• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

AsconaB Rallyproject Update 30-1 VERKOCHT

Met welke homologatie gaan jullie rijden, want deze motor is niet gehomologeerd in een Ascona B :hmmz

Het wordt inderdaad geen 400 replica Louwe, maar voor de verandering even een ascona i2000 type, achterspoiler krijgt het wel trouwens.

Het wordt inderdaad geen 400 replica Louwe, maar voor de verandering even een ascona i2000 type, achterspoiler krijgt het wel trouwens.

Die van Meijers is geen i400 en rijd ook niet met die homologatie.

Hij heeft een aanvulling op i2000 homologatie, waarin meer staat wat toegestaan is dan in de standaard homologatie, de 400 had dat ook ook (verschillende homologaties met aanvullingen).

En die aanvulling wil jij ook wel hebben denk ik ;) en dan moet je bij de KNAF zijn of even bij Meijers informeren, welke dat nu precies is.

Die van Meijers is geen i400 en rijd ook niet met die homologatie.

Hij heeft een aanvulling op i2000 homologatie, waarin meer staat wat toegestaan is dan in de standaard homologatie, de 400 had dat ook ook (verschillende homologaties met aanvullingen).

En die aanvulling wil jij ook wel hebben denk ik ;) en dan moet je bij de KNAF zijn of even bij Meijers informeren, welke dat nu precies is.

vandaag de laatste dingetjes aan de ascona gedaan zoals

gaten geboord voor hoodpins en achterklepveren

laatste stukjes doorgelast bij de voorschokbreker torentjes binnenscherm.

verbreders tussen de verbreder en auto gekit.

spoiler erop gemaakt.

hier een paar foto´s met de spoiler erop

IMG00183-20110508-1454.jpg

IMG00184-20110508-1454.jpg

IMG00185-20110508-1454.jpg

Hier de verbreder kitten

IMG00186-20110508-1504.jpg

http://www.renotuning.nl/asconarestauratie2/" onclick="window.open(this.href);return false;

vandaag de laatste dingetjes aan de ascona gedaan zoals

gaten geboord voor hoodpins en achterklepveren

laatste stukjes doorgelast bij de voorschokbreker torentjes binnenscherm.

verbreders tussen de verbreder en auto gekit.

spoiler erop gemaakt.

hier een paar foto´s met de spoiler erop

IMG00183-20110508-1454.jpg

IMG00184-20110508-1454.jpg

IMG00185-20110508-1454.jpg

Hier de verbreder kitten

IMG00186-20110508-1504.jpg

http://www.renotuning.nl/asconarestauratie2/" onclick="window.open(this.href);return false;

hij is naar de spuiter gegaan vanochtend als het goed is gaat die vanavond ik de primer komt die morgen terug om te schuren en dan komt de kleur erop.

hij is naar de spuiter gegaan vanochtend als het goed is gaat die vanavond ik de primer komt die morgen terug om te schuren en dan komt de kleur erop.

@Koekie wrote:@henk 400rr wrote:@m400: Ja, dat klopt, daar was ik al een keer (net op tijd) achter gekomen.

Bedankt, ik zal daar eens mee aan de slag, is het dan handiger om een grotere cilinder te nemen voor de handrem? Ik ben nog 2 aan het bouwen dus dit is wel even handig om voor de bouw kort te sluiten.

Mij is verteld dat een kleinere remcylinder juist harder remt dus zeker niet groter.

Dat zal ook zo zijn, er zijn een aantal maten van die cillindertjes maar ik weet zo even niet meer welke

Terug
Naar boven