• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Ascona c20let, HEEEEL VEEL FOTO"S!!

foto's van inlaat moet ik nog steeds plaatsen, ik heb nu semi slicks voor morgen, remkoeling is klaar, tot nu toe doet de inlaat het nog goed, geen lekkage's of dergelijke.

mvg Mats

sow,

dat ik dit topic niet eerder gezien heb..

erg mooi project, en duidelijk ook met alle foto's die je er bij zet :thumbup

ben zelf ook nog maar 19 en met een b manta bezig,

waar ook een let in zal komen :)

momenteel ook bezig met het onderstel aanpassen,

en zal nog vaak in je topic komen neuzen naar antwoorden! :thumbup

keep up the good work!

origineel gepost door asconac20let

maandag dinsdag en woensdag. ik neem hem alleen mee met mooi weer, en staat meestal bij de parkeerplaats langs die bus baan.

Dat is dan niet de eerste oranje'se ascona die op het ROC staat.

Ik heb er ook gezeten en toen kwam ik een tijdje met 2.0/sr 4 deurs.

Heb um daar nog een paar keer goed rond gegooid op het kruispunt met die stoplichten:wub 100% sper:P

vandaag time attack gehad.

ging wel lekker, eerste x 3e, had nog nooit op zandvoort gereden of met mijn ascona op het circuit. was ook eerste x met toyo's

reed 2.14.... totaal geen tractie, alleen maar wielspin aan het binnenste wiel, dus sper is hard nodig, ook moet ik mijn vering en remmen aan passen.

navanant dat het een 100%straatauto is, heb ik lekker gereden en weet dat hij hard loopt:P

anyway, de finale begon goed, alleen had faiding met remmen, oftewel werden te warm en remde niet hard genoeg meer. had ook nog problemen met inlaat, deze had een kleine lek waardoor mijn turbodruk niet constant was.

helaas een 12de tijd en maar 6 van de 11 rondes gereden waarvan 3 rustig.

Super leuke dag gehad, zeker voor herhaling vatbaar.

ga nu sparen voor

- spuiten

- sper

- nog betere remmen!

- ophanging achter aanpassen.

- negatieve camber voor!

mvg Mats

foto's en onboard filmpjes volgen snel!

Hij had er toyo's R888 onder liggen.

En hij wil meer negatief camber voor, omdat dat garant staat voor beter bochtenwerk ;)

Hierbij alvast wat foto´s die ik gister van Matske gemaakt heb :P

oja, weet iemand het volgende.

ik heb ook die c kadett, deze heeft 75% sper. wel op 3;44 maar het sper zit als ik me niet vergis los aan het kroonwiel, past dit zo op een 3:67 of is dat puur uitzoeken?

als iemand nog een sper te koop heeft, bied maar aan. wel voor 3:67 als het kan, en platensper 40% niet die van quafe.

mvg Mats

dankje voor je informatie, het is namelijk ook nogal veel werk om ff het sper over te zetten, vooral vervelend als dan zou blijken dat het niet past.

staat die as er nog steeds op? kan hem namelijk niet vinden

mvg Mats

voor de gene die het interessant vinden:

het volgende gaat gebeuren.

- sper

- voor negatief camber

- andere veren rondom

- opmaatgemaakte pan ard stang met unibals

- spuiten

en mis een rare vraag want weet niet wat ik er mee moet.

als ik hem binnen nu en een x aantal dagen.weken.maanden laat spuiten, en opnieuw laat taxeren, word hij met sparco stoelen en 4 punt gordels eerder meer waard of minder?

ik denk minder, van wege orginaliteit, ook zo met de lijsten aan de zijkant, ik vind eraf mooier maar ja, dat heeft eigenlijk iedereen.

hoe ga je het negatieve camber creéren?

camberplates?

en inderdaad, het zal de taxatiewaarde iets omlaag trekken,

maar dat geld ook voor de motor & remmerij.

origineel is altijd het meest waard.

maar ver zal de waarde niet gedrukt worden denk ik zo, aangezien je alles erg netjes aan hebt gepakt!

ik denk of sleuven maken, of nieuwe draag armen laten maken.

sper heb ik nu ook gevonden.

stoelen met 4 punts gordels is het volgende.

zat zelf te denken aan sparco evo 2 of evo 3 stoelen.

Hey Mats,

Ik zou wat foto's plaatsen van jou en je wagen (zandvoort)

En moest je trouwens van de baan af ofzo? (zwarte vlag voor jou???)

Dus bij deze.

ps. zie nu pas dat je in st-oederode woont :p dan woon ik dichtbij (gemonde).

mvg gerry

IMGP0476.jpg

IMGP0477.jpg

IMGP0478.jpg

IMGP0486.jpg

IMGP0489.jpg

ha haaaa, knallen met dat ding! Echt stoer om zo'n oldie tussen al die pimp my rides te zien staan op de grid :thumbup

kwam de matzwart/gele crx met die dikke spoiler van de 1 na laatste foto nog tegen s'avonds op de A73 thv Heumen/Overasseld,

dat ding liep ook HARD :o

maareh, leuke foto's! genoeg lol gehad zo te zien.

@ hulkie/gerry, leuke foto.s ik kan op de laatste foto wel goed zien dat hij erg ovrhelt achter. Zou je de fotols die je heb naar mats@matsvdbrand.nl willen mailen? Mijn dank is groot.

en nee had geen zwarte vlag, me remmen waren niet top, en me motor werd 95 graden. was 2 liter kvs kwijt. vandaar.

@ mclambo, omdat door het verlagen mijn as uit de midden staat, dus als ik een verstelbare panardstang laat maken met uniballs kan ik dit zelf instellen. Mvg mats

weet er iemand een short shifter te koop met unibal? ben dringend op zoek naar, mijn versnellingspook heeft te veel speling, en ik vind de slag te lang.

bvb dank.

Terug
Naar boven