• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

ascona i2000 topic

volgens mij net gespot op het driftforum

SAM_0136.jpg

http://www.driftforum.nl/forum//index.php?showtopic=7548

[rquote=1586962&tid=90933&author=Martin 2.0S]Uit het topic "oude rallyfoto's" op rallysport.nl

Dat topic is sowieso een aanrader. Er komen nog meer Manta's, Kadetts en Ascona's voorbij, inclusief "400"s

GroteFoto-HRXAOY88.jpg

Foto-7DLU638N.jpg

De foto's zijn van verschillende wedstrijden overigens. [/rquote]

deze bovenste foto lijkt wel in Ieper genomen te zijn?

i2000voorspoiler1.jpg
[/rquote]

Echt prachtig die i2000 Ascona`s:wub

En niets is mooier dan 4 dikke Hella`s op de bumper!!

Ik heb er nog 4 splinternieuwe liggen,nou nog eens een b-Ascona om ze erop te schroeven:D

leuk advertentie een van de weinige "orginele" ascona I2000

Als ik de folder op www.mancona.de klopt er toch wel wat niet aan de buitenzijde o.a.

verkeerde voorspoiler

verkeerde motorkap

verkeerde grille

horen geen dorpelspoilers op

geen webers dus verkeerde motor

verkeerd interieur moet van 20S zijn

geen achterklep spoiler

sticker tussen geel/wit niet correct

even snel

ik denk dat hij bedoeld dat het een originele i2000 is en geen omgebouwde

auto is helaas wel iets naar eigen smaak verbouwd

webers moeten trouwens solexen zijn

auto is ooit overgespoten en toen is de striping onjuist aangebracht

voorspoiler is ooit gesneuveld en zie dan maar een originele te vinden dus er een 400 spoiler op gekomen

originele achterspoiler is wel aanwezig

maar net als met een sport is dit aan het kenteken niet te zien.

Dus de organaliteit bepaald dit

Pak ik een witte 20s spuit onderzijde geel is deze net zo "orgineel" als deze dat bedoelde ik.

Leuk auto dat zonder meer !.

[rquote=1867805&tid=90933&author=paulgijssen]maar net als met een sport is dit aan het kenteken niet te zien.

Pak ik een witte 20s spuit onderzijde geel is deze net zo "orgineel" als deze dat bedoelde ik.

Leuk auto dat zonder meer !.[/rquote]

ja duhh

pak een zwarte sr plak dr wat stickers op en t is

een sport zeker :D

[rquote=1866612&tid=90933&author=corres]wat nou jan?

is ie niet op komen dagen?[/rquote]

jawel hij is wel geweest

hij dacht dat er geen aandachtspunten aan de

auto zat . daarom had hij twijvel

[rquote=1867821&tid=90933&author=asci 2000][rquote=1867805&tid=90933&author=paulgijssen]maar net als met een sport is dit aan het kenteken niet te zien.

Leuk auto dat zonder meer !.[/rquote]

ja duhh

pak een zwarte sr plak dr wat stickers op en t is

een sport zeker :D[/rquote]

sport is van 1981, altijd 20E op kenteken, recaro interieur, voor en achterspoiler, ats 6jx13, dashboard met dagteller, interval ruitenwisser, striping en nog wat kleine dingetjes

Dus als je het doet geen SR pakken, maar inderdaad

als je een 20E van 1981 neemt en je vindt alle spullen..........

Beste Ascona liefhebbers,

Ik lees sinds enige tijd mee op de Ascona topics en zie dat er hier veel kennis aanwezig is. Kort samengevat zijn er naast de (inmiddels onbetaalbare) Ascona 400 nog enkele andere modellen die een soort van extra liefhebberswaarde hebben waaronder de i2000 en de 20E Sport. Je kunt aan het kenteken of andere details alleen nooit helemaal met zekerheid zeggen of het een "echte" is. De waarde zal dan mede worden bepaald door het aanwezig zijn van zaken als het juiste interieur enzo.

In de tijd dat ik als eerste auto een 1.9S/R had en naar de BP Rally en de Tulpenrally ging kijken waren dit voor mij echt droomauto's.

Jan, ik hoop dat je snel een liefhebber voor de auto vind, voor mij is het nog nét even te vroeg.

Groet,

Edwin

je verwoord het prima, 400 is bijna voor niemand bereikbaar dus ben ik zeer gelukkig met mijn sport (moet beetje betaalbaar blijven)

Terug
Naar boven