• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Ascona gekocht, gelijk wat vragen

ja hoor.

deze auto is veel te mooi om te verzieken.

het gaat om opvallen, maar hij valt al op doordat die nog zo mooi is :)

:) Ik zou in elk geval even de koeling goed controleren, alle vloeistofjes vervangen :)

Dus de auto heeft minder dan 500 euro gekost? Nette aankoop :D

ja hoor.

deze auto is veel te mooi om te verzieken.

het gaat om opvallen, maar hij valt al op doordat die nog zo mooi is :)

heb hem zien rijden in simonshaven , echt een mooi ding , zeker gaaf dat het nog een orginele hollander is wees er echt zuinig op

:) Ik zou in elk geval even de koeling goed controleren, alle vloeistofjes vervangen :)

Dus de auto heeft minder dan 500 euro gekost? Nette aankoop :D

Er hoort een Varjet2 carburateur op te zitten,inderdaad 1 bevestiging van het luchtfilter,een M8 draadeind met een moer erop.

De spleet tussen de koplampen en de motorkap hoort bij een Ascona C eerste type (1981-1984) inderdaad groter te zijn als bij de latere modellen,aangezien witte knippers pas vanaf modeljaar 1987 standaard waren klopt het dat die hoger zijn,vanaf modeljaar 1985 waren de koplampen hoger!

De schakelhand met afbeelding van een 5 bak zit er inderdaad altijd op,of ie nou een 4 of een 5 bak heeft.

De economymeter sluit je aan met een slangetje op het inlaatspruitstuk,er zit normaliter een ringetje met een pijpje onder de wartel van de rembooster gemonteerd.

Is zo te zien een Luxus uitvoering,met chroombiezen rond de ramen en grotere naafkapjes op de wielen.Was het tweede model in de lijn,je had de Basis,Luxus en als meest luxe de Berlina (en later de CD als nog luxere variant) En uiteraard de sportieve telg,de SR en SR/E.

Zo op de foto een mooie wagen,zonde om voor een garbage run te gebruiken,dit is een bijna klassieker die gekoesterd moet worden.

heb hem zien rijden in simonshaven , echt een mooi ding , zeker gaaf dat het nog een orginele hollander is wees er echt zuinig op

bedankt voor de uitleg :)

de auto wordt echt wel met zorg behandeld hoor. mijn maatje en ik zijn allebei liefhebbers, en zijn echt niet van plan de auto af te raggen ;)

wij zochten een goedkope oplossing om de run mee te doen. dus we gingen op zoektocht naar iets belastingvrij's

dat is met deze ascona gelukt.

inmiddels is het interieur al aardig opgeknapt :)

wat een kleur zeg.. hoe kunnen ze het verzinnen :)

296387_277543828929293_100000210338311_1310203_7704586_n.jpg

Er hoort een Varjet2 carburateur op te zitten,inderdaad 1 bevestiging van het luchtfilter,een M8 draadeind met een moer erop.

De spleet tussen de koplampen en de motorkap hoort bij een Ascona C eerste type (1981-1984) inderdaad groter te zijn als bij de latere modellen,aangezien witte knippers pas vanaf modeljaar 1987 standaard waren klopt het dat die hoger zijn,vanaf modeljaar 1985 waren de koplampen hoger!

De schakelhand met afbeelding van een 5 bak zit er inderdaad altijd op,of ie nou een 4 of een 5 bak heeft.

De economymeter sluit je aan met een slangetje op het inlaatspruitstuk,er zit normaliter een ringetje met een pijpje onder de wartel van de rembooster gemonteerd.

Is zo te zien een Luxus uitvoering,met chroombiezen rond de ramen en grotere naafkapjes op de wielen.Was het tweede model in de lijn,je had de Basis,Luxus en als meest luxe de Berlina (en later de CD als nog luxere variant) En uiteraard de sportieve telg,de SR en SR/E.

Zo op de foto een mooie wagen,zonde om voor een garbage run te gebruiken,dit is een bijna klassieker die gekoesterd moet worden.

kleur valt wel mee toch??

Je had ook poepbruin en paprikachips oranje,dat was stukken minder..........

Zo te zien inderdaad een Luxus uitvoering,ziet er netjes uit,en als je hem zat bent stuur je maar een pm,dan kom ik m wel ophalen en verzorg ik m wel verder :jerry

Maar veel succes met de Asci,als je m technisch op orde hebt zal je er probleemloos mee rijden.

bedankt voor de uitleg :)

de auto wordt echt wel met zorg behandeld hoor. mijn maatje en ik zijn allebei liefhebbers, en zijn echt niet van plan de auto af te raggen ;)

wij zochten een goedkope oplossing om de run mee te doen. dus we gingen op zoektocht naar iets belastingvrij's

dat is met deze ascona gelukt.

inmiddels is het interieur al aardig opgeknapt :)

wat een kleur zeg.. hoe kunnen ze het verzinnen :)

296387_277543828929293_100000210338311_1310203_7704586_n.jpg

volgens de folder had je bij zilveren lak de keuze uit donkergrijs,groen,donkerbruin en oranje rode bekeleding dus zo gek is het niet,al had ik persoonlijk de grijze gekozen.

kleur valt wel mee toch??

Je had ook poepbruin en paprikachips oranje,dat was stukken minder..........

Zo te zien inderdaad een Luxus uitvoering,ziet er netjes uit,en als je hem zat bent stuur je maar een pm,dan kom ik m wel ophalen en verzorg ik m wel verder :jerry

Maar veel succes met de Asci,als je m technisch op orde hebt zal je er probleemloos mee rijden.

zeer nette auto goos!!int kleur is mijn smaak zeker niet.

maar het is wel oldschool .lekker fout zeg ik.

lekker van genieten mannen!

greetz Remo

Bedankt allemaal :)

met dat interieur tjsaa.. mensen zaten in die tijd ook op een appeltjes groen bankstel enzo :jerry :jerry

voor de run willen we wel kijken voor andere stoelen (tijdelijk), als ik goed begrepen heb passen er in de C-1 stoelen van een manta-B en kadett-D? en natuurlijk ascona C-1

zag namelijk 2 GTE kuipen van een D-kadett op mp. zou dan wel intressant kunnen zijn. :thumbup

volgens de folder had je bij zilveren lak de keuze uit donkergrijs,groen,donkerbruin en oranje rode bekeleding dus zo gek is het niet,al had ik persoonlijk de grijze gekozen.

Terug
Naar boven