de Ascona ziet er steeds beter uit. Lijkt al helemaal niet meer op de "saaie" wagen van mijn vader :D

Foto-8QFT3QHB.jpg

Foto-MS7EAW7B.jpg

Die Manta kan m goed hebben hoor. Ben zelf niet van de 'dtm' look met die pijpjes naar boven.

Word nog een einddemperloze uitlaat gemaakt, kijken wat t geluid doet.

Groet, Bryan

Heey mensen, maar weer eens n update van wat we allemaal gedaan en meegemaakt hebben.

Zoals beloofd de ATS cupjes erop gelegd, zijn nog niet in 100% staat maar het is al beter dan dat ze waren.

rmsv.jpg

ykbt.jpg

En in de tussentijd maar met de vriendengroep richting centerparcs in de Eiffel. Daar hebben we op de laatste dag nog moeten sleutelen aangezien de thermostaat niet altijd open ging... Deze maar eruit gehaald en thuis een nieuwe erin gezet. Verder niks te klagen gehad over het rijgedrag op lange stukken.

86mz.jpg

En deze wil ik jullie niet onthouden, mooie routes, mooi uitzicht

21nz.jpg

En toen gebeurde er dit...

Zaterdag wilde ik even naar de winkel, slaat ie totaal niet meer aan. Kabels van de ontsteking nagelopen, was de bobinekabel groen. Deze fijn schoongemaakt en nog wat aan wat kabels lopen frotten. N paar uurtjes laten weer gewoon lopen... Alles voor de ontsteking nieuw besteld behalve de bobine, deze hebben we doorgemeten en was nog goed. 2 dagen lang geen problemen gehad, onderdelen binnen en dacht nog even snel langs de Praxis te gaan voor wat beugeltjes... Kom ik daar niet meer van de parkeerplaats af, motor wilde niet aanslaan. Aangezien ik bij de Praxis gewerkt heb kwam de vestigingsmanager al snel kijken wat er aan de hand was en bood aan om even met me naar huis te rijden om de onderdelen op te halen. De onderdelen dus op de parkeerplaats vervangen maar nog steeds niet aanslaan. Daarna maar de ANWB gebeld, en deze heeft geconcludeerd dat het signaal naar de ECU niet sterk genoeg was om de bobine te laten aansturen. Heeft er een noodontsteking aangehangen en achter me aangereden tot ik thuis was. Hier zelf maar opzoek gegaan en bleek dat er een kabel van de krukaspositiesensor niet meer zo heel lekker was. Deze komt morgen pas binnen dus nog een dagje met de star(s)let over de weg.

Dit vraagt overigens om problemen...

3yro.jpg

En daar gaat nog een groot deel van de sloper...

w4ug.jpg

Mooi plaatje zo

t6u7.jpg

Heey mensen, maar weer eens n update van wat we allemaal gedaan en meegemaakt hebben.

Zoals beloofd de ATS cupjes erop gelegd, zijn nog niet in 100% staat maar het is al beter dan dat ze waren.

rmsv.jpg

ykbt.jpg

En in de tussentijd maar met de vriendengroep richting centerparcs in de Eiffel. Daar hebben we op de laatste dag nog moeten sleutelen aangezien de thermostaat niet altijd open ging... Deze maar eruit gehaald en thuis een nieuwe erin gezet. Verder niks te klagen gehad over het rijgedrag op lange stukken.

86mz.jpg

En deze wil ik jullie niet onthouden, mooie routes, mooi uitzicht

21nz.jpg

En toen gebeurde er dit...

Zaterdag wilde ik even naar de winkel, slaat ie totaal niet meer aan. Kabels van de ontsteking nagelopen, was de bobinekabel groen. Deze fijn schoongemaakt en nog wat aan wat kabels lopen frotten. N paar uurtjes laten weer gewoon lopen... Alles voor de ontsteking nieuw besteld behalve de bobine, deze hebben we doorgemeten en was nog goed. 2 dagen lang geen problemen gehad, onderdelen binnen en dacht nog even snel langs de Praxis te gaan voor wat beugeltjes... Kom ik daar niet meer van de parkeerplaats af, motor wilde niet aanslaan. Aangezien ik bij de Praxis gewerkt heb kwam de vestigingsmanager al snel kijken wat er aan de hand was en bood aan om even met me naar huis te rijden om de onderdelen op te halen. De onderdelen dus op de parkeerplaats vervangen maar nog steeds niet aanslaan. Daarna maar de ANWB gebeld, en deze heeft geconcludeerd dat het signaal naar de ECU niet sterk genoeg was om de bobine te laten aansturen. Heeft er een noodontsteking aangehangen en achter me aangereden tot ik thuis was. Hier zelf maar opzoek gegaan en bleek dat er een kabel van de krukaspositiesensor niet meer zo heel lekker was. Deze komt morgen pas binnen dus nog een dagje met de star(s)let over de weg.

Dit vraagt overigens om problemen...

3yro.jpg

En daar gaat nog een groot deel van de sloper...

w4ug.jpg

Mooi plaatje zo

t6u7.jpg

ik moet helaas werken jongens (moet een nieuw project opstarten , werk is helaas belangrijker anders kunnen we geen spullen voor de ascona kopen :P ) en mijn daily ascona krijg ik pas volgende week donderdag

de andere is mijn restauratieproject

ik moet helaas werken jongens (moet een nieuw project opstarten , werk is helaas belangrijker anders kunnen we geen spullen voor de ascona kopen :P ) en mijn daily ascona krijg ik pas volgende week donderdag

de andere is mijn restauratieproject

Hallo mensen,

om toch een beetje de boel op de hoogte te houden, achterraam heeft nog wat stickertuning ondergaan...

Matzwarte motorkap en grille liggen al klaar om eens gepast te worden, motorkap heeft nog een keer een likje verf nodig maar is dan ook wel klaar.

Verder ben ik opzoek naar iets meer verlaging, heb op internet ergens een setje 75/50 gezien maar kan 'm nergens meer vinden :wtf Iemand toevallig een idee???

En een setje brede 13 inch moeten mijn pad nog eens kruisen, het is bijna winter dus 'velgenopmaakweer'.

Foto's volgen z.s.m.

Groet!

Terug
Naar boven