• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Ascona C Project; Verlagen en updates 16/5

Weer een beetje bezig geweest deze week

Heb zondag de 2 liter remmers op de vooras geïnstalleerd, bleken de afgedraaide schijven toch iets te krom te zijn. En op zondagmiddag krijg je nergens meer onderdelen, waardoor ik de boel weer terug heb gebouwd naar origineel. Maandag nieuwe schijven gehaald en s'avonds de boel weer erop gezet, beetje rond gereden, flink roken en maar afvragen waar dat van kwam... even vergeten dat ik de klauwen met hittebestendige verf had gespoten, die was dus aan het uitharden. Een zorg minder dus.

Na een ritje maandagavond trok de auto nog iets naar rechts, wat ook dinsdag en vandaag te voelen was. Bij thuiskomst nog maar eens ontlucht, bleek links nog iets lucht in de zitten. Na een goede rit met veel remmen trekt ie op het moment niet meer naar rechts. Wel worden de remmen rechts warmer dan links, alles is gangbaar en de klauwen zijn gereviseerd... dus kijk het nog even aan en kijk of het verder tot problemen lijdt. Zo niet, dan blijft t lekker zitten.

Hier nog met de afgedraaide schijven, maar geeft in indicatie.

Foto-OREZGYWW-D.jpg

Foto-FTQKHZ3F-D.jpg

Vandaag ook nog maar even het hele ruitensproeiersysteem schoongemaakt, raakte telkens verstopt... Reservoir en leidingen goed uitgespoeld met heet water en de kopjes even met het blaaspistool doorgeblazen, en nu werkt het weer helemaal fantastisch!

En kon het niet laten om het reservoir zwart te spuiten, ziet er toch ietsjes strakker uit. En direct een foto met de veerpootbrug.

Foto-UGWMIHHI-D.jpg

Foto-XL4FAIPK-D.jpg

En nog maar wat aangeprutst, niet erg orgineel, wel oldscool. Zoek nog een blikje dat er fatsoenlijk omheen gaan, deze zijn net te krap waardoor in de zijkant heb moeten insnijden...

Foto-VDMSVLVJ-D.jpg

Weer een beetje bezig geweest deze week

Heb zondag de 2 liter remmers op de vooras geïnstalleerd, bleken de afgedraaide schijven toch iets te krom te zijn. En op zondagmiddag krijg je nergens meer onderdelen, waardoor ik de boel weer terug heb gebouwd naar origineel. Maandag nieuwe schijven gehaald en s'avonds de boel weer erop gezet, beetje rond gereden, flink roken en maar afvragen waar dat van kwam... even vergeten dat ik de klauwen met hittebestendige verf had gespoten, die was dus aan het uitharden. Een zorg minder dus.

Na een ritje maandagavond trok de auto nog iets naar rechts, wat ook dinsdag en vandaag te voelen was. Bij thuiskomst nog maar eens ontlucht, bleek links nog iets lucht in de zitten. Na een goede rit met veel remmen trekt ie op het moment niet meer naar rechts. Wel worden de remmen rechts warmer dan links, alles is gangbaar en de klauwen zijn gereviseerd... dus kijk het nog even aan en kijk of het verder tot problemen lijdt. Zo niet, dan blijft t lekker zitten.

Hier nog met de afgedraaide schijven, maar geeft in indicatie.

Foto-OREZGYWW-D.jpg

Foto-FTQKHZ3F-D.jpg

Vandaag ook nog maar even het hele ruitensproeiersysteem schoongemaakt, raakte telkens verstopt... Reservoir en leidingen goed uitgespoeld met heet water en de kopjes even met het blaaspistool doorgeblazen, en nu werkt het weer helemaal fantastisch!

En kon het niet laten om het reservoir zwart te spuiten, ziet er toch ietsjes strakker uit. En direct een foto met de veerpootbrug.

Foto-UGWMIHHI-D.jpg

Foto-XL4FAIPK-D.jpg

En nog maar wat aangeprutst, niet erg orgineel, wel oldscool. Zoek nog een blikje dat er fatsoenlijk omheen gaan, deze zijn net te krap waardoor in de zijkant heb moeten insnijden...

Foto-VDMSVLVJ-D.jpg

Hé Bryan,

Goed bezig. Ik heb besloten om als daily ride een Ascona C aan te schaffen. Weet jij nog ergens een mooie staan? Mijn (helaas beperkte) budget is ± € 800.

gr

John

Hé Bryan,

Goed bezig. Ik heb besloten om als daily ride een Ascona C aan te schaffen. Weet jij nog ergens een mooie staan? Mijn (helaas beperkte) budget is ± € 800.

gr

John

Nee weet er zo even geen te staan. Ze worden steeds minder gezien helaas.

Wel mooi dat het een c'tje word!

Mvg,

Bryan

Nee weet er zo even geen te staan. Ze worden steeds minder gezien helaas.

Wel mooi dat het een c'tje word!

Mvg,

Bryan

@Dolmans wrote:Hé Bryan,

gr

John

OMG, waarom een C Ascona? (die zijn echt lelijk) :angel

Zal niet makkelijk zijn om een mooie te vinden voor 800 euro.

@Dolmans wrote:Hé Bryan,

gr

John

OMG, waarom een C Ascona? (die zijn echt lelijk) :angel

Zal niet makkelijk zijn om een mooie te vinden voor 800 euro.

Nou, ik vind ze wel mooi :D

Ik heb er twee gehad, een witte tweedeurs en een grijze vierdeurs, en heb daar goede herinneringen aan.

En, ja, zal niet makkelijk worden om een nette voor dat bedrag te vinden, maar ik heb geen haast.

Nou, ik vind ze wel mooi :D

Ik heb er twee gehad, een witte tweedeurs en een grijze vierdeurs, en heb daar goede herinneringen aan.

En, ja, zal niet makkelijk worden om een nette voor dat bedrag te vinden, maar ik heb geen haast.

Ik weet deze 2-drs te staan, en weet ook dat de eigenaar 'm wil verkopen ivm de nieuwe belastingregels.

Als ik 'm weer tegenkom kan ik eens vragen wat hij ervoor vraagt.

Moet je enkel wel de LPG-installatie eruit gooien, en laten herkeuren.

Ik heb de Ascona toen snel even bekeken maar zag er niet slecht uit, ondanks dat de man er dagelijks mee rijd..'t hele jaar door.

Ik weet deze 2-drs te staan, en weet ook dat de eigenaar 'm wil verkopen ivm de nieuwe belastingregels.

Als ik 'm weer tegenkom kan ik eens vragen wat hij ervoor vraagt.

Moet je enkel wel de LPG-installatie eruit gooien, en laten herkeuren.

Ik heb de Ascona toen snel even bekeken maar zag er niet slecht uit, ondanks dat de man er dagelijks mee rijd..'t hele jaar door.

ben gisteren bij eentje wezen kijken en heb hem gekocht. Ik ga hem zaterdag ophalen, foto's volgen.

Zelfde kleur als die van Bryan :D

Terug
Naar boven