• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Ascona i2000 groep 2

OpelAsconaBAStraOPC.jpg

Hallo,

Na 5 jaar met m'n huidige Ascona te hebben rondgereden ben ik nu bezig met de opbouw van een Ascona i2000 groep 2, zoals die in het WK heeft gereden (zie foto). De auto wordt zo waarheidsgetrouw mogelijk nagemaakt om te kunnen deelnemen aan Slowly Sideways demo ritten.

Over de 400 is info genoeg te vinden, maar over de i2000 heb ik nog enkele vraagjes:

welk is de kleurcode van de witte en gele lak?

welke velgen maten zitten eronder?

Is de motorkap van polyester of metaal?

Is de rolkooi dezelfde als van een 400, dus geschroefd?

Alvast bedankt.

Nee, er staat ééntje van OMP in. Omdat de hemel er ondertussen uit is wordt de kooi nog omhoog gebracht zodat ze wat beter aansluit.

De auto wordt niet gebruikt voor competitie, enkel voor demo ritten, openingswagen en regularity ritten dus dat de motor uitgeboord is naar 2400cc is van geen belang. Het blijft een 2 liter blok en was enkel een goedkope manier om meer vermogen te krijgen. Ook wat remmen en versnellingsbak betreft. Voor Slowly Si

deways is het van groot belang dat de livery klopt.

Nee, er staat ééntje van OMP in. Omdat de hemel er ondertussen uit is wordt de kooi nog omhoog gebracht zodat ze wat beter aansluit.

De auto wordt niet gebruikt voor competitie, enkel voor demo ritten, openingswagen en regularity ritten dus dat de motor uitgeboord is naar 2400cc is van geen belang. Het blijft een 2 liter blok en was enkel een goedkope manier om meer vermogen te krijgen. Ook wat remmen en versnellingsbak betreft. Voor Slowly Si

deways is het van groot belang dat de livery klopt.

@arrowboy wrote:dag filip,

zeer mooi project.

zal het zeker volgen.

rij je terug voor in kasterlee?

grtn michael

Ik rij dit jaar mee in het Regularity gedeelte, met m'n 12 jarige dochter.

misschien tot dan ;)

@arrowboy wrote:dag filip,

zeer mooi project.

zal het zeker volgen.

rij je terug voor in kasterlee?

grtn michael

Ik rij dit jaar mee in het Regularity gedeelte, met m'n 12 jarige dochter.

misschien tot dan ;)

heb hier als het goed is de homoligatie papieren liggen van een i2000

moet wel even opzoeken zaten bij mijn i2000

kleuren zijn gelijk als die van een c coupe gt/e

heb hier als het goed is de homoligatie papieren liggen van een i2000

moet wel even opzoeken zaten bij mijn i2000

kleuren zijn gelijk als die van een c coupe gt/e

Dank u,

Momenteel heb ik al:

2 liter Ascona kas (ex Nederlandse Circuit auto), volledig opgelast en versterkt

geboute rolkooi.

Opgelaste vooras op harde rubbers en Volvo remmen

achteras op schijven met 3.89 en 75% sper

2 liter motor, opgeboord tot 2.4 met hogedruk zuigers en 305° nokkenas van bij Risse. Momenteel zuinig afgesteld en 185 PK bij 6000rpm

Voorlopig staat er een afgekorte 6 cyl injectie met DTA sturing op, maar dit zullen volgens de Homologatie Webers moeten worden.

265 versnellingsbak met sintermetalen koppeling van BMW M3

Hydraulische handrem

En de verbredingen zijn ook net binnen.

Dank u,

Momenteel heb ik al:

2 liter Ascona kas (ex Nederlandse Circuit auto), volledig opgelast en versterkt

geboute rolkooi.

2 liter motor, opgeboord tot 2.4 met hogedruk zuigers en 305° nokkenas van bij Risse. Momenteel zuinig afgesteld en 185 PK bij 6000rpm

Voorlopig staat er een afgekorte 6 cyl injectie met DTA sturing op, maar dit zullen volgens de Homologatie Webers moeten worden.

Hydraulische handrem

@rallyfilip wrote:Dank u,

Momenteel heb ik al:

geboute rolkooi.

Hydraulische handrem

klinkt goed, maar origineel zaten er solex carburateurs op, en 265 bak is niet conform homologatie, 2.4 ook niet.

Dus dat "waarheidsgetrouw" wordt met een knipoog bekeken ;) of niet? :D

In ieder geval: papieren zijn hier te downloaden: http://www.cg-racing.de/homologationsblatt/Asconai2000.pdf

Rolkooi is geschroefd, maar niet als 400, je kan zo'n kooi zelfs nu nog zo kopen, Sparco heeft ze ook, kan je ook nog rally's rijden buiten de Slowly.

Motorkap is gewoon staal, uitbouw is officieel van aluminium, maar die vind je eigenlijk nergens meer.

succes met de opbouw en laat es wat zien zou ik zeggen.

@rallyfilip wrote:Dank u,

Momenteel heb ik al:

geboute rolkooi.

Hydraulische handrem

klinkt goed, maar origineel zaten er solex carburateurs op, en 265 bak is niet conform homologatie, 2.4 ook niet.

Dus dat "waarheidsgetrouw" wordt met een knipoog bekeken ;) of niet? :D

In ieder geval: papieren zijn hier te downloaden: http://www.cg-racing.de/homologationsblatt/Asconai2000.pdf

Rolkooi is geschroefd, maar niet als 400, je kan zo'n kooi zelfs nu nog zo kopen, Sparco heeft ze ook, kan je ook nog rally's rijden buiten de Slowly.

Motorkap is gewoon staal, uitbouw is officieel van aluminium, maar die vind je eigenlijk nergens meer.

succes met de opbouw en laat es wat zien zou ik zeggen.

Terug
Naar boven