• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Ascona c20let, HEEEEL VEEL FOTO"S!!

via welke site of zaak heb je die kit gekocht??? doel op die remmen....:wub

miss wel leuk voor me kadett met let, maar zou je niet in de problemen komen met je max stuuruitslag???

heej Mats,zit het spul er al onder??

mijn ascona B c20let loopt nu ook eindelijk!

mijn geschakelde +draad had wel 12v maar niet genoeg ampere,dan stopt je bobine en ecu ermee!

en vonkt dan dus op 2 cilinders.

hoop dat je snel foto"s hebt.

nou, de remmen en wielen zouden allang binnen moeten zijn, maar heb daar echt pech mee. de remmen werden 2 dagen voor levering ineens niet meer leverbaar verklaard, en de wielen hebben ongeveer al 3 weken vertraging. ik heb nu remmen gepakt van een andere opel, zodat de bracket het zelfde is en dat ik alleen het naafgat hoef aan te passen.

de auto staat nu bij de spuiter, heb de wielkasten aan de binnenzijde bijna alle 4 ontdaan van de bitak troep. deuren,motorkap,schermen,kofferklep is ontlakt, daarvan worden nu de gaatjes van de lijsten gedicht. dan fijn gestraald en vervolgens voorzien van ktl.

foto's volgen.

gr mats

nu al 3 dagen bezig bij de spuiter, linker achterkant is zo goed als blank.

de deuren, motorkap en kofferklep gaan morgen naar de ktl'er. heb nieuwe voorschermen besteld en 2 wielranden voor achter.

bij deze wat plaatjes:

p1010038b.jpg

p1010033vu.jpg

p1010034oh.jpg

p1010035h.jpg

p1010036b.jpg

p1010037h.jpg

Hoe 'ontlak' het plaatwerk? En is dat echt nodig als je de wagen opnieuw spuit? Ik dacht dat je ook over de bestaande lak heen kon.. ?

En die gaatjes van de lijsten dichten; is dat moeilijk?

omdat het een auto is van 33 jaar oud, en als ik alleen de lak matteer zegmaar en daarna met plamuur rechtmaak, is de roest of putjes die er onder zitten niet weg. nu ik alles echt blank maak, heb ik daar de komende 5 a 10 jaar geen last meer van en de lak zit er veel mooier op. ook kom je alle rotte plekken tegen en eventuele deuken of beschadigingen.

de deuren, motorkap en kofferklep heb ik laten ontlakken in uden, bij c&t technics. echt een TOP bedrijf. goede afspraken gemaakt en netjes nagekomen. het kost echt een appel en een ei. en mijn schermen zijn dus allemaal blank. alleen de achterschermen, dak en stijlen moet ik zelf blank maken.

gaatjes dichtlassen doet de spuiter voor mij, maar dat stelt niks voor!

p.s

heb ook rolkooi gekocht, kort stuurhuis, omp goedgekeurde stoelen wrc model. goedgekeurde 4 punt gordels. en ik ga voor echte carbon deurpanelen. weet alleen nog niet wat ik doe met de hoedeplank, iemand idee???

deuren, motorkap en kofferdeksel liggen bij de glasparelstraler. waren al ontlakt, en daarna ktl. voorschermen heb ik nieuwe originele besteld!

wielen moeten als goed is as week binnen zijn. remmen duurt nog even want dat is een hoop ellende..

ziet er allemaal heel goed uit Mats

je pakt het grondig aan :thumbup

ben benieuwd naar het resultaat (en vooral hoe die presteert)

origineel gepost door asconac20let

weet alleen nog niet wat ik doe met de hoedeplank, iemand idee???

Ik heb destijds een 'brandwerend' schot gemaakt waarbij ik de hoedeplank en de schuine kant waar normaal de achterbank tegenaan zit heb bekleed met 1 gezette plaat. Mocht de tank dan lek raken in een extreem geval, dan komt dit niet meteen de bestuurdersruimte in. Is volgens mij bij rally/race wedstrijden ook verplicht.

PS.

Mijn ervaring is dat 'spuiters' geen gaatjes lassen maar plamuren (ook al zeggen ze dit niet). Check het nadien maar eens.

dankje voor de tip van de spuiter, ik ben er elke dag want zit zowat bij me om de hoek. ze lassen alles dicht, deuken uit en dan gaat er een dunne laag plamuur over.

en het blijft een straat auto, maar wil wel voor een rally achtige look gaan. vandaar ook de compomotive wielen, rolkooi etc. bedankt voor het idee van de hoedeplank, heb je hier mis wat foto';s van?

origineel gepost door asconac20let

dankje voor de tip van de spuiter, ik ben er elke dag want zit zowat bij me om de hoek. ze lassen alles dicht, deuken uit en dan gaat er een dunne laag plamuur over.

en het blijft een straat auto, maar wil wel voor een rally achtige look gaan. vandaar ook de compomotive wielen, rolkooi etc. bedankt voor het idee van de hoedeplank, heb je hier mis wat foto';s van?

Stelt op zich niets voor hoor. Ik heb destijds eerst een kartonnen plaat genomen en deze passend gesneden/geknipt. Daarna overgenomen op een 0,8mm plaat, gezet en via de achterruit opening naar binnen gebracht. Vanuit de kofferbak gehecht aan het kruis dat achter de achterbank zit en onder de hoedenplank. Ook zijkanten hechtlassen en nadien met PU-carrosseriekit afwerken.

IMG_2464.jpg

IMG_2465.jpg

Een achterbank kan er dan eventueel ook nog weer in (behalve als je zoals ik de bovenste reactiestangen van de achteras naar binnen hebt gebracht :P)

mooie/makkelijke oplossing, maar ik blijf de mijne voor straatgebruik houden, en de achterbank etc zou er ook nog ooit terug in moeten kunnen. ik heb ook geen vaste rolkooi maar een deelbare van omp.

maar hou deze oplossing wel in mijn achterhoofd, ook bedankt voor de foto's!!!

De wielen die je besteld hebt zijn erg mooi en de breedte/ET is helemaal perfect. Heb je bewust 16" gekozen? In 17" heb je veel meer bandenkeuze, zeker wanneer je nog een keer op slicks of track day banden wilt. In 16" is de keuze erg beperkt, weet ik na lang zoeken. 205/45-16 is er wel in track day banden (Kuhmo v70A etc), maar dan houdt het ook al snel op.

Ik zit zelf te denken aan een set 8x17" voor slicks, maar ik ben er nog niet uit welke het moeten worden. Met een 'wens-ET' van rond de 25 tot 30 is de keuze 'erg' beperkt. De meeste zijn ET35 :(

ja klopt. heb expres 16 gepakt omdat het voor mij vooral voor straat gebruik/plezier is. en ik vind 17 net iets te groot. de velgen die jij hebt heb ik ook voor gezocht, maar die hebben meerdere mensen. dit is net wat unieker, bedankt vor het compliment.

en over de et, klopt. zeer veer velgen zijn et35 of hoger, terwijl wij toch echt 30,27of 25 moeten hebben.

Terug
Naar boven