• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Ascona c20let, HEEEEL VEEL FOTO"S!!

hierbij wat foto's van het interieur.

alles is heel erg stoffig, dus daar niet op letten:p

de afdekking voor achter is van mdf, met daaronder foam voor isolatie en geluid.

over het houd hebben we SKY getrokken, wat goed matcht met de hemel en het carbon.

bij deze:

img3743lk.jpg

img3744c.jpg

img3747i.jpg

Ziet er heel goed uit :D

hoe heb jij je gordels aan de rolkooi gemaakt?

neem aan dat ze ook vastzitten zodat ze niet naar links of rechts kunnen schuiven....

en had je de kooi even voor de foto erin dat ze maar met 1 boutje steeds vastzit? :P

@ coot, zit nu helemaal vast, dit was om ffies snel foto's te maken :p

bij deze, mijn pap is bezig geweest met de downpipe, en ik vind dat hij dat super heeft gemaakt:

bij deze wat plaatjes:

img3756s.jpg

img3757s.jpg

Jouw pa kan lekker knutsellen haalt hij het randje aan de binnenkant ook nog weg voor een goede doorstroming.

Hey Mats!hoe is het met jou en de ascona???

Als je tijd hebt wil je dan ff kijken bij mijn project?

Ik heb een koeling vraag aan je.

groeten Rene(remo)

bij deze weer eens wat nieuwe foto's, lambda sensor zit gemonteerd in voorpijp. mijn pap heeft echt super nette uitlaat klemmen gemaakt. uitlaat schuift nu in elkaar, hangt strak in de rubbers en is volledig van rvs. helaas hebben we het co2 gelast en niet tig.. ook heb ik heel erg goed spul gevonden voor een hitteschilt, dit heb ik via een raceteam weten te bemachtigen! ok heb iik nieuwe brandstof leidingen gelegt. van koper met een krimpkous erom heen. de brandstofpomp houder is verzinkt, alles voorzien van nieuwe boutjes,filters,rubbers,ringetjes etc!

bij deze wat plaatjes:

img3811u.jpg

img3794h.jpg

img3805t.jpg

img3806t.jpg

img3807o.jpg

img3808q.jpg

img3809.jpg

img3810g.jpg

ZO!!dat ziet er HEEEEL netjes uit zeg.:thumbup

daar kan ik nog wat van leren.

Ik ga zo ook weer ff een paar uurtjes aan de ascona.;)

respect voor je pa Mats(ook voor jou hoor)

Is een gewedige ascona aan het worden.:wors:wors

Me schatje loopt weer, naar 8 maanden stil te hebben gestaan. heb ik alleen de oliedruk plunjer even los moeten maken en achter bij de brandstofpomp was een slangetje niet goed. toen gestart en hij klinkt echt super! heel erg donker! ben benieuwd als ik een proefrit kan maken

bij deze wat plaatjes!:

img3816u.jpg

img3814.jpg

img3815p.jpg

Ik zie je misschien wel een keer voorbij vliegen als ik bij de Thermen aan het sporten ben.....

Moet je jullie pap laten rijden, die zal het ook nog niet verleerd zijn :D:D:D:D

Vandaag de eerste proefrit gemaakt, wat een geluid! als de turbo op gang komt echt geweldig.. heb weer met een lach een proefrit over het industrieterein kunnen maken. ook is de motorruimte nu zo goed als klaar met nog een paar kleine details.

bij deze wat foto's:

img3838q.jpg

img3828j.jpg

img3829h.jpg

img3830ck.jpg

img3832v.jpg

img3836m.jpg

img3837t.jpg

zo was het 1 jaar geleden

img2864e.jpg

wat denken jullie van het volgende, ik wil absoluut koude lucht bij mijn luchtfilter. dus heb een soort airbox princiepe bedacht. daarbij komt er aan de zijkant nog een slang in, die er constant koude lucht inblaast via de grill.

bij deze wat plaatjes:

img3858e.jpg

img3859.jpg

img3860l.jpg

Ziet er super uit Mats! Fijn dat je al een eerste testritje hebt kunnen maken

Maken die "box" vindt ik nogal lomp uitzien

Zou jammer zijn voor de rest van de motorruimte lijkt me

Terug
Naar boven